اخبار داغ

رئیس اداره آب منطقه ای ابرکوه:

ثبت 12 میلی‌متر بارندگی در ابرکوه/ سال جاری خشک‌ترین سال آبی در 32 سال گذشته است

ثبت 12 میلی‌متر بارندگی در ابرکوه/ سال جاری خشک‌ترین سال آبی در 32 سال گذشته است
رئیس اداره آب منطقه ای ابرکوه در رابطه با بارش شب گذشته باران در ابرکوه گفت: با وجود اینکه میزان بارش روز گذشته بیش از 12 میلی متر بوده است، ابرکوه هنوز در وضعیت خشکسالی بوده و امسال خشک ترین سال آبی در سه دهه اخیر بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سروابرکوه؛ مردم ابرکوه روز گذشته شاهد اولین بارش رحمت الهی در قالب باران بودند که جان تازه‌ای به این منطقه کویری بخشیده و طراوت و شادابی را به این شهرستان هدیه کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سروابرکوه,

در این رابطه مجید زارع رئیس اداره هواشناسی گفت: میزان بارش باران در ابرکوه و در روز و شب گذشته 12 و هفت‌دهم میلی‌متر بوده و برای امروز در ابرکوه هوایی نیمه‌ابری با احتمال بارش خفیف و از بعدازظهر با کاهش ابر، پیش‌بینی می‌شود.

,

در ادامه محمدحسین باقری رئیس اداره آب منطقه‌ای شهرستان بیان کرد: توزیع بارندگی در شهرستان متفاوت بوده و می‌توان گفت مناطق شمالی ابرکوه به سمت فراغه بیشترین سهم از این بارندگی را به خود اختصاص داده‌اند.

,

, ,

باقری بابیان اینکه ابرکوه همچنان در وضعیت خشک‌سالی به سر می‌برد، تصریح کرد: در طول 32 سال گذشته، امسال خشک‌ترین سال آبی در شهرستان بوده است به‌گونه‌ای که بارندگی مهرماه فقط یک میلی‌متر و بارندگی بهمن 12 و دودهم میلی‌متر بوده است که نسبت به وضعیت مشابه سال گذشته 55 درصد و نسبت به بلندمدت 64 درصد کاهش داشته است.

,

وی بابیان اینکه حجم بارندگی شب گذشته قطعاً بر سفره‌های آب زیرزمینی تأثیر دارد، گفت: بارندگی در حجم بیشتر از 10 میلی‌متر موجب خیس شدن ریشه می‌شود که این امر منجر به خاموشی چاه‌ها توسط کشاورزان شده و جلوی برداشت آب‌گرفته می‌شود. همچنین مقداری از این آب به سفره‌ها می‌رسد.

,

گفتنی است دشت ابرکوه یکی از دشت های بحرانی کشور است که به واسطه خشکسالی های متعدد و برداشت غیراصولی از سفره های آب زیرزمینی سالانه با فرونشست های خطرناکی مواجه است.

,

, ,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه