اخبار داغ

یادداشت/ حجت الاسلام والمسلمین نجف بامری

اصل در انتخابات، انتخاب اشخاص اصلح، انقلابی و کارآمد است

اصل در انتخابات، انتخاب اشخاص اصلح، انقلابی و کارآمد است
اصل در انتخابات، انتخاب اشخاص اصلح، انقلابی و کارآمد است اگر مردم شریف ایران در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها اشخاص اصلح و انقلابی و کارآمد را انتخاب کنند جامعه رشد، ترقی و پیشرفت می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دلگان پرس، حجت الاسلام والمسلمین نجف بامری نویسنده، پژوهشگر و فعال اجتماعی و استاد حوزه علمیه متن یادداشتی در خصوص انتخابات به این پایگاه خبری ارسال کرده است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دلگان پرس,

اصل در انتخابات، انتخاب اشخاص اصلح، انقلابی و کارآمد است اگر مردم شریف ایران در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها اشخاص اصلح و انقلابی و کارآمد را انتخاب کنند جامعه رشد، ترقی و پیشرفت می کند. بنابراین پیشرفت در انقلاب، بدون پیشرفت در انقلابی بودن ممکن نیست، هر ملت و کشوری باید رو به جلو حرکت کند این لازمه پیشرفت است.

,

برای برطرف کردن اشکالاتی که امروز در جامعه ما هست نباید وضعیت های پیشین را دوباره احیاء کنیم، مشکلات جامعه ما در شرایط جدیدی شکل گرفته است و راه حل های جدیدی هم نیاز دارد. یکی از راه حل های بسیار مهم عدم بازگشت به گذشته است به کسانی که قبلا" تمام توان و هنر خودشان را برای حل مشکلات به کار بسته اند و کاری از پیش نبرده اند، بر نگردیم ، اقتضای پیشرفت این است که جامعه به افراد و نیروهای تازه نفس و راه حل های جدیدی مراجعه کند که این راه حل ها تا حالا فرصت بروز و ظهور نداشته اند و این افراد فرصت نقش آفرینی نداشته اند. باید نقاط ضعف گذشته را برطرف کنیم به افرادی که در گذشته بوده اند و تفکر روند گذشته را قبول داشته اند بر نگردیم.

,

اکنون باید کاندیداها بر سر انقلابی تر بودن و اینکه چگونه می خواهند مفاهیم و آرمان های انقلاب را محقق کنند باهم رفاقت کنند. طبق فرمایشات مقام معظم رهبری کشور نیازمند نیروهای انقلابی است،
بر این اساس حل مشکلات جامعه را ، عِرق انقلابی می‌خواهد، اجرای راه‌حل‌های خوب بدون عِرق انقلابی ممکن نیست، هر کسی یک راه‌حل یا راه‌حل‌هایی برای رفع مشکلات جامعه دارد اکنون که در آستانه انتخابات هستیم می بینیم که  کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی مطرح می‌کنند، اما سؤال اینجاست که آیا این راه حل‌ها بدون اعتقاد عمیق به انقلاب، بدون درک صحیح از اسلام ناب که مبنای نظری و برنامه و انگیزه عملی این انقلاب است، دست‌یافتنی و اجرا شدنی است!؟

,
,

ما در زمان هشت سال دفاع مقدس شاهد بودیم نیروهای انقلابی که اکثرا سابقۀ نظامی‌گری هم نداشتند،‌ می‌رفتند جبهه و به سرعت نظامی‌گری هم یاد می‌گرفتند و اتفاقاً طرح‌هایی به ذهن‌شان می‌رسید که بعضا" بهتر از طرح‌های نظامی‌های موفق از آب در می‌آمد. این به این معنا نیست که تخصص نیاز نیست !؟ ولی تعهد تخصص آور هم هست و تنها یک انسان متعهد است که میدان را برای انواع متخصصین واقعی باز خواهد کرد.  از شهید چمران نقل شده است که تعهد، تخصص هم به دنبال می‌آورد و اگر کسی بدون تخصص کاری را پذیرفت، او تعهد ندارد.

,

واقعاً همینطور هست و همچنین اگر تعهد به انقلاب نباشد، تخصص‌ها و توانایی‌ها بروز پیدا نمی‌کند و یا به خوبی به کار گرفته نمی‌شود. بسیاری از اوقات، بدون تعهد، تخصص‌ها رهزن هستند و ما را گمراه می‌کنند و راه اصلی ما را از بین می برند. مگر بعضی از جریانات سیاسی در سال‌های قبل دنبال چه بودند؟ ضد انقلاب که نبودند، با تخصص بدون تعهد شروع می‌کردند و می‌گفتند اینجا باید واقع‌بین بود و برای برطرف کردن مشکلات به سراغ راه‌هایی رفت که همۀ مردم دنیا تجربه کردند. بعد با همین راه‌حل‌های غربی برای خودشان مشکلات و انحراف‌های جدید درست می کردند.

,

حل مشکلات عِرق انقلابی می خواهد، این عِرق انقلابی است که گوش شنوا برای یک مسئول ایجاد می‌کند، گوش شنوا برای شنیدن همۀ پیشنهادها و راه‌حل‌ها، برای دیدن همۀ توانایی‌ها، برای گیر نکردن در آسیب‌های مدیریت ایجاد می کند، این عِرق انقلابی است که موجب می‌شود انسان دچار قوم گرایی، باندبازی و بی‌تقوایی نشود و موجب می شود انسان بهترین راه‌حل‌ها و صاحبان بهترین راه‌حل‌ها را شناسایی کند.

,

عِرق انقلابی انگیزه قوی برای اجرای راه‌حل‌ها در انسان ایجاد می‌کند و بهترین افراد را سازماندهی می کند، عرق انقلابی خوش فهمی و بصیرت ایجاد می کند، عرق انقلابی توفیق و مدد الهی را به دنبال می‌آورد. آیا چیزی وجود دارد که ما بتوانیم به جای این عِرق انقلابی بگذاریم و برای حل مشکلاتمان به آن اتکاء کنیم؟

,

نجف بامری

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه