اخبار داغ

رئیس اداره جهاد کشاورزی طرقبه شاندیز:

تنها ۵ درصد باغات طرقبه شاندیز استاندارد است

تنها ۵ درصد باغات طرقبه شاندیز استاندارد است
رئیس اداره جهاد کشاورزی طرقبه شاندیز گفت:در صورت خسارت به محصولات کشاورزی به دلیل اینکه محلی برای پرداخت خسارت به باغداران نیست، محصولات باغ ها باید بیمه شده باشند تا باغداران از محل پرداخت غرامت خسارت دیدگان، کمک های مالی را دریافت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود جوانبخت رئیس اداره جهاد کشاورزی طرقبه شاندیز در گفتگو با طرقبه‌نیوز، اظهار کرد: هنوز برآورد خسارتی از سرما جمع بندی نشده و البته گزارشی هم در این رابطه اخذ نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طرقبه‌نیوز,

 

,

وی با بیان اینکه در زمستان سرمای شدیدی که موجب ایجاد خسارت به محصولات شده باشد نبوده است گفت: گل دهی درختان منطقه به تأخیر افتاده است، برخی از درختان مانند زردآلو درچند مرحله شکوفه خواهد زد و با فاصله یک هفته در دو یا سه مرحله شکوفه خواهد داد لذا در صورت سرمازدگی در نوبت های بعدی جایگزین می‌شود.

,

 

,

رئیس اداره جهاد کشاورزی طرقبه شاندیز افزود: هنوز گزارش خسارتی اعلام نشده اما محصولاتی مانند هلو، شلیل و زردآلو که کمتر از 10 درصد درختان شهرستان است در معرض خطر هستند و دیگر محصولات از جمله سیب، آلو، گلابی و به با تأخیر به ثمر می‌رسد.

,

 

,

وی ادامه داد: رطوبت نسبی هوا در باغ های استاندارد و محافظت از آن مؤثر است لذا اهمیت دارد باغ های استاندارد به روش های علمی مجهز باشند که به عنوان مثال در صورت پایین آمدن درجه دما از سفر، با آبیاری و ایجاد رطوبت از خسارت به محصول جلوگیری شود.

,

 

,

جوانبخت خاطرنشان کرد: در صورت خسارت به دلیل اینکه محلی برای پرداخت خسارت به باغداران نیست، محصولات باغ ها باید بیمه شده باشند تا باغداران از محل پرداخت غرامت خسارت دیدگان، کمک های مالی را دریافت کنند.

,

 

,

وی با بیان اینکه باغ استاندارد به معنای مخلوط نبودن و اختصاصی بودن محصولات است گفت: اکثر باغات شهرستان به صورت خرده مالک است و در شهرستان باغ های استاندارد انگشت شماری وجود دارد که 5 درصد باغات طرقبه شاندیز را تشکیل می‌دهند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه