اخبار داغ

بعد از ۵ سال؛

دریاچه شهرک آیت اله غفاری آبگیری شد + عکس

دریاچه شهرک آیت اله غفاری آبگیری شد + عکس
دریــاچه شهرک آیت اله غفاری (شهرک مغان) شهرستان پارس آباد بعد از ۵ سال دوباره آبگیری و احیاء شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آران مغان، طرح لایروبی و ساماندهی دریاچه شهرک آیت اله غفاری (شهرک مغان) در شهرستان پارس آباد با صرف ۱۷۰ میلیارد ریال تکمیل و این دریاچه مصنوعی دوباره آبگیری و احیاء شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آران مغان, آران مغان, , آران مغان,

فرماندار پارس آباد در حاشیه آبگیری دریاچه شهرک آیت اله غفاری اظهار داشت:  این دریاچه طــی ۴۰ سال گذشته با رسوبات کانال های آب آور پر شده و از ۵ سال پیش کاملاً خشکیده بود که با تلاش و زحمات شبانه روزی یکسال اخیر مدیریت آب شهرستان و استان کار لایروبی و عملیات خاکبرداری و ساماندهی دریاچه به اتمام رسید.

,

اکبر صمدی گفت: در اجرای این پروژه بیش از دو میلیون متر مکعب خاکبرداری در سطح ۱۰۰ هکتار شده و در عمق ۴ تا ۵ متری آبگیری انجام می شود که البته با کانالهای اصلی و فرعی پیرامونی دریاچه و کانالهای آب آور و آب بر احداثی اعتبار هزینه شده به ۳۱۰ میلیارد ریال افزایش می یابد.

,

وی افزود: با توجه به جزیره دو هکتاری ایجاد شده در وسط دریاچه و زمین های آماده سازی شده پیرامون آن پکیچ های مختلف تفریحی و گردشگری با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه طراحی و اجرا و این دریاچه به یکی از قطب های مهم سیاحتی و گردشگری جهت استفاده عموم مردم عزیز و مسافران و گردشگران استان و کشور تبدیل خواهد شد.

,

فرماندار پارس آباد آبگیری دریاچه شهرک مغان را بهترین عیدی دولت تدبیر و امید برای مردم این منطقه دانست و گفت: با تکمیل و آبگیری مجدد این دریاچه یکی از آرزوها و خواسته های جدی مردم منطقه محقق شد.

,

 

,

 دریاچه شهرک آیت اله غفاری آبگیری شد + عکس

,  دریاچه شهرک آیت اله غفاری آبگیری شد + عکس,

 دریاچه شهرک آیت اله غفاری آبگیری شد + عکس

,  دریاچه شهرک آیت اله غفاری آبگیری شد + عکس,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه