اخبار داغ

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان:

حضور۸۳ درصدی بانوان استان درمراسم اعتکاف/۱۵۰مسجد میزبان بانوان معتکف است

حضور۸۳ درصدی بانوان استان درمراسم اعتکاف/۱۵۰مسجد میزبان بانوان معتکف است
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: ۸۳ درصد از بانوان استان در مراسم اعتکاف سال ۹۵حضور داشتند که ۷۸درصد بانوان شهری و ۲۲درصد بانوان روستایی بودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آساره خبر؛ حجت الاسلام سعید مهدوی امین مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان اظهار داشت: ثبت نام بر ای اعتکاف از امروز آغاز شده است و تا یک روز قبل از اعتکاف نیزادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آساره خبر,

وی گفت: در سال ۹۵ آمار ثبت نام کنندگان معتکفین خواهر ۱۷ هزار و پانصد نفر بودند که می توان گفت ۸۳ درصد بانوان استان درمراسم اعتکاف شرکت کردند.

,

مهدوی امین تصریح کرد: ۷۸ درصد بانوان شهری و ۲۲ درصد بانوان روستایی در مراسم اعتکاف سال ۹۵ حضور داشتند.

,

مدیر تبلیغات اسلامی استان یاد آورشد: ۸۲ درصد سن بانوان معتکف پانزده تا چهل سال و ۱۳ درصد  هم بالای چهل سال بودند.

,

این مسئول میزان سواد معتکفین بانو را ۶۸ درصد بالای دیپلم و بالاتر عنوان کرد.

,

وی عنوان داشت: ۲۲ درصد بانوان معتکف برای باراول و۲۴ درصد باردومی و ۳۱ درصد بار سوم و بالای ۲۳ درصد بیشتر از سه بار در مراسم اعتکاف شرکت کردند.

,

حجت الاسلام مهدوی امین ادامه داد : صد نفر از مبلغین به عنوان کارشناس مذهبی در بین معتکفین قرار می گیرند و به مسایل مذهبی و فرهنگی می پردازند.

,

 مدیر تبلیغات اسلامی استان مطرح کرد: امسال برای بانوان معتکف ۱۵۰ مسجد در نظر گرفته شده است .

,

وی افزود: سن خاصی برای ثبت نام معتکفین بانو در نظر گرفته نشده است وبانوان می توانند با مراجعه به مساجد محل خود و همین طوربه صورت اینترنتی ثبت نام خود را انجام دهند.

,

این مسئول عنوان داشت: معتکفین می توانند زمانی که برای  ثبت نام اعتکاف به مساجد مراجعه می کنند می توانند کارت خود را هم دریافت کنند .

,

حجت الاسلام مهدوی امین اعتکاف را فرصت معنوی دانست وافزود: اعتکاف فرصت خوب و معنوی هست برای خلوت با خدا و یک سری محاسبه اعمالی و برنامه ریزی برای آینده خود و این فرصت ها را از دست ندهند.

,

 وی یاد آور شد: ساعت های خاصی یک سری از مبلغین  در بین معتکفین قرار می گیرند وبرنامه  فرهنگی  ویژه برای معتکفین در نظر گرفتند انشالله که معتکفین هم از این فرصت های معنوی استفاده کنند چرا که تفکرش دریک ساعت برابر با 70 سال عبادت است لذا این فرصتی است برای تفکر و تعامل در رفتار و انشالله  معتکفین آثار و برکات اعتکاف راهم در آینده مشاهده خواهند کرد.

,

کبری دریکوند

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه