اخبار داغ

انتخاب‌های قومی قبیله‌ای آفت بزرگ انتخابات شورا/ تعهد و تخصص از شاخصه‌های مهم انتخاب اصلح است

انتخاب‌های قومی قبیله‌ای آفت بزرگ انتخابات شورا/ تعهد و تخصص از شاخصه‌های مهم انتخاب اصلح است
اندک زمانی بیشتر به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باقی نمانده است و برای توسعه همه‌جانبه باید معیارها و شاخصه‌های انتخاب اصلح را بیشتر بشناسیم تا افرادی شایسته را به نهاد مدیریت شهری رهنمون کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آوای شمال، شمارس معکوس برای انتخابات مهم شوراهای اسلامی شهر و روستا شروع شده است و از چند ماه گذشته بسیاری از کاندیداهای احتمالی، نشست‌های خصوصی و جلسات انتخاباتی خود را به صورت پنهانی و آشکارا در محافل مختلف برپا کردند در حالی که مردم در گفت و شنودها همچنان از دغدغه‌های خود در انتخاب افراد اصلح و کاردان برای تصدی مسئولیت مهم و خطیر مدیریت شهری یعنی شورا حرف می‌زنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نقل از , آوای شمال, ، ,

انتخابات، راهبرد نظام در تعامل ملی

در جمهوری اسلامی ایران انتخاب در سطوح مختلف برگزار می‌شود، به طوری‌ که تمامی قوا با رای مستقیم یا غیرمستقیم مردم تعیین می‌شوند.

به همین ترتیب این انتخابات به دپارتمان‌های شهری نیز کشیده می‌شود و در شهرها و روستاها نیز انتخابات شورای شهر و روستا برگزار می‌شود، اما آنچه که در این انتخابات همواره مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرد، توجه به این نکته است که چرا در انتخابات به ویژه شورای شهر شناخت افراد اصلح بسیار مهم و ضروری است.

انتخاب افراد اصلح در میان کاندیداهایی، که اعلام حضور می‌کنند، کار بسیار دشواری نیست بلکه با شناخت دقیق شاخص‌ها و صلاحیت‌ها به آسانی می‌توان به گزینه یا گزینه‌های مورد نظر رسید.

سیداحمد حسینی دانشجوی دکترای علوم سیاسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما با اشاره به شاخص‌های یک کاندیدای اصلح، اظهار کرد: بر اساس فرموده‌های رهبری به عنوان خط مشی و نقشه راه نظام، بهترین فرد یا افراد آن کسى است که درد مردم را بداند و بفهمد.

کاندیداهای لایق و کارآ انتخاب شوند

وی با بیان اینکه اگر کاندیدای شرکت در انتخابات قبل و پس از انتخابات با مردم یگانه و صمیمی باشد و خود را تغییر ندهد، یک گزینه مناسب محسوب می‌شود، تصریح کرد: یکی از بزرگترین آفت‌هایی که در کشور وجود دارد اشرافیگری و تجمل‌پرستی است.

این دانشجوی دکترای علوم سیاسی با اشاره به اینکه اشرافیگری مردم را به این سمت می‌کشاند و عده‌ای را ثروتمندتر و عده دیگری را فقیرتر می‌کند، افزود: کاندیدایی که با چنین طرز تفکری به میدان بیاید به درد جامعه نمی‌خورد.

حسینی با بیان اینکه مردم در انتخابات شوراهای شهر و روستا باید به شاخص‌ها توجه کنند، تاکید کرد: انتخاب‌های قومی و قبیله‌ای اگر بر اساس صلاحیت نباشد، دپارتمان شهری درخوری را ایجاد نمی‌کند.

این فعال رسانه‌ای با اشاره به اینکه پایبندی به اسلام و آموزه‌های دینی یکی دیگر از ویژگی‌های اساسی یک کاندیدای اصلح است، گفت: برخی‌ها بنا به هر دلیلی در برابر ظلم سکوت می‌کنند و حق را نادیده می‌گیرند که این به ضرر عامه مردم است و چنین شخصی نباید در جریان امور قرار بگیرد.

منتخب اگر شایسته نباشد، فاسد می‌شود

وی در پایان با بیان اینکه مردم باید با چشمان باز در صحنه انتخابات حاضر شوند، اظهار کرد: انتخاب شایسته و مناسب می‌تواند در آینده آن روستا، شهر، استان و کشور چه در عرصه‌های داخلی و چه مناسبت‌های بین‌المللی تاثیر بگذارند.

محمد نبی‌زاده یکی دیگر از کارشناسان ارشد علوم سیاسی، با بیان اینکه تمامی افراد رای دهنده باید در پیدا کردن نامزد مورد نظر دقت کنند، تاکید کرد: توجه به دین‌داری و مردم‌داری یک کاندیدای انتخابات بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه نباید کسانی بر سرکار بیایند که در برابر دشمن و خواسته نابه‌حق برخی از افراد ساکت بمانند، به درد این مردم نمی‌خورند، گفت: وفاداری به مردم و تلاش برای رضایت آنان یکی دیگر از اصولی است که کاندیداها باید آن را رعایت کنند.

شهر و روستای آباد در گرو انتخاب شایسته است

این کارشناس ارشد علوم سیاسی با اشاره به اینکه مردم باید به کاندیداهایی رای دهند که طرح و برنامه‌های اجراشدنی داشته باشند، اظهار کرد: بسیاری از کاندیداها به فکر فریب مردم برای بدست آوردن رای آنها هستند که این حرکت نیاز به هوشیاری تمامی مردم دارد.

به گزارش خبرنگار ما، تمامی موارد مطرح شده تنها بخشی از شاخص‌هایی است که در سخنان مقام معظم رهبری نیز به چشم می‎‌آید.

بدون شک مردم کشور با حضور در انتخابات با امید فراوان برای توسعه و آبادانی روستا، شهر، استان و کشور خود برنامه‌ریزی و در عرصه حضور پیدا می‌کنند و کاندیداها نیز باید تمام تمرکز خود را به این امر معطوف کنند و در این میان تعهد و تخصص باید به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های انتخاب افراد اصلح باشد.
,
, انتخابات، راهبرد نظام در تعامل ملی, انتخابات، راهبرد نظام در تعامل ملی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, کاندیداهای لایق و کارآ انتخاب شوند, کاندیداهای لایق و کارآ انتخاب شوند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, منتخب اگر شایسته نباشد، فاسد می‌شود, منتخب اگر شایسته نباشد، فاسد می‌شود,
,
,
,
,
,
,
,
, شهر و روستای آباد در گرو انتخاب شایسته است, شهر و روستای آباد در گرو انتخاب شایسته است,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه