اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین خبر داد

بهره‌برداری از سد بالاخانلو در شهرستان بوئین زهرا

بهره‌برداری از سد بالاخانلو در شهرستان بوئین زهرا
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: با هدف تأمین آب شرب ۵ شهر و ۳۰ روستای استان، سد بالاخانلو واقع در شهرستان بوئین‌زهرا سال آینده به بهره‌‌برداری می‌‌رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید پویا امروز در گفت‌وگو با بوئین امروز با اشاره به عملیات اجرایی سد بالاخانلو واقع در شهرستان بویین‌زهرا استان قزوین اظهار داشت: سد بالاخانلو در دولت دهم در شهرستان بویین‌زهرا کلنگ‌زنی شده که برای عملیات اجرایی این سد اقدامات خوب و مطلوبی صورت گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بوئین امروز,

وی با اشاره به ویژگی‌ها و مشخصات سد بالاخانلو افزود: این سد دارای ارتفاع ۸۴ متر از پی و طول تاج ۳۷۰ متر بوده و همچنین حجم و ظرفیت مخزن این سد ۳۸ میلیون مترمکعب است.

,

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین با بیان اینکه این سد در سال حدود ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب آب را تنظیم می‌کند، ادامه داد: با بهره‌برداری سد بالاخانلو آب شرب پنج شهر و ۳۰ روستا تأمین می‌شود و همچنین در بهبود آبیاری چهار هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب هم نقش بسزایی دارد.

,

پویا تصریح کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته سد بالاخانلو واقع در شهرستان بویین‌زهرا در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد اما در صورت تأمین اعتبارات مورد نیاز تا پایان سال جاری آبگیری از این سد انجام می‌شود.

,

این مسؤول با بیان اینکه تونل سد بالاخانلو به طول ۴۴۳ متر احداث شده است، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این سد پیشرفت فیزیکی مطلوبی داشته که باتوجه به بررسی‌های صورت گرفته میزان پیشرفت احداث سد بالاخانلو در حدود ۳۰ درصد بوده است.

,

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین یادآور شد: حدود ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت سد بالاخانلو اختصاص داده شده که طرح آبرسانی از این سد به شهرها و روستاهای جنوب استان قزوین است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه