اخبار داغ

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان :

کانونهای فرهنگی هنری مساجد هویت خود را از مسجد می گیرد/ فعالیت 239 کانون فرهنگی هنری در استان سمنان

کانونهای فرهنگی هنری مساجد هویت خود را از مسجد می گیرد/ فعالیت 239 کانون فرهنگی هنری در استان سمنان
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی و هنری در برنامه ریزی ها توجه ویژه به نیاز نسل جدید دارند، بیان کرد: یکی از اهداف مهم تشکیل کانون های یاد شده جذب جوانان به مسجد با شیوه های جدید و بر اساس توجه به ذائقه جوانان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قومس،حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حدادیان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان به نقش و جایگاه مساجد در ادوار مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: مسجد جایگاهی رفیع و مهم است و مهم‌ترین مساجد عالم، مسجدالحرام، مسجد قبا و مسجدالنبی بوده که مقابل آن، دشمنان مساجدی برای عبادت شیطان ساختند که به امر خداوند تخریب شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قومس, حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حدادیان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان به نقش و جایگاه مساجد در ادوار مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: مسجد جایگاهی رفیع و مهم است و مهم‌ترین مساجد عالم، مسجدالحرام، مسجد قبا و مسجدالنبی بوده که مقابل آن، دشمنان مساجدی برای عبادت شیطان ساختند که به امر خداوند تخریب شد. ,

وی بیان کرد: مساجد از گذشته جایگاه رفیع تحقق سیاست اسلامی بودند و در برهه کنونی، مردم باید مسجدشناسی و آشنایی با اهداف و برنامه‌های مجریان فرهنگی را در دستور کار قرار دهند تا با حضور در این اماکن، نقشه شوم بیگانگان کمرنگ شود.

, وی بیان کرد: مساجد از گذشته جایگاه رفیع تحقق سیاست اسلامی بودند و در برهه کنونی، مردم باید مسجدشناسی و آشنایی با اهداف و برنامه‌های مجریان فرهنگی را در دستور کار قرار دهند تا با حضور در این اماکن، نقشه شوم بیگانگان کمرنگ شود.,

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به 18 اسفند سالروز تاسیس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تاکید کرد: این تشکل هویت خود را از مسجد می گیرد.

,

وی به شکل‌گیری کانون‌های مساجد که از سال 1371 اشاره کرد و افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف به ارائه طرح برای مقابله با تهاجم فرهنگی و احیای نقش مساجد در این راستا شد و مراکزی برای ساماندهی مساجد طراحی شد که امروز در جوار مساجد فعال هستند.

,

حدادیان با بیان اینکه یکی از سیاست های ستاد مذکور توجه به اصل کارآمدسازی است، تصریح کرد: در این مهم به مولفه های هدفمندی، جهت مندی، واقع نگری و داشتن تفکر مسجدی توجه می شود.

,

 با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی و هنری در برنامه ریزی ها توجه ویژه به نیاز نسل جدید دارند، یادآور شد: یکی از اهداف مهم تشکیل کانون های یاد شده جذب جوانان به مسجد با شیوه های جدید و بر اساس توجه به ذائقه جوانان است.

,

حدادیان با اشاره به کارکردها و رسالت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در اعتلای فرهنگی جامعه خاطرنشان کرد: مجموعه فعالیت های گرامی داشت کانون های فرهنگی هنری مساجد در سال جاری در سطح استان به اجرا در خواهد آمد.

,

وی با اشاره به اینکه اعلام وتبیین مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص درج رسمی مناسبت 18 اسفنددر تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران،  تبیین بیانات مقام معظم رهبری در خصوص رساندن مساجد به طراز اسلامی، ارائه گزارش عملکرد به مردم و مسئولان، برگزاری گردهمایی بیست و چهارمین سالروز  تاسیس کانون مساجد با حضور مدیران مسجد محور و اعضای کانون های فرهنگی هنری ، دیدار با ائمه جمعه ،تکریم و تقدیر از فعالان فرهنگی مساجد و مدیرمسئولان ،ائمه جماعت و ... از جمله اهداف و برنامه های برگزاری گرامیداشت 18 اسفند است.

,

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان تصریح کرد: در استان سمنان، 239 کانون مساجد تأسیس شده است و در برنامه ششم توسعه، دولت مکلف شده تا تمام مساجد مجهز به کانون فرهنگی شوند.

,

حدادیان ادامه داد: 83 باب کتابخانه،20 گروه سرود، 16 هزار عضو کانون و 14 هزار عضو کتابخانه در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان هستند.

,

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کانون‌های مساجد، جامه عمل پوشاندن به دغدغه مقام معظم رهبری در راستای آشنایی با اقتصاد مقاومتی بود که این برنامه در 40 کانون اجرا شد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه