اخبار داغ

در گفتگو با رئیس دانشگاه پیام نور مرکز بناب مطرح شد؛

ارتباط مراکز دانشگاهی باید با صنعت تحکیم شود/دانشگاه پیام نور مرکز بناب یکی از مراکز پیشتاز استان

ارتباط مراکز دانشگاهی باید با صنعت تحکیم شود/دانشگاه پیام نور مرکز بناب یکی از مراکز پیشتاز استان
رئیس دانشگاه پیام نور مرکز بناب با اشاره به ضرورت تحکیم ارتباط مراکز دانشگاهی با صنعت، گفت: این مرکز دانشگاهی از مراکز پیشتاز استان در عرصه تبدیل علم به ثروت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از انعکاس بناب؛ دکتر سعید رادمرد، متولد شهرستان عجبشیر بوده و تحصیلات ابتدائی و متوسطه را در این شهرستان گذرانده است؛ وی مقطع کارشناسی را در دانشگاه پیام نور مرکز بناب به اتمام رسانده و جهت تحصیل علم در سطح ارشد و دکتری به تهران عزیمت می یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انعکاس بناب,

سعید رادمرد به مدت ۷ سال بعنوان هیات علمی تمام وقت در دانشگاه پیام نور فعالیت کرده و در دانشگاه پیام نور واحد عجبشیر نیز در گروه حقوق به تدریس می پردازد.

,

وی در سال ۹۲ بعنوان رئیس دانشگاه پیام نور واحد خراجو انتصاب و سپس با حفظ سمت بعنوان رئیس دانشگاه پیام نور واحد عجبشیر معارفه شده است و از ۱۲ تیرماه سالجاری نیز به سمت رئیس دانشگاه پیام نور مرکز بناب انتصاب شده و هم اکنون فعالیت می کند.

,

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز بناب در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب، با اشاره به تاریخچه دانشگاه پیام نور مرکز بناب گفت: با عنایت به اینکه قبلاً در دانشگاه پیام نور مرکز بناب بعنوان دانشجو تحصیل کرده ام و بعدها نیز بعنوان استاد مدعو در این دانشگاه حضور داشتم، از سیستم اداری و آموزشی این دانشگاه شناخت کاملی پیدا کردم؛ در ابتدای شروع کار یک سری مشکلات در دانشگاه وجود داشت که خوشبختانه با پیگیری ها و نامه نگاریها رفع شد.

, انعکاس بناب,

وی در بخشی از سخنان خود به مشکلات مالی دانشگاه اشاره کرد و گفت: در ابتدای کارم که مسئولیت دانشگاه را به عهده گرفتم، دانشگاه با مشکلات عدیده مالی مواجه بود، پس از پیگیری و ارتباط با مسئولین استانی این مشکلات برطرف شد، البته این را نیز عرض کنم که بسیاری از دانشگاههای منطقه با این مشکل درگیر بودند و هم اکنون نیز هستند.

,

, , ,

رادمرد با اشاره به کارهای انجام گرفته در مرکز بناب طی مدیریت خویش، گفت: خوشبختانه در مدت هشت ماه مسئولیتم در مرکز بناب به بخشی از برنامه های مدنظرم جامه عمل پوشانده ایم و بخشی را نیز در حال پیگیری و تهیه زیر ساختهای هستیم.

,

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز بناب از تصویب دو رشته مدیریت بازرگانی و مهندسی کامپیوتر در سطح کارشناسی ارشد خبر داد و گفت: مکاتبات با سازمان مرکزی پیام نور و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت تصویب این رشته ها انجام یافته و در مراحل پایانی قرار دارد.

,

وی افزود: در سالهای آتی نیز در رشته های ریاضیات، جغرافی و سایر رشته ها خبرهای خوبی به همشهریان عزیز خواهیم داد، چرا که مرکز بناب پتانسیل عظیمی هم در حوزه آموزش و هم در حوزه اداری دارد و به خوبی میتواند در سطح تحصیلات تکمیلی فعالیت کند.

,

رئیس مرکز بناب با تاکید بر ارتباط علم با صنعت، گفت: در این حوزه پیشنهاداتی تنظیم و به سازمان مرکزی و وزارت علوم ارسال شده است؛ با عنایت به اینکه شهرستان بناب علیرغم اینکه یک شهر دانشگاهی است و از مراکز علمی پویایی بهره می برد، یک شهر صنعتی نیز می باشد، بنابراین ارتباط علم با صنعت در این شهرستان لازم و ضروری است.

,

رادمرد با بیان اینکه دانشگاه پیام نور مرکز بناب از پتانسیل عظیمی در حوزه صنعت بهره می برد؛ گفت: امیدواریم با تشکیل شرکت های دانش بنیان و مرکز رشد در این دانشگاه بتوانیم از ظرفیتهای این دانشگاه در حوزه صنعت بهره ببریم چرا که دانشگاههای نسل سوم دانشگاههای کارآفرین هستند و باید ارتباط مراکز علمی با صنایع تحکیم شود.

,

, , ,

 وی در عین حال تصریح کرد: این مرکز دانشگاهی از مراکز پیشتاز استان در عرصه تبدیل علم به ثروت باشد.

,

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل مجمع خیرین دانشگاه یار خبر داد و گفت: شهرستان بناب یک شهر خیر پرور بوده و در سطح کشور از پیشتازان این عرصه می باشد، امیدواریم با تشکیل مجمع خیرین دانشگاه یار بتوانیم با کمک خیرین و معتمدین عزیز شهر و همچنین سازمان مرکزی در دانشگاه پیام نور یک گام مثبت برداشته تا برگی زرین در تقویم شهرستان بناب رقم بخورد.

,

رئیس مرکز بناب در ادامه از عدم برگزاری همایشهای علمی در مراکز علمی شهرستان انتقاد کرد و گفت: علیرغم پتانسیل بالا در خود شهرستان و مراکز علمی آن، برگزاری همایشهای تخصصی و علمی بسیار کمرنگ است، امیدواریم با همکاری دانشگاهها و صنایع و نهادهای فرهنگی بتوانیم همایشهای معتبر و بزرگی در این شهرستان برگزار کنیم.

,

رادمرد در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه علت اصلی کاهش جمعیت دانشجویی در مراکز دانشگاهی چیست؟، گفت: کاهش جمعیت دانشجو در کشور محسوس است؛ اگر جمعیت دانشجویی دهه های پیش را بررسی کنیم، دانشگاههای بزرگ بیش از هزار دانشجو پذیرش داشتند ولی هم اکنون بعلت کاهش جمعیت دانشجو رقم ها بسیار پائین است.

,

وی به راهکارهای افزایش دانشجو اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم مشکل کاهش جمعیت دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز بناب را حل کنیم باید تحصیلات تکمیلی را تقویت کنیم، خوشبختانه در این خصوص اقداماتی انجام داده ایم و برنامه های وسیعی نیز در سالهای آینده خواهیم داشت.

,

رئیس دانشگاه پیام نور بناب در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما در خصوص رعایت حجاب و عفاف در مراکز دانشگاهی، گفت: در حوزه حجاب و عفاف باید گفت که دانشگاه پیام نور مرکز بناب اقدامات فرهنگی خوبی در این حوزه انجام داده و همچنین خوشبختانه با عنایت به سیاست های سازمان مرکزی مبنی بر بومی گزینی واحدها، معمولاً دانشجوهای ما بومی هستند و چندان مشکلات فرهنگی و بدحجابی در دانشگاه ما به چشم نمی خورد.

,

, , ,

رادمرد در پاسخ به شایعه تجمیع مرکز بناب با یکی از دانشگاههای همجوار، گفت: به هیچ وجه چنین خبری صحت ندارد و صرفاً یک شایعه است و اجازه هم نخواهیم داد تا چنین عملی انجام شود.

,

وی افزود: در استان آذربایجان شرقی ۳۲ مرکز و واحد آموزشی وجود دارد که فقط دو واحد آن تجمیع شدند، دانشگاه پیام نور بناب جزو مرکزهای فعال و پیشتاز استان است و از نیروهای توانمند و آشنا به سیستم بهره می برد، لذا اگر قرار بر تجمیع باشد خیلی از واحد ها در استان نسبت به مرکز بناب در اولویت تجمیع هستند.

,

رادمرد با اشاره به افق مرکز بناب و سند چشم انداز کوتاه مدت و بلند مدت این مرکز، گفت: افق های کوتاه مدت و بلند مدت برای این دانشگاه تنظیم شده است؛ امیدواریم با عملی کردن این برنامه شاهد شکوفایی بیش از پیش مرکز بناب در سطح استان باشیم.

,

این استاد دانشگاه افزود: جا دارد از زحمات و تلاشهای تمامی روسای پیشین دانشگاه که هرکدام سهمی در پیشرفت و شکوفایی این مرکز دانشگاهی داشته اند تشکر کنم.

,

وی در پایان از اصحاب رسانه و مخصوصاً خبرگزاری انعکاس بناب تشکر کرد و گفت: درب دانشگاه پیام نور به روی همشهریان عزیز و مخصوصاً اصحاب رسانه که چشم و گوش ملت هستند همیشه باز است، امیدواریم همیشه صادقانه در خدمت مردم عزیز و جامعه دانشگاهی باشیم.

,

پایان خبر /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه