اخبار داغ

گزارشی از پایان ۱۰ سال چشم انتظاری؛

فرشته ها در راهند/ لحظه شماری مردم راسک برای استقبال از ۳ شهید گمنام

فرشته ها در راهند/ لحظه شماری مردم راسک برای استقبال از ۳ شهید گمنام
خبر رسیدن 3 مهمان آسمانی باعث شده تا همزمان با پیچیدن صدای اذان صبح در شهر راسک، بسیاری از مردم شهرستان سرباز در محل مسجد فاطمه الزهرا(س) راسک، میعادگاه دیدار با شهدا جمع شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پاپایا، چند روزی است راسک حال و هوایی دیگر به خود گرفته است و تنها پس از گذشت یک ماه از انتشار خبر"غربت نام آوران گمنام در سرباز" و پیگیری های مکرر این پایگاه خبری، حال در میان مردم شور و شوق خاصی برپا گشته و همه مردم از به پایان رسیدن انتظاری 10 سال سخن می گویند و اشک شوق می ریزند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پاپایا, غربت نام آوران گمنام در سرباز,

آری مردم این منطقه از ایران اسلامی سالهاست در انتظار پیچیدن عطر شهدا در شهر هستند و امروز بعد از 10 سال این انتظار به پایان  می رسد و شهرستان سرباز نیز با حضور 3 کبوتر خونین بال معطر می شود .

,

کبوترانی که با خود عطر سالها رشادت، جوانمردی و ازخود گذشتگی شهیدان را برای دفاع از میهن به همراه دارند، این کبوتران در این روزها که مزین است به نام بی بی دو عالم  آمده اند تا بدون هیچ نام و نشانی همچون مادرشان زهرا(س) به خاک سپرده شوند، امروز مردم راسک آمده اند تا برای این عزیزان پدر، مادر ،خواهر و برادر باشند و   با دستانشان این بزرگمردان تاریخ را به خاک ابدی بسپارند تا باشد که با وجود پیکر پاک و مطهرشان راسک نیز مملو از عطر شهادت شود.

,

هنوز چند ساعتی به زمان ورود شهدا به شهر مانده است اما همزمان با نماز صبح شاهد حضور خانواده معظم شهدا، بسیجیان و اقشار مختلف مردم شهرستان سرباز از مرد و زن، پیر و جوان هستیم که برای استقبال از این لاله‌های خونین زهرای مرضیه(س) لحظه‌ شماری می‌کنند.

,

آری خبر رسیدن 3 مهمان آسمانی باعث شده تا همزمان با پیچیدن صدای اذان صبح در شهر راسک، بسیاری از مردم شهرستان سرباز در محل مسجد فاطمه الزهرا(س) راسک، میعادگاه دیدار با شهدا جمع شوند و با شوری وصف ناپذیر برای استقبال این شهدا آماده شوند، به برکت وجود این عزیزان، خونی تازه در رگ های مردم فهیم و این شهر جریان پیدا کند تا همچون سنوات قبل با اتحادی مضاعف برای بدرقه کبوتران خونین بال فاطمی(س) حضور پیدا کنند.

,

چیزی که به خوبی به چشم می آید حضور جوانان مومن و بسیجی است که با تمام وجود برای آماده‌سازی شهر و استقبال شایسته از شهدای گمنام در حال تلاش و فعالیت هستند و هر کدام در جای جای شهر در تلاش هستند تا بتوانند جای جای شهرمان را برای حضور شهدا آماده کنند.

,

هر کسی در این شهرستان سعی می‌کند تا سهمی در ثواب این مراسم معنوی داشته باشد و با خدمت هر چند کوچک می‌خواهند بهترین استقبال را از شهدای گمنام داشته باشند تا شهدا شفیعشان در روز جزا باشند.

,

محمد یکی از جوانان بومی و اهل سنت منطقه در حالی که به جمعیت حاضر آب تعارف می کند و اشک از چشمانش جاریست، می گوید: نمی توانم حالم را وصف کنم چراکه امروز بسیار خوشحالم و حال و هوایی دیگر دارم.

,

وی ادامه داد: سالهاست  که خبر دفن شهدای گمنام را در نقاط مختلف کشور می شنویم و یا از تلویزیون شاهد آن هستیم و همیشه این برایمان جای ناراحتی بود که چرا ما نباید سهمی از وجود مبارک این عزیزان داشته باشیم.

,

محمد خاطر نشان کرد: من به عنوان یک جوان بلوچ به همراه سایر دوستانم امروز به میدان آمدم تا به دشمنان وحدت ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان دهم من نیز مانند این 3 کبوتر آسمانی آماده دفاع از کشورم هستم و در وقت نیاز سر را در راه میهن فدا خواهم کرد.

,

ساعت به کندی می گذرد و هر لحظه به شمار جمعیت نیز افزوده می شود برخی از افراد مسن زیر لب ذکر می گویند و عده ای به روضه خوانی مشغولند.

,

احسان اسگریان از دیگر جوانان راسکی در حال آماده سازی منقل اسپند است او نیز مانند محمد خوشحال است که پس از چند سال انتظار، امروز شهر راسک معطر به وجود شهدا می شود.

,

وی ادامه داد: سالهاست که حسرت زیارت شهدای گمنام در شهرستان سرباز بر دلهایمان مانده بود و عادت داشتیم هفته ای یک بار به محلی که دو سال پیش برای یادمان شهدا جانمایی شده بود سر زده و ساعتی را با خدای خود درد دل کنیم.

,

 احسان با تاکید بر اینکه به آروزیش رسیده است، خاطرنشان کرد:  خدا را شاکرم که امروز می توان از وجود این بزرگواران در شهر لذت ببریم.

,

وی تصریح کرد: من امروز آمده با شهدا عهد ببندم ادامه دهنده راهشان باشم و همانند آن دلیرمردان از مال و ناموس کشورم در وقت نیاز دفاع کنم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه