اخبار داغ

یادداشت/

افرادی که مرعوب مکاتب مادی و اندیشه‌های غرب شده‌اند باید عینک خود را عوض کنند

افرادی که مرعوب مکاتب مادی و اندیشه‌های غرب شده‌اند باید عینک خود را عوض کنند
در نگاه توحیدی حاکمیت از آن خداست و حاکمیت از آن دین خداست بر این اساس دین اسلام نه‌تنها به کشورهای اسلامی حکومت خواهد کرد بلکه به جهان حکومت خواهد نمود و البته درک این مسائل نیاز به نگاه توحیدی دارد که اگر این نگاه در کسی نباشد برای حل مشکلات خود چشم امید به سمت کدخدا خواهد داشت نه خدا.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر علی آذریان جامعه شناس و مدرس دانشگاه در یادداشتی در اساتیدخبر نوشت:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اساتیدخبر ,

وقتی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ به رهبری امام بزرگوار و همت بلند مردم ایران به پیروزی رسید تمام سیاستمداران و تحلیل گران و جامعه شناسان بر این باور بودند که در عصر حاضر حاکمیت دین تمام‌شده است و هنگامی‌که در این دوران انقلاب اسلامی در استراتژیکی‌ترین نقطه جهان به وقوع پیوست همه ابرقدرت‌ها در مقابل انقلاب اسلامی صف‌آرایی کردند. مخصوصاً جیمی غرب به سرکردگی آمریکا با تمام قدرت علیه این انقلاب توطئه کردند.

,

در هنگام تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام جیمی کارتر ریاست جمهوری آمریکا را بر عهده داشت و امریکا با تمام امکانات و قدرت‌های جهانی به ایران حمله کرد و در مقابل امام خمینی (ره) آن پایگاه توحیدی فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. و شهید بهشتی بیان کردند که آقای کارتر از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر و دیدیم که چطور در طبس شکست خورد و کودتای نوژه خنثی شد. و درنهایت پس از اقدامات مختلف برای شکست این انقلاب مردمی جنگ تحمیلی را به ایران اسلامی تحمیل کردند و در آن موقع بود که امام بزرگوار خطاب به آقای کارتر گفتند که شغل دیگری انتخاب کنند و پیش‌بینی امام نیز درست بود و کارتر در دور دوم نتوانست رأی بیاورد و تک دوره شد. و با مرور این رویدادها درمی‌یابیم که هر موقع ما با تکیه به پتانسیل قدرت دین  در مقابل دشمنان ایستادیم و اظهار ضعف نشان ندادیم همواره پیروز میدان بودیم که تاریخ این سرزمین نیز این را ثابت نموده است.

,

اما  امروز بعضی از عوامل داخلی استکبار جهانی با نگاه مادی سعی در تئوریزه کردن عدم توانایی دین هستند که دین توانایی حکومت را در کشورها ندارد. و حتماً آن‌هایی که این مسائل را با نگاه مادی تحلیل می‌کنند از نگاه توحیدی و عقلانی بی‌بهره هستند و به همان سرنوشتی دچار خواهند شد که کارتر و گورباچف دچار شدند.

,

در نگاه توحیدی حاکمیت از آن خداست و حاکمیت از آن دین خداست بر این اساس دین اسلام نه‌تنها به کشورهای اسلامی حکومت خواهد کرد بلکه به جهان حکومت خواهد نمود و البته درک این مسائل نیاز به نگاه توحیدی دارد که اگر این نگاه در کسی نباشد برای حل مشکلات خود  چشم امید به سمت کدخدا  خواهد داشت نه خدا.

,

درک فهم صحیح از دین اسلام می‌تواند ما را به نگاه توحیدی برساند و به نظر می‌رسد در عصر حاضر خلأ اساسی  عدم درک صحیح از دین اسلام و عقلانیت است که ما را به اندیشه‌های دیگری سوق می‌دهد و قطعاً افرادی که مرعوب مکاتب مادی و اندیشه‌های غرب شده‌اند باید عینک خود را عوض کنند و با نگاه توحیدی به مسائل جهان توجه  و آن‌ها را تحلیل نمایند و در این صورت است که با دنیای جدید و زیبایی روبرو مواجه خواهند شد و دیگر بر تئوریزه کردن عدم توانایی دین در اداره جامعه پافشاری نمی‌کنند و با الهام از قوانین اسلام و رهنمودهای رهبری انقلاب اسلامی، غیرممکن‌ها را ممکن خواهیم کرد.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه