اخبار داغ

استاد حوزه علمیه قم:

تهاجم همه‌جانبه دشمن به فرهنگ و اعتقادات جوانان/ مسئولان کاری نکنند که مردم از نظام دل‌زده شوند

تهاجم همه‌جانبه دشمن به فرهنگ و اعتقادات جوانان/ مسئولان کاری نکنند که مردم از نظام دل‌زده شوند
حجت‌الاسلام مردانی بابیان اینکه اصولگرا و اصلاح‌طلب فقط یک اصطلاح است، گفت: مردم تنها به حکومت اسلامی دل‌بسته‌اند بنابراین نباید مسئولان کاری کنند که مردم از این نظام دور و دل‌زده شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب‌نیوز، استاد حوزه علمیه قم و رزمنده دوران دفاع مقدس امروز در مراسم آخرین لحظه اولین پیمان در خیمه حسینی گلستان شهدای اصفهان پیرامون مقام والای حضرت زهرا (س) اظهار کرد: ایشان دارای صفاتی بودند که درک آن از عهده ما بر نخواهد آمد، یکی از آن‌ها بصیرت و ولایتمداری ایشان بود که زمانی که مردم به خواب‌رفته بودند اسلام را نجات دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب‌نیوز,

حجت‌الاسلام مردانی بابیان اینکه پس از شهادت پیامبر (ص)، 75 روز جبرئیل بر حضرت زهرا (س) نازل می‌شد، گفت: جبرییل امین مصحفی برای ایشان می‌خواند که بعدها به مصحف فاطمه (س) معروف شد و حضرت امام (ره) فرمودند: چه‌بسا انقلاب ما نیز در این مصحف تبیین شده باشد.

,

وی با اشاره به سخنی از حضرت امام راحل در رابطه باشخصیت حضرت زهرا (س) اذعان کرد: اگر حضرت زهرا (س) مرد بودند، یقیناً مسئله نبوت بر ایشان واجب می‌شد.

,

این استاد حوزه بابیان اینکه برای دستیابی به زندگی فاطمی باید به معرفت فاطمی مزین شویم، افزود: امروز برای ارتقای معرفت فاطمی باید صفات آن حضرت را در زندگی به کار ببندیم چنانچه ایشان شخصیتی سرشار از حیاء، ادب و معرفت الهی بودند.

,

حجت‌الاسلام مردانی تصریح کرد: امروز مردم در جامعه حیا می‌ورزند و اجازه نمی‌دهند، نامحرمی وارد فضای زندگی خصوصی آنان شود، درحالی‌که دشمن از طریق فضای مجازی و ماهواره وارد خانه‌هایمان شده و در اتاق‌خواب ما نیز نفوذ کرده و ما از آن غافل هستیم.

,

وی با اشاره به تهاجم همه‌جانبه دشمنان به فرهنگ و اعتقادات جوانان این مرزوبوم، عنوان کرد: امروز بیش از همه بر آموزش‌وپرورش ضروری است که به مسائل تربیتی جوانان اهمیت دهند و آن‌ها را نسبت به این تهاجم سهمگین دشمن واکسینه کنند.

,

این کارشناس دینی بابیان اینکه فضای مجازی امروز نقش مؤثری در به‌روز بودن، افزایش اطلاعات و آگاهی جوانان دارد، گفت: با این‌حال نباید غفلت کرد که این فضا علاوه بر فرصت، می‌تواند تهدیدی جدی باشد و درصورتی‌که فرزندان خود را واکسینه نکرده باشیم آن‌ها را در دام‌های غیرقابل‌بازگشت گرفتار می‌کند.

,

وی با ابراز تأسف، تصریح کرد: مسئولان به‌جای عمل کردن، جلوگیری و مقابله با تهدیدهای دشمن، فقط تبیین می‌کنند که باید چنین و چنان بشود، درحالی‌که امروز حرف زدن دردی از ما دوا نخواهد کرد و آنچه برای جامعه ما ضروری است عمل به بایدها و نبایدها است.

,

حجت‌الاسلام مردانی با اشاره به ناکارآمدی‌های برخی مسئولان و اختلاس‌های صورت گرفته، عنوان کرد: این‌گونه مسائل در حکومت امیرالمؤمنین هم اتفاق می‌افتاد چنانکه استاندار خوزستان در زمان حضرت کل بیت‌المال شهر را برداشت و فرار کرد، لکن آنچه مهم است این هست که در ابتدا باید جلوی این اعمال گرفته شود و از طرفی باید میزان کارآمدی نظام را هم در کنار این نقاط منفی مدنظر داشته باشیم.

,

وی تأکید کرد: امروز به لطف خدا، مرز جمهوری اسلامی با دشمنان از شلمچه و اهواز به وال‌استریت انتقال‌یافته و این خود، یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای نظام در طول عمر بابرکت انقلاب اسلامی است.

,

این استاد حوزه با اشاره به خطبه 53 امیرالمؤمنین در نهج‌البلاغه افزود: حضرت در این خطبه افرادی که دلسوز نظام اسلامی هستند، افرادی که در پی منفعت شخصی و رانت هستند و با اسم اسلام به مردم خیانت می‌کنند را تبیین کردند.

,

وی بابیان اینکه اصولگرا و اصلاح‌طلب فقط یک اصطلاح است، گفت: مردم تنها به حکومت اسلامی دل‌بسته‌اند بنابراین نباید مسئولان کاری کنند که مردم از این نظام دور و دل‌زده شوند.

,

به گزارش خبرنگار صاحب نیوز، کنگره شهدای خوراسگان سالیان متمادی است به یاد سال های ایثار و حماسه که فرزندان افتخار آمیز این منطقه برای دفاع از خاک، ناموس و در رأس آن‌ها نظام اسلامی‌مان از خود گذشتند و به درجه رفیع شهادت نائل آمده بودند و بر دستان امت حزب الله از امامزاده واجب‌التعظیم ابوالعباس محمد علیه‌السلام به سمت گلستان پر از لاله های به خون خفته شهدای اصفهان تشییع می‌کردند، ویژه برنامه «آخرین لحظه، اولین پیمان» را امروز 29 اسفندماه برگزار کرد.

, صاحب نیوز,

افراد شرکت‌کننده در این مراسم با این قصد حضور پیدا می‌کنند که در روز و ساعت‌های پایانی هر سال با شهدا و امام شهدا پیمان ببندند که برای سال بعد راه پاک آن‌ها را ادامه خواهند داد و مطیع اوامر رهبر معظم انقلاب خواهند بود.

,

بر این اساس، در این مراسم همایش بزرگ پیاده‌روی رهروان شهدا از ساعت 05:30 دقیقه صبح یکشنبه 29 اسفندماه از محل امامزاده ابوالعباس (ع) خوراسگان آغاز و افراد شرکت‌کننده در این همایش که از اقشار مختلف مردم هستند، پای پیاده راهی گلستان شهدا شدند و پس از تجمع در خیمه حسینی گلستان شهدا اصفهان، با حضور بر سر قبور منور شهدا مراسم عطرافشانی و گل‌گذاری این مزارهای مطهر انجام ‌می‌گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه