اخبار داغ

رئیس کانون کارفرمایی صنایع و معادن خراسان رضوی:

قوانین اقتصادی کشور برای اجرای اقتصاد مقاومتی کارایی ندارد

قوانین اقتصادی کشور برای اجرای اقتصاد مقاومتی کارایی ندارد
رئیس کانون کارفرمایی صنایع و معادن خراسان رضوی گفت: با بال بسته نمی‌توان پرید و قوانین موجود به شدت جلوی پیشرفت را می‌گیرد حتی در شرایط عادی نمی‌توان توسعه یافت چه برسد در زمان جنگ.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن شرکاء در گفت‌وگو با صنعت8، اظهار کرد: طی سال‎های اخیر مقام معظم رهبری تأکید فراوانی بر اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی داشته‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صنعت8,

وی افزود: با تمام تلاش‌هایی که در سال‌های اخیر در حوزه اقتصاد و صنایع شده است ولی مشکل قوانین داریم چراکه با وضعیت فعلی اقتصاد، با جنگی تمام عیار روبه‌رو هستیم و قوانین زمان جنگ و زمان صلح کاملا متفاوت است.

,

شرکاء بیان کرد: باید پس از ابلاغ اقتصاد مقاومتی باید مجلس شورای اسلامی به تصویب قوانینی در جهت تسهیل و تسریع انجام کارها در این حوزه انجام می‌داد که متأسفانه این مهم انجام نشد یعنی باید قوانین را کنار می‌گذاشت و یک سری قوانین جنگی و ستادی تصویب می‌کرد.

,

وی تصریح کرد: در بسیاری از کارگروه‌ها و ستادها بعد از بسیاری از چانه‌زنی‌ها به مشکلات قانونی می‌رسیم و اگر مدیر با تعامل بخواهد کار انجام دهد نهادی به نام بازرسی از انجام کار به دلیل مغایرت با قانون، ممانعت می‌کند.

,

رئیس کانون کارفرمایی صنایع و معادن خراسان رضوی خاطرنشان کرد: وضعیت فعلی، قوانین خاص اقتصاد مقاومتی را می‌طلبد و در شرایط جنگ اقتصادی، تنها نسخه علاج بنا به فرموده مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی است.

,

وی با اشاره به اینکه با نظام بانکی، بیمه‌ای و مالیاتی فعلی به هیچ‌وجه نمی‌توان پرید، تصریح کرد: متأسفانه سه قوه، اقتصادی‌ها و صنعتگران به این مهم به شکل شعار نگاه کردند و اعتقاد دارم که جهش لازمه صورت نگرفته است و همان کارهای روزمره را به اسم اقتصاد مقاومتی ثبت کرده‌ایم.

,

شرکاء یادآور شد: اگر فرض بر این بود که امسال شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نبود آیا مسئولان کارهای روزمره خود را شامل بسط و توسعه اقتصاد و صنعت انجام نمی‌دادند؟

,

وی عنوان کرد: اگر توان تولید و انجام خدمات به دو برابر رسید که در شرایط عادی انجام آن تقریبا غیر ممکن بوده می‌توان گفت اقتصاد مقاومتی محقق شده است و در غیر این صورت هیچ ادعایی نمی‌توان کرد.

,

رئیس کانون کارفرمایی صنایع و معادن خراسان رضوی یادآور شد: رو به رشد قرار داریم ولی تعریف اقتصاد مقاومتی جهش و انقلاب در اقتصاد است و متأسفانه برای تحقق این مهم هیچ برنامه‌ای عوض نشد.

,

وی تصریح کرد: قانونگذار نتوانست قوانین خاص اقتصاد مقاومتی را تبیین کند مثلا تولید برای پنج سال باید از چراغ سبز عبور کند، این یعنی اقتصاد مقاومتی.

,

شرکاء اضافه کرد: سرباز مهمات، اسلحه و لوازم جنگی می‌خواهد عملا چه کاری برای سربازان این جنگ شده است و فقط به سربازان گفته می‌شود بدو!

,

وی عنوان کرد: ستاد تسهیل فقط اقساط را بلندتر می‌کند و کاری دیگر انجام نمی‌دهد و اگر توان تولید را با حمایت‌ها افزایش دهیم اقتصاد مقاومتی تحقق یافته است.

,

رئیس کانون کارفرمایی صنایع و معادن خراسان رضوی با بیان اینکه تمام این حرف‌ها بر این معنا نیست که قوه مجریه کار نکرده چراکه در چارچوب قوانین قدم برداشته است، گفت: نظام مالیاتی بر اساس ممیزی مالیاتی فعال است و این موضوع سلیقه را به دنبال دارد.

,

وی یادآور شد: چطور با 18 درصد سود به توسعه می‌توان فکر کرد و برای معوقات بانکی و بازپرداخت‌ها قصد این را نداریم که دولت ببخشد فقط می‌خواهیم تنفس بدهد.

,

شرکاء توضیح داد: بیش از 62 درصد درآمد مالیاتی کشور از صنایع است و این در حال است که کمتر از 5 درصد متوجه اصناف است و صنعت در سالی که رکود بر آن حاکم است باید بیشترین مالیات را پرداخت کند و این موضوع دلیل بر افزایش سقف مطالبات است چراکه تعداد مؤدیان مالیاتی شاید کم شده باشد ولی افزایش نیافته است.

,

وی تأکید کرد: با کتف بسته نمی‌توان پرید و این قوانین به شدت جلوی پیشرفت را می‌گیرد حتی در شرایط عادی نمی‌توان توسعه یافت چه برسد در زمان جنگ و با قوانین موجود به هیچ‌وجه امکان ندارد حتی در شرایط عادی، عملیاتی شود چه برسد در زمان جنگ و باید فکری برای اصلاح قوانین صورت گیرد.

,

رئیس کانون کارفرمایی صنایع و معادن خراسان رضوی با بیان اینکه اقتصاد باید بر پایه تولید باشد و نه واسطه‌گری، ادامه داد: اولین حکم جهت اجرایی شدن فرامین حضرت‌آقا برای قانونگذار است چراکه باید راهکاری برای پیاده سازی فرمایش ایشان ایجاد کند و عملا با قوانین فعلی نمی‌توان به این مهم دست یافت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه