اخبار داغ

رئیس گروه سلامت کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

خانه‌تکانی بدون کمر درد/ نکاتی که باید در خانه‌تکانی رعایت کنیم

خانه‌تکانی بدون کمر درد/ نکاتی که باید در خانه‌تکانی رعایت کنیم
رئیس گروه سلامت کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در خانه‌تکانی‌ها به دلیل عدم وجود یک برنامه دقیق و زمان‌بندی‌شده، افراد در مدت‌زمان کوتاه مجبور به انجام یک سری فعالیت‌های سنگین بدنی می‌شود که باعث ایجاد عوارض جسمی جبران‌ناپذیری می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرشید وفا در گفت‌وگو با خبرنگار نبض شهر، پیرامون نکات ایمنی در خانه‌تکانی اظهار کرد: متأسفانه در خانه‌تکانی‌های پیش از عید به دلیل عدم وجود یک برنامه دقیق و زمان‌بندی‌شده، افراد در مدت‌زمان کوتاه مجبور به انجام یک سری فعالیت‌های سنگین بدنی می‌شود که باعث ایجاد عوارض جسمی جبران‌ناپذیری می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نبض شهر,

وی ادامه داد: اولین توصیه ما این است که افراد خانه‌تکانی را به‌روزهای آخر نیندازند و برای این کار یک برنامه دقیق زمان‌بندی‌شده طراحی کنند و از افراد دیگر نیز کمک بگیرند.

,

رئیس گروه سلامت کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر استفاده از شوینده‌های استاندارد و دارای مجوز، افزود: بهتر است افراد پیش از استفاده از شوینده‌ها نحوه استفاده از آن‌ها را به‌دقت مطالعه کنند و حتماً در زمان استفاده از سفیدکننده‌ها و شوینده‌ها از ماسک و دستکش مناسب استفاده کنند.

,

وفا یادآور شد: پایه اکثر مواد سفید کنند کلر است و این مواد از خود گاز سمی کلر آزاد می‌کند که این گاز با مخاط بینی و دستگاه تنفسی واکنش انجام می‌دهد که باعث خوردگی و تحریک دستگاه تنفسی شده و در موارد حاد باعث ایجاد مسمومیت، سرفه مکرر، حساسیت پوستی و سوختگی پوست می‌شود.

,

وی بابیان اینکه اختلالات اسکلتی عضلانی بانوان در ایام خانه‌تکانی بسیار افزایش میابد، گفت: اکثر بانوان خانه‌دار اغلب به‌صورت انفرادی اقدام به خانه‌تکانی می‌کنند و متأسفانه همه‌ساله شاهد آنیم که عده‌ای به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی در استفاده از نردبان از ارتفاع سقوط می‌کنند که منجر به ایجاد شکستگی و حتی مرگ افراد می‌شود.

,

رئیس گروه سلامت کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: کمردرد و گرفتگی عضلات در ایام خانه‌تکانی بسیار شایع است و این آسیب‌ها اکثراً به دلیل برداشتن غیراصولی وسایل سنگین رخ می‌دهد و بهتر است افراد برای برداشتن وسایل سنگین از دیگران کمک بگیرند و یا به گونه ای وسایل را بردارند که فشاری بر کمرشان وارد نشود.

,

وفا در ابراز کرد: امیدواریم تا افراد با رعایت نکات ایمنی در خانه‌تکانی با سلامت کامل به استقبال سال نو بروند و شاهد وقوع چنین حوادثی نباشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه