اخبار داغ

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آبیک:

نهادینه کردن فرهنگ کاشت درخت در بین دانش‌آموزان الزامی‌ست

نهادینه کردن فرهنگ کاشت درخت در بین دانش‌آموزان الزامی‌ست
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آبیک با اشاره به اهمیت کاشت درخت در حفظ منابع طبیعی اظهار داشت: نهادینه کردن فرهنگ کاشت درخت در بین دانش‌آموزان الزامی‌ست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضانژاد رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آبیک در حاشیه مراسم درختکاری در مدرسه دخترانه مریم در گفت وگو با نگاه آبیک؛ اظهار داشت: با توجه به آلایندگی شرکت سیمان و آلودگی هوای شهر آبیک، اختصاص اعتبارات لازم برای ایجاد فضای سبز و افزایش درختکاری در این شهر امری ضروری و انکارناپذیر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نگاه آبیک,

وی افزود: اگر به عنوان نمونه برای کاشت یک درخت ۱۰ میلیون ریال هزینه لازم است برای مراقبت و حفظ همان درخت باید ۲۰ برابر هزینه کرد تابتواند یک درخت پنج ساله شود.                                                                 

,

رضانژاد در ادامه مطرح کرد: اختصاص اعتبار لازم برای حفظ و حراست از درخت ضروری بوده که مطلوب است مسئولان استانی و شهرستانی برای افزایش سرانه فضای سبز و درخت در آبیک تدابیر لازم را بیاندیشند و از حمایت‌های خود دریغ نورزند.

,

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آبیک تصریح کرد: درختان عرعر، زبان گنجشک، سرو خمره‌ای و افرا از گونه‌هایی هستند که با آب و هوای منطقه شهرستان آبیک سازگاری دارند.

,

وی خاطر نشان کرد: درخت در تمام ادیان الهی به ویژه در دین مبین اسلام از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، به طوری که امام صادق (ع) فرموده‌اند: «کشت کنید و درخت بنشانید، به خدا قسم که آدمیان کاری بهتر و پاکیزه‌تر از این نکرده‌اند.»

,

این مسؤول با اشاره به ۱۵ اسفند روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی گفت: حمایت از منابع طبیعی حمایت از نسل‌های آینده و مشارکت عمومی ضامن پایداری منابع طبیعی است که همت تک‌تک آحاد جامعه را می‌طلبد.

,

رضانژاد تصریح کرد: یکی از مزایای کاشت درخت در مدارس، حفظ و نگه‌داری درخت توسط دانش‌آموزان است، چون وقتی یک دانش‌آموز نسبت به کاشت یک درخت اقدام می‌کند، قطعاً با انگیزه بیشتر نسبت به حفظ و نگه‌داری آن اقدام می‌کند.

,

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آبیک، با اشاره به اینکه هفته درخت و درخت کاری را فرصت مناسبی برای حفظ و حراست از منابع طبیعی دانست و خاطرنشان کرد: این هفته فرصت مناسبی است تا دانش‌آموزان با فرهنگ‌سازی در راستای طبیعتی سالم گام بردارند.

,

وی اضافه کرد: وجود درخت در محیط‌های علمی و آموزشی قطعاً در روحیه دانش‌آموزان تأثیرگذاراست و موجب بهره‌وری بیشتر دانش‌آموزان از محیط‌های آموزشی و بهبود شرایط روحی وجسمی آنان می‌شود.

,

رضانژاد تصریح کرد: درختان علاوه بر اینکه کیفیت هوا را افزایش داده و آلودگی‌ هوا را کاهش می دهند تولید اکسیژن کرده و زیستگاه حیات وحش هستند، همچنین کارکردهای زیبایی‌شناختی، دارند.

,

وی ادامه داد: همه این عوامل سبب می شود که برای درختان به عنوان موجودی با ارزش احترام قائل شویم و حفاظت از آنها را دراولویت برنامه‌های خود قرار دهیم. 

,

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آبیک عنوان کرد: حفاظت از درختان موجود اهمیت و ضرورت بیشتری نسبت به کاشت درخت دارد و همه دستگاه ها باید برای حفاظت از درختان در سطح شهر تلاش کنند.

,

این مسؤول تصریح کرد: استفاده صحیح از وسیله به صورت عمومی و عدم استفاده از خودرو تک سرنشین، اصلاح الگوی مصرف انرژی، ارتقای کیفیت سوخت، استفاده از فناوری‌های سازگار با محیط زیست در کاهش آلودگی هوا موثر است.

,

رضانژاد مطرح کرد: افزایش جمعیت شهری و به دنبال آن رشد روزافزون خودروها که سهم زیادی در ایجاد آلودگی هوا و تهدید سلامت افراد جامعه به خصوص کودکان و سالخوردگان دارند، اهمیت افزایش فضای سبز و کاشت درخت را دو چندان می‌کند.

,

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آبیک فضای سبز و به ویژه درختان را ریه‌های تنفسی شهرها دانست ‌و بیان داشت: فضای سبز نقش مهمی در بهبود وضعیت هوا دارند و حفاظت از آنها وظیفه عموم شهروندان است.

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه