اخبار داغ

گزارشی از یک اتفاق در بیمارستان امام خمینی(ره) کوهدشت؛

تولدِ مرگ؛ ماجرایی از مرگ نوزاد کوهدشتی در هنگام تولد

تولدِ مرگ؛ ماجرایی از مرگ نوزاد کوهدشتی در هنگام تولد
نوزاد یک مادر ٢٨ ساله در لرستان در هنگام تولد، مرده به دنیا آمد. شنیده‌ها حکایت از قصور پزشکی و تأخیر در بستری شدن مادر و مرگ نوزاد دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل آسوبان، هرچند گاهی اخبار ناگوار در بیمارستان ها و مراکز درمانی منتشر می‌شود و نگرانی ها را از افزایش قصور پزشکی شدت داده، اما مشابه این اتفاق، بار دیگر در بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان کوهدشت رخ داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آسوبان,

یک مادر کوهدشتی، پس از مراجعات مکرر در تنها بیمارستان این شهرستان، برای زایمان طبیعی بستری می شود. نوزاد در همان ساعات نخستین با مرگ به دنیا می آید. قلب او تپش ندارد. پدر خانواده به خاطر مرگ نوزاد، از پیگیری پرونده خبر می دهد.

,

از یکم اردیبهشت که خبر مرگ «زینب» را به پدر داده اند، او سرگردان و بهت زده دنبالِ علت مرگ دخترش است.

,

این پدر در این خصوص می گوید: فرزندم بر اساس تقویم وضع حمل همسرم، طبق روال باید در 26 فروردین به دنیا می آمد. در روزهای پیش از زایمان، همسر من نیز به مانند همه مادران باردار، مورد معاینه و آزمایش های سلامت فرزند قرار گرفت.

,

 

, ,

این معاینات،  بارها و بارها در مطب و زایشگاه بیمارستان امام خمینی(ره) انجام و نشان از سلامت نوزاد داشت. در روز 29 فروردین، برای بستری شدنِ همسرم به بیمارستان مراجعه کردیم. در همان روز، بیمارستان، همسرم را بستری نکرد.

,

احسان درویشی با بیان اینکه در روز 30 فروردین بار دیگر برای بستری شدن همسرم به بیمارستان کوهدشت مراجعه کردیم، اظهار کرد: در آن روز، بار دیگر درخواستِ ما برای بستری شدن به نتیجه نرسید. این مراجعات، تا روز 31  فروردین تداوم داشت.

,

در همان روز با اصرار مادر، از وی سونوگرافی گرفته می شود که نتیجه آن سلامت کامل نوزاد بوده، اما همچنان دستوری برای بستری صادر نمی شود.

,

وی، روز بستری شدن همسرش را به یاد می آورد، وقتی که پس از گذشت نزدیک به یک هفته از زمان تعیین شده در وضع حمل، در یکم اردیبهشت بستری شد. درد زایمان شدید است. بیمارستان می گوید که با تزریق آمپول مخصوص، زایمان به صورت طبیعی انجام شود.

,

پدر، ماجرای مرگ کودکش را این گونه روایت می کند: پس از بستری و تست های اولیه خبر دادند که دخترم نفس نمی کشد. او تنها چند ساعت پیش از تولد به مرگ رسیده بود. همسرم دومین فرزندش را باردار بود و ما در آرزوی داشتن یک فررند دیگر، آرام و قرار نداشتیم.

,

 

, ,

احسان درویشی،‌‌ پس از مرگ کودکش در کوهدشت، می‌رود دادستانی و از کادر بیمارستان به خاطر بی‌توجهی به درخواست ها برای بستری شدن همسرش که منجر به مرگ دخترش شده، شکایت می‌کند.

,

آنجا به او می گویند که باید کارشناس پزشکی قانونی، علت مرگ را بررسی و نتیجه را به آن‌ها اعلام کند. حالا پدر منتظر نتیجه ی پزشکی قانونی بوده و خود را در معرض قضاوتِ مردم قرار داده است.

,

حالا خیلی از شهروندان کوهدشت در جریان ماجرای مرگ این نوزاد قرار گرفته‌اند. پیام مرگ در آستانه ی تولد کودک در شبکه های اجتماعی دست به دست می‌چرخد و اتفاقی که برای این خانواده، رخ داده را روایت می‌کند.

,

این پدر کوهدشتی که شهردار سابق مؤمن آباد و نیز مقام اول شهرداری های الکترونیک کشور در سال 1393 را در سابقه ی اجرایی خود دارد، داغ فرزندش را با یک نامه سرگشاده به وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در میان گذاشته است.

,

نامه ای که در بخشی از آن خطاب به وزیر بهداشت گفته است به کدام گناه و به چه علت، مادران این سرزمین باید هر بار شاهد چنین مصائبی شده و داغ بر دلشان تا ابد بماند؟

,

مسئول این اتفاقات کیست و چه کسی باید پاسخگو باشد؟ چند مادر دیگر باید داغدار شوند و قامتِ چند پدر باید از این درد بشکند تا فکری به حال این وضعیت بشود؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه