اخبار داغ

شهردار نطنز خبر داد؛

دوشنبه بازار نطنز تا پایان فروردین سال آینده به مکان جدید منتقل می شود

دوشنبه بازار نطنز تا پایان فروردین سال آینده به مکان جدید منتقل می شود
تجویدی گفت: با توجه به مشکلات جدی که در محل فعلی دوشنبه بازار وجود دارد، لذا آماده سازی محوطه دوشنبه بازار در اولویت کاری شهرداری نطنز قرار دارد و سعی می شود حداکثر تا پایان فروردین ماه محوطه را آماده و انتقال دوشنبه بازار را به محل جدید عملیاتی کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آوای نطنز، شهردار نطنز عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از طرح احداث دوشنبه بازار نطنز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مکان فعلی بازار میوه و تره بار در روزهای دوشنبه واقع در خیابان حافظ به لحاظ ترافیکی و امنیتی مناسب نبوده و با توجه به اینکه مدارس احسان ۱ و ۲ در نزدیکی آن قرار دارد، در روزهای دوشنبه مردم و دانش آموزان را با مشکلات فراوانی مواجه می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای نطنز،,

سید محسن تجویدی افزود: شهرداری نطنز از سه سال پیش درصدد تغییر مکان دوشنبه بازار به محلی دیگر که هم به دور از محیط های آموزشی باشد و هم به لحاظ بار ترافیکی خطراتی را به وجود نیاورد برآمد.

,

وی ادامه داد: روند اختصاص و واگذاری زمین از طرف ادارات مربوطه بسیار به طول انجامید و با پیگیری های فراوان شورای اسلامی و شهرداری بالاخره این مشکل حل شد و زمینی در ابتدای خیابان سعدی و در ضلع غربی پارک سرچشمه سرابان مهیا و اقدامات اولیه احداث دوشنبه بازار آغاز شد.

,

شهردار نطنز تصریح کرد: مساحت زمین مذکور بیش از ۱۱ هزار مترمربع است که در آن فضای بازار بیش از سه هزار متر مربع، پارکینگ عمومی یک هزار و ۸۰۰ مترمربع، پارکینگ ویژه صاحبان مشاغل یک هزار و ۶۰۰ مترمربع، فضای سبز، پارک محلی، نمازخانه و سرویس های بهداشتی سه هزار و ۶۰۰ مترمربع و پیاده رو به مساحت یک هزار متر مربع در نظر گرفته شده است.

,

وی با اشاره به حجم زیاد کار در این طرح، بیان کرد: شیب طبیعی زمین و اختلاف ارتفاع تقریبی دو متر و ۵۰ سانتیمتری با بلوار مجاور موجب شد عملیات خاکریزی و خاکبرداری به حجم بیش از ۱۲ هزار متر مکعب به تعداد یک هزار و ۵۰۰ سرویس کامیون و دیوارچینی به طول ۳۰۰ متر با عرض یک متر و ۵۰ سانتیمتر و ارتفاعی حدود سه متر در دستور کار قرار گیرد.

,

تجویدی از پیشرفت ۳۰ درصدی این طرح تاکنون خبر داد و گفت: کل این طرح در چند فاز از جمله آماده سازی زمین بازار و پارکینگ ها، احداث سرویس بهداشتی، نمازخانه، احداث پیاده روها و دیوار کشی مجموعه، ساخت پارک محلی و فضای سبز در مجاورت بازار و ایجاد غرفه های دائمی در بازار تعریف شده است که مرحله به مرحله جلو می رود.

,

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات جدی که در محل فعلی دوشنبه بازار وجود دارد، لذا آماده سازی محوطه دوشنبه بازار در اولویت کاری شهرداری نطنز قرار دارد و سعی می شود حداکثر تا پایان فروردین ماه محوطه را آماده و انتقال دوشنبه بازار را به محل جدید عملیاتی کنیم.

,

شهردار نطنز تاکید کرد: از ابتدای این دوره یکی از دغدغه های مهم شورای اسلامی شهر و شهرداری ساماندهی پنجشنبه بازار و دوشنبه بازار بوده و فراهم کردن مقدمات اجرایی از جمله اختصاص یا تملک زمین و تامین اعتبار برخلاف مشکلات موجود انجام شد.

,

وی بیان کرد: شهرداری در ابتدا ساماندهی، بهسازی و احیای پنجشنبه بازار را پس از تملک زمین آغاز کرد ولی با کارشکنی و سنگ اندازی اداره میراث فرهنگی این طرح متوقف شده است.

,

تجویدی خاطرنشان کرد: اگر این کارشکنی ها وجود نداشت تاکنون به مراحل پایانی آن طرح نیز نزدیک شده و می توانستیم آن را به اهالی مردم و مراجعان زیادِ پنجشنبه بازار تقدیم کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه