اخبار داغ

مصاحبه ای خواندنی با صاحب استثنائی ترین مغازه اردکان

مصاحبه ای خواندنی با صاحب استثنائی ترین مغازه اردکان
هر یک از شهروندان اردکان که به بازارچه قدیمی چهار سوق رفته باشد حتما گذرش به کفش فروشی غدیر افتاده است مغازه ای که مملو از عکس شهدا و حتی وسایل مربوط به جبهه و جنگ است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اردکان گویا، در خیابان ها که قدم بزنید تزئینات مختلفی در مغازه ها و ویترین ها خواهید دید، تزئیناتی که با نورپردازی های خاص انسان را برای خرید اجناس ترغیب کرده و انسان را به سوی خود فرامی خوانند. در میان تزئینات رنگارنگ مغازه ها در اردکان به سراغ مغازه ای استثنائی رفتیم که زرق و برق آن چشم را نمی زند بلکه عقاید و وجدان انسان را نشانه می رود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اردکان گویا,

, ,

هر یک از شهروندان اردکان که به بازارچه قدیمی  چهار سوق رفته باشد حتما گذرش به کفش فروشی غدیر افتاده است مغازه ای که مملو از عکس شهدا و حتی وسایل مربوط به جبهه و جنگ است.

,

, ,

صاحب این مغازه در خصوص قرار دادن این تصاویر در مغازه اش گفت: عشق و علاقه ام به شهدا باعث شد تا این ایده به ذهنم خطور کند و تصمیم گرفتم که علایقم را برای همگان به نمایش بگذارم.

,

علی قانعی افزود: از سال 1388 تصمیمم را برای قرار دادن تصاویر شهدا علنی کردم و با خود قرار گذاشتم تا با این کار، هرچند اندک درتغییر فرهنگ فراموش شده شهرم تلاش کنم.

,

وی ادامه داد: گاهی تاثیر یک تصویر از آموزش ها بیشتر می شود و این تاثیر را خود به عینه دیده ام و باعث ترغیبم به انجام این کار شده است.

,

قانعی با شاره به این که همه ی تصاویر شهدا زیباست گفت: از بین تمام عکس هایی که در مغازه آویزان کرده ام، علاقه خاصی به تصویر شهید حسن باقری دارم، سرداری که موقع جنگ اولین نقشه و طراحی عملیات را پیشنهاد داد.

,

, ,

این جوان با انگیزه در خصوص عکس العمل مشتریان هنگام دیدن تصاویر تصریح کرد: تصاویر اثر فرهنگی زیادی دارند و مشتریان را به یاد جبهه و جنگ می اندازند تا جایی که خیلی از خانم هایی که حجاب درستی ندارند با دیدن عکس ها دستی به روسری خود برده و آن را جلو می کشند.

,

وی در خصوص خاطره انگیز ترین روز فروشندگی خود گفت: تاثیر این عکس ها را بر مشتریان زیاد دیده بودم اما نوروز سال گذشته بود که خانم مسافری با حجاب نه چندان درست وارد مغازه شد و بعد از گذشت زمان کوتاهی شروع به گریه کرد، وقتی همسر وی علت گریه را پرسید با اشاره به عکس شهدای غواص گفت:«شرمنده ی شهدا شدم».

,

قانعی در ادامه اظهار داشت: سعیم بر این بوده است تا علاوه بر نصب تصاویر شهدا از ظروف قدیمی و بی سیم و وسایل دیگر هم بهره ببرم و به جای صدای موزیک در مغازه ام از نوای نوحه و سرودهای جنگی استفاده کنم که یاداور زمان جبهه و جنگ باشد.

,

, ,

جوان اردکانی با بیان این که همه ی ما باید فرزندان خود را با فرهنگ شهدا پرورش دهیم تاکید کرد: هر شهروند می توند یک گام مثبت جهت اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت بردارد و الگویی صحیح برای دیگران باشد.

,

وی گفت: تمام بازاریان بازارچه چارسوق  با هم همرنگ هستیم و در مراسم میلاد اهل بیت، بازار را چراغانی و در سوگواری ها سیاه پوش می کنیم.

,

جواد قانعی در پایان از قدمی که در راه شهدا برداشته است ابراز خرسندی کرد و از همه ی کاسبان و بازاریان خواست تا تصاوی شهدا و سرداران را در گوشه ای از مغازه ی خود جای دهند تا فرهنگ ایثار و شهادت همه گیر شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه