اخبار داغ

آخرین خبرها از وضعیت بارش برف در استان همدان؛

شکسته شدن درختان در نهاوند/کمرنگ شدن خسارتهای ناشی از بارندگی با مدیریت ستاد بحران شهرستان همدان

شکسته شدن درختان در نهاوند/کمرنگ شدن خسارتهای ناشی از بارندگی با مدیریت ستاد بحران شهرستان همدان
بارش برف در روزهای پایانی بهمن مردم را غافلگیر کرده و موجی از شادمانی را به همراه داشت، اما شدت بارش ها و آماده نبودن ستاد بحران شهرستان ها موجب شد تا در برخی مناطق و شهرها، حوادثی برای مردم پیش آید که با حضور جهادی نیزوهای امدادرسان و خدماتی برطرف شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نافع؛ البته شادمانی مردم از بارش رحمت الهی به اندازه ای بود که خیلی زود این مشکلات را فراموش کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

شکسته شدن درختان در نهاوند

, شکسته شدن درختان در نهاوند, شکسته شدن درختان در نهاوند,

در نهاوند بارش برف سنگین موجب شکسته شدن درختان و قطعی طولانی مدت برق شد به طوری که کارکنان شهرداری نهاوند نیز درختان شکسته شده را که در بعضی مناطق در خیابان‌های اصلی قرار داشتند و باعث ایجاد ترافیک شده بودند پس از قطعه‌قطعه کردن از سطح معابر جمع‌آوری کردند.

,

سنگینی بارش برف در شهرستان نهاوند به حدی بود که شهرداری برای شکسته نشدن تعداد بیشتری از درختان از شهروندان درخواست کرد که برف‌های روی درختان محله‌های خود را به زمین بریزند تا شاخه ها شکسته نشوند.

,

همچنین به علت بارش شدید برف و لغزندگی محور نهاوند به بروجرد یک دستگاه اتوبوس با 38 مسافر از اهالی شهر ایلام از مسیر خارج شد که نیروهای راهداری و هلال‌احمر نهاوند به یک دستگاه اتوبوس که مسافرانی از شهر ایلام داشت و به علت برف و لغزندگی از جاده خارج‌شده بود امدادرسانی کردند.

,

همچنین در عملیات‌های دیگری که توسط جمعیت هلال‌احمر نهاوند انجام شد 25 مسافر درراه مانده در محورهای مواصلاتی نهاوند اسکان اضطراری یافتند و دو خودرو نیز در محور نهاوند به کرمانشاه امدادرسانی و رهاسازی شد.

,

رهاسازی 35 خودرو و اسکان 20 مسافر گرفتار در گردنه گاماسیاب نهاوند

,

رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند گفت: براثر کولاک در گردنه گاماسیاب نهاوند نیروهای امدادی 35 خودرو گرفتار در برف را رهاسازی و 20 مسافر را اسکان اضطراری دادند.

,

محمدتقی شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گرو گفت: بارش برف که از شب گذشته در نهاوند شروع شد و در بامداد امروز نیز ادامه داشت باوجوداینکه در مناطق مختلف از شدت و حجم زیادی برخوردار نبود ولی در گردنه مرتفع گاماسیاب نهاوند باعث ایجاد کولاک شده بود.

,

وی اظهار داشت: به علت وزش باد کولاک بسیار شدیدی در این گردنه ایجادشده بود و رفت‌وآمد خودروها را با اختلال مواجه کرده بود و مشکلاتی را برای افراد و خودروهای عبوری ایجاد کرد.

,

رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند افزود: عملیات شبانه 9 ساعته امداد و نجات با مشارکت راهداری‌های نهاوند و نورآباد و دهیاری‌های روستاهای وراینه و قلعه قباد نهاوند به همراه اکیپ و فوریت‌های پزشکی در این گردنه انجام گرفت.

,

 

,

, ,

 

,

بارش بی سابقه در تویسرکان

, بارش بی سابقه در تویسرکان, بارش بی سابقه در تویسرکان,

بارش بی سابقه 50 سانتیمتری برف در تویسرکان هم مردم را غافلگیر کرد و هم ستاد بحران را به طوری که سبب شکسته شدن شاخه های درختان و قطعی برق در سطح شهرستان شد.

,

برق تویسرکانی ها ازساعت 6و55دقیقه صبح جمعه در برخی از نقاط قطع شد و این قطعی از ساعت 9 صبح به بعد به طور سراسری در سطح شهرستان رخ داد.

,

بارش شدید برف و تردد کندخودروها تلاش ماموران برق را برای اتصال برق با مشکل مواجه کرد، به طوری که آنان از ادارت راه و ترابی، شهرداری و ستاد بحران کمک خواستند.

,

به گفته یکی از کارمندان فرمانداری تویسرکان، تعدادی از کارمندان این اداره از همان ساعات آغازین صبح روز جمعه در فرمانداری حضور داشتند و اما بازدید میدانی از نقاط شهر ساعت 11 صبح جمعه توسط فرماندار و تنی چند از مسئولان اتجام شد.

,

مردم از قطعی برق و تعطیلی نانوانی ها گلایه مند بودند، تا آن که ساعت حوالی 14 بود که گفته شد جلسه مدیریت بحران در محل فرمانداری تویسرکان تشکیل شد.

,

در این بین «حبیب مومیوند»فرماندار تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با اشاره به اینکه بیشترین میزان بارش ثبت شده در سطح استان در روز جمعه مربوط به شهرستان تویسرکان بود، گفت: بارش برف شدید بوده و با کمک یک اکیپ از نیروهای برق همدان تا قبل از غروب جمعه برق تویسرکانی ها وصل می شود.

,

وی از شهروندان خواست: در صورت نیاز به خروج از شهرستان از زنجیرچرخ برای خودروهای خود استفاده کنند.

,

قول فرماندار تا حدودی به سرانجام رسید و قبل از غروب آفتاب به گفته «رضا جلیلوند» مدیر توزیع برق شهرستان تویسرکان در حدود 90 درصد از مشترکین برق، برقدار شدند.

,

با این وجود در تماس های تلفنی شهروندان تویسرکانی تا ساعت 20 شب، هنوز برق نقاطی از شهرستان قطع بود.

,

و اما بیشترین بارش ثبت شده استان به تویسرکان تعلق گرفت و در این باره «مجتبی روستایی» کارشناس اداره هواشناسی تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، به بارش بی سابقه برف در 10 سال اخیر در تویسرکان اشاره کرد و گفت: بارش برف از اواخر پنجشنبه شب هفته گذشته در تویسرکان آغاز شد و تا ساعت 18 روز جمعه ادامه داشت.

,

وی با بیان اینکه ازحوالی ساعت 18 روز جمعه هشتم بهمن ماه، با خروج تدریجی سامانه بارشی، بارش برف قطع شد، اظهار کرد: در نقاط شهری ارتفاع برف به 50 سانتیمتر رسید، این در حالی است که در نقاط مرتفع تویسرکان همچون سرابی و سرکان و حتی در روستاها ارتفاع بارش برف به 70 سانتیمتر هم رسیده است.

,

کارشناس اداره هواشناسی تویسرکان افزود: از ساعات آغازین امروز شنبه نیز سیستم بارشی جدیدی در پیش داریم که البته به شدت امروز روز گذشته نیست و بارش برف به صورت پراکنده خواهد بود.

,

روستایی اعلام کرد: بارش برف بارندگی حاصل از بارش 52.2 میلیمتر ثبت شده است.

,

همچنین «ابراهیم نانکلی» رییس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای تویسرکان از برفروبی محور های تویسرکان خبر داد و گفت: با شروع بارش  از پنجشنبه شب هفته گذشته اکیپ های نمک پاش آغاز به کار کردند و با افزایش بارش برفروبی در سطح راه های شهرستان ادامه پیدا کرد در عملیات برفروبی که از نه شب پنجشنبه تا هفت عصر جمعه ادامه  داشت یک هزار و 530  کیلومتر باند برفروبی شد و 600 تن ماسه نمک پاشیده شد و بیش از 70 خودرو گرفتار در برف نجات پیدا کردند.

,

وی افزود: تردد در محور تویسرکان کنگاور و تویسرکان خیرآباد روان بود و این مسیر بعنوان جایگزین محور کرمانشاه اسدآباد همدان مورد استفاده قرار گرفت.

,

نانکلی عنوان کرد: برفروبی از اواخر روز جمعه در محور های روستایی نیز آغاز شده است و به منظور تسهیل رفت وآ مد مسافران پایانه سرابی نیز برفروبی شد.

,

وی تصریح کرد: در این عملیات  23خودرو سبک وسنگین در امر برفروبی و امداد رسانی فعال بودند و 34 نفر از پرسنل این اداره مسئول خدمت رسانی بودند.

,

رییس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای تویسرکان گفت: ارتفاع برفروبی در گردنه دولایی به 80 سانتیمتر نیز می رسد.

,

در این بین حوالی ساعت 19 شب گذشته خبری منوط بر اینکه تیم فوریت های پزشکی تویسرکان برای امداد رسانی به یک خانم باردار روانه روستای شهرستان شدند به دست خبرنگار رودآور رسید و اما با پیگیری های این خبرنار مشخص شد تا ساعت 23 و 50 دقیقه شب گذشته به علت مسدود بدون راه ها و وجود شاخه های شکسته درختان در مسیر تیم امدادی به محل نرسیدند و تا آن ساعت خبری از نحوه چگونگی امداد رسانی اعلام نشده است.

,

همچنین امدادرسانی نیروهای جمعیت هلال احمر تویسرکان به بیش از۱۰۰خودروی درراه مانده توسط نجاتگران پایگاه امدادجاده ایی خیرآباد انجام شد.این نجاتگران رامین اسدبگی، علیرضاقاسم، اکبراسماعیل بگی، حسین سوری و محمدمهدی مومیوند بودند.

,

اختلال در شبکه های دیجیتال صدا و سیما در تویسرکان پس از اتصال برق و نیز تعطیلی نانوایی ها و عدم برفروبی معابر سطح شهر از گلایه مندی های مردم بود.

,

«یاراحمدی» سرپرست اداره اّبفای شهری تویسرکان هم گفت: بر اساس گزارش اعلام شده قبلی مبنی بر پایان هفته برفی امور آبفای تویسرکان نسبت به ذخیره سازی منابع آب و آمادگی به همه نگهبانی ها و اکیپ حوادث امور جهت مقابله با هر گونه بحران ضمن هماهنگی با مدیرعامل، معاونت بهره برداری و دفتر مدیریت بحران کلیه تمهیدات لازم در این خصوص را فراهم کرده بود.

,

وی اظهار کرد: روز جمعه ساعت با قطعی برق، عملیات پمپاژ و ابگیری از چاه ها و پکیج تصفیه سد سرابی متوقف شد.

,

یاراحمدی با تایید این قطعی افزود: با مدیریت فشار و تغییر زون بندی آبگیری تا این لحظه و با وجود خاموشی چند ساعته برق هیچ گونه قعطی در سطح شهرستان گزارش نشده است و در صورت قطعی موردی آب همشهریان این قطعی مربوط به یخ زدگی کنتور و تاسیسات شخصی است که برایحل مشکل می بایست با واحد ١٢٢ تماس حاصل شود.

,

وی عنوان کرد: مشکل قطعی برق با تلاش پرسنل اداره برق به تازگی برطرف شده است.

,

به علت بارش برف و لغزندگی سطح جاده ها و معابر عمومی  تمامی دوره های تحصیلی در نواحی 1و2 همدان، تویسرکان، اسدآباد، قلقل رود و جوکار و مراکز پیش دبستانی، ابتدایی و دوره‌ی اول متوسطه در  بقیه‌ی شهرستان‌ها و مناطق استان امروز جمعه در نوبت صبح از سوی آموزش و پرورش استان تعطیل اعلام شد.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

تمام محورهای مواصلاتی و روستای منطقه قهاوند باز است

, تمام محورهای مواصلاتی و روستای منطقه قهاوند باز است, تمام محورهای مواصلاتی و روستای منطقه قهاوند باز است,

بخشدار بخش قهاوند از باز بودن تمامی راه‌های مواصلاتی منطقه خبر داد و اظهار کرد: تردد در محورهای مواصلاتی قهاوند به صورت عادی در جریان است.

,

ابراهیم مولایی نیا در گفتگو با جهاد پرس تصریح کرد: گرچه راه ارتباطی برخی از روستاهای قهاوند دچار کولاک شده اما راه تمامی این روستاها باز است و تردد در آنها انجام می‌گیرد.

,

وی از باز بودن تمامی راه‌های مواصلاتی منطقه خبر داد و اظهار کرد: تردد در محورهای مواصلاتی قهاوند به صورت عادی در جریان است.

,

وی با اشاره به اینکه در گردنه‌های حیران و عربلو شاهدمه‌آلودگی هوا هستیم، خاطرنشان کرد: میدان دید در این مناطق تقریبا به 20 تا 25 متر می‌رسد.

,

بخشدار بخش قهاوند در پایان خاطرنشان کرد: 5نفر در یک راهدارخانه قهاوند مشغول خدمت‌رسانی هستند همچنین 5 خودرو برای بازکردن راه‌ها در ایام بارندگی درنظر گرفته شده است.

,

 

,

کمرنگ شدن خسارتهای ناشی از بارندگی با مدیریت ستاد بحران شهرستان همدان

, کمرنگ شدن خسارتهای ناشی از بارندگی با مدیریت ستاد بحران شهرستان همدان, کمرنگ شدن خسارتهای ناشی از بارندگی با مدیریت ستاد بحران شهرستان همدان,

معاون برنامه ریزی وامور عمرانی فرمانداری شهرستان همدان ابراز کرد: کمیته بحران شهرستان در مواقع بحرانی دارای آمادگیهای لازم برای رویارویی با شرایط بحران است، این در حالی است که برخی موارد بصورت پیش بینی نشده رخ میدهد.

,

رضا زمانی در گفتگو با صبح الوند گفت: طی بارش های انجام شده در روز های اخیر ستاد بحران درشهرستان همدان فعال و در بحث راه و اداره حمل و نقل و راهداری نیز بر اساس درجه بندی در دستورالعمل ها ابتدا راه های اصلی، سپس راه های فرعی درجه یک و بعد از آن راهای روستایی باز شد بطوریکه در پایان روز دوشنبه تمامی مسیرها باز شده بود.

,

وی در خصوص آسیبهای وارد شده از برف اخیر اظهار داشت: تاسیسات برق قهاوند در روز دوشنبه به دلیل بارش شدید برف دچار آسیب دیدگی شد و دلیل این بود که خط برقی که از ملایر به تغذیه برق قهاوند میپرداخت دچار آسیب شده بود، و باعث بی برقی در قسمت هایی از قهاوند شد، که خوشبختانه با پیگیریهای مدیران امور برق یک و دو  و استفاده از شهرستانهای معین مشکل قطعی برق قهاوند در همان روز دوشنبه حل شد.

,

زمانی بیان کرد: مشکل دیگر آنتهای BTS مخابرات بود که به دلیل آنکه دارای باطریهای برقی است بی برق مانده و باطریهایش خالی شده بود.

, BTS,

وی در خصوص شهرستان همدان نیز اظهار کرد: در همدان شکستگی برخی شاخه های درختان را داشتیم که در دستور کار شهرداری مناطق قرار گرفت که برای جلوگیری از این سنگینی شاخه تکانی انجام دهند زیرا با شکستگی آنها خطوط برق نیز قطع خواهد شد.

,

زمانی خاطر نشان کرد: در امور شاخه تکانی و پاکسازی معابر طی سنوات اخیر خود شهروندان نیز کمک کردند که از همکاری آنان سپاس گذار هستیم.

,

معاون برنامه ریزی وامور عمرانی فرمانداری شهرستان همدان ابراز کرد: کمیته بحران شهرستان در مواقع بحرانی دارای آمادگیهای لازم برای رویارویی با شرایط بحران است، این در حالی است که برخی موارد بصورت پیش بینی نشده رخ می دهد.

,

 وی بیان کرد: استفاده از کابلهای خود نگهدار و بهره وری از سیستم های زمینی به جای سیستم های هوایی برق سبب ایمن سازی در سطح شهر طی سالهای اخیر شده است زیرا در سنوات قبل با کوچکترین وزش باد با قطعی برق مواجه بودیم درحالیکه اکنون با شدیدترین باد نیز آمار برق رفتگی در شهر بسیار پایین است.

,

زمانی خاطر نشان کرد: اداره حمل و نقل و راهداری در روزهای برفی اخیر باز کردن تمامی مسیر ها را در سطح شهرستان و استان همدان را مدیریت کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه