اخبار داغ

استادیار دانشگاه امام صادق(ع):

گسیختگی عمیق فرهنگ، سیاست و اقتصاد در دوران قاجار و پهلوی/ کارشناسان اقتصادی باید با سیاست و اقتصاد سیاسی آشنا باشند

گسیختگی عمیق فرهنگ، سیاست و اقتصاد در دوران قاجار و پهلوی/ کارشناسان اقتصادی باید با سیاست و اقتصاد سیاسی آشنا باشند
پیغامی تاکید کرد: کارشناسان، برنامه ریزان و نخبگان اقتصادی ما آن‌گونه که باید باسیاست و اقتصاد سیاسی آشنا نیستند؛ جان استوارت میل پدر لیبرالیسم می‌گوید: «اقتصاددانی که جز اقتصاد چیزی نداند، اقتصاد را هم نمی‌داند.»
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز، عضو ارشد شورای علمی همایش ملی اقتصاد مقاومتی پیوند فرهنگ، سیاست و اقتصاد پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های صداوسیما اظهار کرد: هویت نقطه محوری در حوزه انقلاب اسلامی، نهضت‌ها، بیداری‌ها و … است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز،,

عادل پیغامی بابیان اینکه هویت دغدغه ما در اقتصاد اسلامی است، گفت: اگر هویت ما الهی، قرآنی و متمسک به سیرت نبوی و اهل‌بیت (س) نباشد و با بزرگان اندیشه و تاریخ خودمان گره نخورد، قطعاً بی‌هویت خواهیم بود.

,

وی مقوله بی‌هویتی را آسیب جدی در حوزه اقتصاد اسلامی بیان کرد و افزود: امروز ما در حوزه اقتصاد حتی در سطح کلیدواژه‌های اقتصادی هم بی‌هویت هستیم و انسان در شرایط بی‌هویتی مغلوب فضاهای به‌هم‌ریخته غیربومی و خارجی می‌شود.

,

استادیار دانشکده‌ی معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) بابیان اینکه نقطه اهرمی مقاوم‌سازی اقتصاد چیزی جز هویت نیست، اظهار کرد: بی‌روح بودن رفتارها، ساختارها و نهادهای اقتصادی کشور ما موجب شکنندگی و آسیب‌پذیری اقتصادمان می‌شود.

,

پیغامی تصریح کرد: روح و جان آن‌ها امروز آن‌گونه که می‌خواهیم همسو با انقلاب اسلامی نیست و این علت نگرانی ما است و برای همین مسئله اقتصاد مقاومتی مطرح می‌شود.

,

وی با اشاره به مشکلات کشور در حوزه شهرسازی و معماری، گفت: در حال حاضر این حوزه یک موجود پوچ و بی‌هویت شده است.

,

عضو ارشد شورای علمی همایش ملی اقتصاد مقاومتی بابیان اینکه بازار ما نیز از هویت تاریخی و نقش بسزای تأثیرگذار خود فاصله گرفته است، اظهار کرد: الآن بازارهای ما که در تاریخ انقلاب نیز جایگاه ویژه‌ای داشته‌اند تبدیل به پاساژها و مال‌ها شده است که این خروجی یک مجموعه بی‌هویت از کارشناس، اقتصاددان، مسئول و برنامه‌ریز است و نمی‌توان نتیجه دیگری از آن متصور نیست.

,

پیغامی با اشاره به اهمیت توجه به حافظه تاریخی، گفت: الگوی مصرف امروزی خانواده‌های ما حتی با پدران ما نیز متفاوت شده است و ربط هویتی پیدا نمی‌کند، در حالی که باید به حافظه تاریخی خود توجه ویژه داشته باشیم.

,

وی بابیان اینکه در مقوله اقتصاد مقاومتی باید آسیب‌شناسی صحیح داشته باشیم، اظهار کرد: ترکیب بین فرهنگ، سیاست و اقتصاد یک پیوند عرضی بین سه ساحت است.

,

استادیار دانشکده‌ی معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) تصریح کرد: در عرصه اقتصاد سال‌هاست که فرهنگ و سیاست آن‌گونه که باید باهم پیوند داشته باشند را شاهد نبوده‌ایم.

,

پیغامی بابیان اینکه وقتی پیوست فرهنگی برای پروژه‌های اقتصادی مطرح می‌شود حتی در همان حد هم اجرا نمی‌شود، گفت: این بی‌هویتی و بی‌روحی در تک‌تک لایه‌ها قابل‌مطالعه است.

,

وی با بیان اینکه کارشناسان، برنامه ریزان و نخبگان اقتصادی ما آن‌گونه که باید باسیاست و اقتصاد سیاسی آشنا نیستند، اظهار کرد: جان استوارت میل پدر لیبرالیسم می‌گوید اقتصاددانی که جز اقتصاد چیزی نداند، اقتصاد را هم نمی‌داند.

,

عضو ارشد شورای علمی همایش ملی اقتصاد مقاومتی بابیان اینکه آنچه لازم داریم یک امتداد هویتی و تاریخی در عرصه‌های ایرانی اسلامی است، خاطرنشان کرد: ایران در دوران قاجار و پهلوی دچار یک گسیختگی عمیق در فرهنگ، سیاست و اقتصاد شدیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه