اخبار داغ

سخنگوی شورای شهر قم:

هوشمندی سازی تاکسی ها راهکاری مناسب در حوزه کرایه است/ سال 96 عمده بدهی های شهرداری تسویه می‌شود

هوشمندی سازی تاکسی ها راهکاری مناسب در حوزه کرایه است/ سال 96 عمده بدهی های شهرداری تسویه می‌شود
سخنگوی شورای شهر قم با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز تجهیز شده شهر قم 3.9 مترمربع است، گفت: هوشمندی سازی تاکسی های استان بهترین راه حل در حوزه دریافت کرایه مصوب شده است مسافر و بر اساس تاکسی متر می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت خبری فرهنگ نگار، عباس ذاکریان پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به تعداد جلسات و مصوبات جلسات شورا در سال 95، اظهار داشت: امسال شورای اسلامی شهر قم 46 جلسه برگزار کرده است که از این تعداد 41 جلسه عادی، 5جلسه فوق العاده و 2 جلسه غیر علنی بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سایت خبری فرهنگ نگار, سایت خبری فرهنگ نگار,

وی ادامه داد: در طول امسال 480 مود درخواست مردمی به ثبت رسیده است، تعداد 220 لایحه  از سوی شهرداری به شورای رسیده است.

,

سخنگوی شورای شهر قم با اشاره به فرمانداری، گفت: فرمانداری 38 مصوبه شورای شهر را رد کرده بود که 21 مورد با توجه به اصرار اعضا به شورای حل اختلاف ارسال شده و از این تعداد 16 مورد مورد تایید شورای حل اختلاف قرار گرفته است.

,

وی در ادامه اضافه کرد: طی یکسال گذشته در موضوعات مختلف 136 جلسه کمیسیون تلفیق شورا برگزار شده است.

,

ذاکریان در ادامه با پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص افزایش نرخ کرایه  تاکسی و اتوبوس ، بیان داشت: ما در حداقل کرایه تاکسی در دو سال گذشته افزایش نرخ نداشتیم و برای سال آینده پیش بینی شد که کرایه حداقل 700 تومانی به 800 تومان افزایش پیدا کند.

,

وی ابراز داشت: در برخی از خطوط ما حداقل کرایه 800 تومان بود که این نرخ نیز برای دو سال به هزار تومان افزایش پیدا کرد؛ به طور کلی نرخ کرایه تاکسی در استان به طور میانگین 13 درصد افزایش پیدا کرده است.

,

سخنگوی شورای شهر در ادامه به افزایش میانگین حدود 10 درصدی نرخ کرایه اتوبوس اشاره کرد و افزود: بالغ بر دو سال است که دولت‌ دیگر یارانه‌ای به اتوبوسرانی نمی‌دهد و شهرداری نیز بنا دارد که به جای پرداخت یارانه نقدی به دنبال توسعه ناوگان برای نوسازی در سال‌های آینده باشد.

,

وی ادامه داد: به همین دلیل و برای اینکه اتوبوس‌داران و بخش خصوصی در اداره حمل و نقل عمومی درون‌شهر با مشکل مواجه نشوند باید نرخ کرایه به هزینه‌های سرانه هر اتوبوس که بالغ بر حدود 720 تومان است نزدیک شود.

,

عضو شورای شهر در ادامه  در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در خصوص وضعیت اجرای پروژه شهید کاظمی، گفت: این پروژه با مصوبه شورای اسلامی شهر با مشارکت بخش خصوصی و با سهم حدود 23 درصدی برای شهرداری در حال طی روند قانونی است.

,

وی با اشاره به جزئیات تراکم و طراحی پروژه شهید کاظمی اذعان کرد: در حال حاضر کمیسیون ماده پنج بررسی جزئیات این پروژه را بر عهده داشته و پس از تصویب آن در این کمیسیون اقدام به ارائه پروانه و آغاز عملیات اجرایی خواهد شد.

,

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم در ادامه با پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در خصوص سرانه فضای سبز استان، خاطرنشان شد: در حال حاضر سرانه فضای سبز تجهیز شده شهر قم 3.9 مترمربع و سرانه فضای سبز جنگلی یا غیر تجهیز شده شهر بالغ بر 15 مترمربع است.

,

وی به برنامه مدیران شهری در خصوص افزوده شدن سالیانه سه مترمربع به سرانه فضای سبز شهر قم اشاره کرد و ادامه داد: براساس آماری که ارائه شده سرانه فضای سبز شهر قم در پایان سال 94 در بخش تجهیز شده حدود 2.6 مترمربع بوده است.

,

ذاکریان  در ادامه سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در خصوص بدهی شهرداری قم ، گفت: پیگیری‌های شهرداری برای پرداخت بدهی‌های دولت به این مجموعه به نتایج قابل قبولی رسیده است؛450 میلیارد تومان بدهی شهرداری به بانک ملت نیز با مجتمع سالاریه و بخشی از مجتمع تجاری شمسه نیز با بدهی بانک تجارت تهاتر خواهد شد.

,

وی با تاکید بر اینکه تا پایان سال 96 بخش عمده بدهی‌های شهرداری تسویه می‌شود گفت: بنا بر این شده که تا پایان سال 96 بدهی‌های به روز شده شهرداری تسویه شود.

,

سخنگوی شورای شهر  در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای پروژه شهرک خدمات خودرویی در شهر قم اشاره کرد و افزود: در خصوص اجرای این شهرک لایحه‌ای به صحن علنی شورا آمد که با مشارکت سرمایه‌گذار در میدان تره‌بار شهرکی برای ارائه خدمات مرتبط با خودرو و تجمیع خدمات احداث شود.

,

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اجرای روند عمرانی پروژه شهرک خودرو در کنار میدان میوه و تره بار تصریح کرد: در حال حاضر این پروژه با مشارکت بخش خصوصی پیشرفت قابل توجهی داشته و امید داریم با همکاری شهرداری در سال 96 بخشی از آن به بهره برداری برسد.

,

وی سهم شهرداری و بخش خصوصی در مشارکت اجرای شهرک خودرو را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: در این پروژه سهم بخش خصوصی 70 درصد است و باقی سهم شهرداری خواهد بود.

,

ذاکریان با تاکید بر ضرورت جمع‌آوری مشاغل و اصناف آلاینده و بدمنظر شهری، خاطرنشان شد: با اجرای این شهرک بستری فراهم شده تا این اصناف به شهرک خودرو منتقل شوند و از نظر منظر شهری شاهد بهبود وضعیت باشیم.

,

وی همچنین با اشاره به آمادگی حوزه مدیریت شهری این شهر مقدس برای پذیرایی از زائران و مسافران نوروزی افزود: برای رفاه بیشتر زائران 10 جایگاه کوچک سوخت رسان در سطح شهر احداث، و 17 بوستان نیز برای بحث اقامت پیش بینی شده است و همچنین پاکسازی مبادی ورودی شهر از نخاله های ساختمانی  و توزیع 70هزار اصله نهال  در استان از دیگر اقدام های انجام شده در راستای سامان دهی سیما و منظر شهری در ایام نوروز می باشد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه