اخبار داغ

در گفتگو با مشاور خانواده مطرح شد؛

پدر و مادرها بروز رسانی شوند/ تفاوت طرز فکر والدین و فرزندان مشکل آفرین است

پدر و مادرها بروز رسانی شوند/ تفاوت طرز فکر والدین و فرزندان مشکل آفرین است
فرزندان دوست دارند در هر سنی که هستند، والدینشان آنها را درک کنند و به جای امر و نهی کردن، کمی با آنها همراه و صمیمی باشند اما آنچه بیشتر دیده می‌شود، تفاوت طرز فکر میان والدین و فرزندان است که این موضوع سبب می شود والدین و فرزندان هیچ گاه از یکدیگر راضی نباشند و همیشه چیزی برای گله‌مند بودن از آنها وجود داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر زهرا تاجیک عضو هیئت علمی جامعه الزهرا (س) در گفتگو با زنان قم، با بیان تفاوت طرز فکر والدین با فرزندان، اظهار داشت: پدر و مادرها زاویه دید خود را بازتر کنند، افکار خود را بالا بیاورند و مترقی تر عمل کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنان قم,

وی افزود: باید جوانان را در حال جوانی خودشان درک کنیم، خواسته های آن ها را بفهمیم و در این میان والدین سعی کنند با توجه به آن چه که اسلام می گوید، رابطه بین خود و فرزندانشان را برقرار و محکم تر کنند.

,

 

,

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: گاهی والدین بر مسائل اسلامی آگاهند اما به اشتباه آن ها را با خواسته های شخصی خود ترکیب می کنند و به عنوان قاعده و قانون قرار می دهند.

,

وی ابراز داشت: قانون همان چیزی است که اسلام بیان می کند و اگر والدین، میل شخصی خود را به نام اسلام خوراک جوانان قرار بدهند، آن جوان هرگز نمی تواند با چنین مسائلی کنار بیاید، بنابراین پدر و مادرها باید سطح بینش خود را بالا ببرند و اگر در این مورد دچار مشکل هستند نیز خود را اصلاح کنند.

,

تاجیک با بیان این که جوانان باید به ارزش ها توجه بیشتری داشته باشند ، افزود: اگر فرزندی پدر و مادر خود را به واسطه مذهبی بودن آن ها قبول نداشته باشد ، بنابراین به دنبال آن ، دین را هم قبول نخواهد داشت و این مسئله شکاف بسیار زیادی بین پدر و مادرها با فرزندان ایجاد می کند.

,

وی با تأکید بر این که والدین و فرزندان باید روی اخلاق و رفتار خود دقت بیشتری داشته باشند تا به مرحله ی بینش صحیح برسند، ادامه داد: گاهی والدین در مسائل تربیتی هم دچار مشکل هستند، زیرا پدر و مادرها در تربیت فرزندان به جای این که به آن چیزی که اسلام از آن ها خواسته است عمل کنند بیشتر بر روی تعصبات خود اصرار دارند و این اشتباه بزرگی است.

,

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا (س) با اشاره به این که هر شخصی متعلق به زمان خودش است و باید به این نکته توجه بیشتری داشته باشیم ، افزود: گاهی والدین ، فرزندانشان را که متعلق به زمان حال هستند را متناسب با 50 سال قبل تربیت می کنند که این نیز راه نادرست و بدون معنایی است.

,

وی گفت: پدر و مادرها باید بر روی برخی مسائل توجه و دقت بیشتری داشته باشند و تعارضاتی که  در سنین جوانی و نوجوانی برای بچه ها به وجود می آید را به گونه ای با آن برخورد کنند که قابل حل باشد تا این تعارضات برای فرزندان باقی نماند که بعد از آن خودشان به دنبال حل تعارضات، دچار انحراف بشوند.

,

, ,

تاجیک ادامه داد: اگر والدین نوع تربیت فرزندان را به درستی انجام دهند و از طرف دیگر مسائل اجتماعی با فرهنگ دینی متفاوت نباشد ، مشکلی برای افکار و فرزندان ایجاد نخواهد شد.

,

وی گفت: این که می گویند باید امروزی باشیم، حرف درستی است اما امروزی بودن به این معنا نیست که همانند هر مسئله ای که در دنیای غرب انجام می شود را مانند لباس پوشیدن، غذا خورن ، آداب و معاشرت و فکر کردن را انجام دهیم.

,

استاد حوزه و دانشگاه افزود: اگر بخواهیم مقلّد غرب باشیم، برای این که امروزی عمل کنیم ، کار بسیار اشتباهی است و والدین باید به درستی دین را برای فرزندان عنوان کنند تا آن ها دین را به خوبی بفهمند و درک کنند.

,

تاجیک در پایان تأکید کرد: مسئولین فرهنگی باید توجه داشته باشند هیچ گونه کاستی در دین وجود ندارد که بخواهیم کمبودها را از طریق فرهنگ های غربی برطرف کنیم و در جامعه هر چه دین دارتر باشیم، متمدن تر خواهیم بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه