اخبار داغ

رابط نمایندگی آستان قدس رضوی در جنوب استان خبرداد؛

اعزام متقاضیان بی بضاعت منطقه به مشهد مقدس/ هزینه اعزام از طریق خیرین منطقه و آستان قدس تامین می شود

اعزام متقاضیان بی بضاعت منطقه به مشهد مقدس/ هزینه اعزام از طریق خیرین منطقه و آستان قدس تامین می شود
سلطانی گفت: افرادی مشمول طرح اعزام زائر به مشهد مقدس خواهند شد که تابه‌حال به زیارت آقا علی ابن موسی‌الرضا (ع) مشرف نشده و وسع و توان مالی تشرف هم ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شهرضانیوز رابط نمایندگی آستان قدس رضوی در منطقه جنوب استان اصفهان  با اشاره به شروع کار دفتر رابط نمایندگی آستان قدس رضوی در جنوب استان اصفهان در شهرضا،  اظهار کرد: این دفتر به‌عنوان اولین دفتر در سطح شهرستان‌های استان با حضور نمایندهٔ آستان قدس رضوی در استان اصفهان تشکیل‌شده و در آینده در اکثر شهرستان‌های استان و باهدف ارائه خدمات به زائرین آستان قدس رضوی و افرادی که متقاضی به اعزام مشهد مقدس هستند تشکیل خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شهرضانیوز ,

محسن سلطانی با اشاره به شرایط اعزام متقاضیان سفر به مشهد مقدس از طریق این دفتر، تصریح کرد: افرادی مشمول طرح اعزام زائر به مشهد مقدس خواهند شد که تابه‌حال به زیارت آقا علی ابن موسی‌الرضا (ع) مشرف نشده و وسع و توان مالی تشرف هم ندارند.

,

وی با بیان این که سن افراد اعزامی باید بالای ۳۰ در بعضی مواقع بالای ۴۰ سال است، عنوان کرد: هزینه اسکان و اعزام این عزیزان از طریق خیرین منطقه، کسانی که شناسایی شده و یا اعلام آمادگی می‌کنند، تأمین‌شده و غذای این عزیزان در مدت ۳ روز حضور در مشهد مقدس بر عهده مهمانسرای آستان مقدس رضوی است.

,

رابط نمایندگی آستان قدس رضوی در منطقه جنوب استان اصفهان یکی از کارهای دفتر را شناسایی محرومان و نیازمندان در تمامی حوزه‌ها و ارائه خدمات مرتبط به آن‌ها دانست و خاطرنشان کرد: مهم‌ترین وظایف دفاتردرمنطقه بحث اعزام زائرین به مشهد مقدس بوده که ۷۰ درصد هزینه‌های آن توسط خیرین محل تأمین‌شده و ۳۰ درصد آن توسط آستان قدس رضوی تأمین می‌شود.

,

سلطانی با اشاره به برنامه‌های این دفتر برای تشویق خیرین در بخش‌های مختلف، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های دفتر در سال جاری بحث خادم یاران رضوی بوده که در این طرح در تمام اصناف و اقشار این خادمین یاران جذب و پس از گذراندن دوره‌های ۲ ساله خادمی، به این مقام متبرک مشرف می‌شوند.

,

وی ادامه داد: افراد حاضر در این طرح هرماه، یک‌بار به حرم مطهر مشرف شده و در حرم حضرت رضا مشغول خدمت‌رسانی به زائرین آقا امام رضا (ع) در برنامه‌های خاصی مانند غبارروبی ضریح حضرت رضا خواهند شد.

,

رابط نمایندگی آستان قدس رضوی در منطقه جنوب استان اصفهان با بیان این که طرح اعزام زائران از طریق پایگاه بسیج حضرت زهرا (س) از سال ۱۳۹۰ پیگیری شده است، گفت: تاکنون بیش از ۴ هزار نفر از منطقه جنوب اصفهان که شامل شهرضا، سمیرم، دهاقان، بروجن، فارسان، لردگان و مبارکه اعزام‌شده‌اند.

,

سلطانی با اشاره به برنامه خاص اعزام و استقبال از زائران حرم رضوی در این طرح، عنوان کرد: برنامه‌های فرهنگی متعددی در مشهد و در حرم حضرت رضا (ع) برای این زائران تدارک دیده می‌شود.

,

وی با بیان این که تلاش‌های صورت گرفته در راستای ایجاد یک سفر معنوی برای این زائران در اولین سفر به مشهد مقدس است، گفت: از دیگر برنامه‌های ما تأمین مایحتاج افراد مستضعف و تأمین جهیزیه برای افراد بی‌بضاعت در سطح منطقه است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه