اخبار داغ

آیت الله مصباح یزدی:

باید در انتخابات به دنبال شناخت اصلح باشیم

باید در انتخابات به دنبال شناخت اصلح باشیم
رئیس موسسه امام خمینی(ره) با بیان اینکه باید در انتخابات به دنبال شناخت اصلح و تبلیغ او باشیم، گفت: تخصص و تعهد ، داشتن روحیه کار و خبره بودن در انجام آن از دیگر ویژگی های کارگزار و دولتمرد شایسته است که به خصوص در زمان انتخابات و انتخاب اصلح باید به این شاخصه ها توجه جدی داشت
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت  قم فردا، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی، ظهر امروز طی سخنانی در همایش معیارهای گزینش دولتمردان اسلامی از نگاه اهل بیت (ع) که در سالن همایش های این موسسه برگزار شد، با اشاره به اهمیت و ضرورت های اجتماعی و سیاسی تشکیل دولت و انتخاب دولتمردان اظهار داشت: کارگزار و مسئول در نظام اسلامی بر اساس آموزه های اهل بیت(ع) نباید به فکر تامین منافع خود باشد، بلکه می بایست با در نظر گرفتن اخلاق و تقوا ، به دنبال خدمت رسانی صادقانه به مردم باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سایت  قم فردا، , سایت  قم فردا،, سایت  قم فردا, سایت  قم فردا,

وی افزود: تخصص و تعهد ، داشتن روحیه کار و خبره بودن در انجام آن از دیگر ویژگی های کارگزار و دولتمرد شایسته است که به خصوص در زمان انتخابات و انتخاب اصلح باید به این شاخصه ها توجه جدی داشت.

,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که از نگاه آموزه های ائمه اطهار(ع) یک کارگزار در جامعه اسلامی نباید در اندیشه جمع مال و ثروت اندوزی برای خود و اطرافیان و بستگانش باشد، گفت: یکی از ضروری ترین مسایل و شاخصه ها برای انتخاب مسئول ، وجود تعهد اخلاقی است که در ادبیات دینی ما به آن تقوا می گوییم.

,

وی با تاکید بر این که بصیرت و زمان شناسی از دیگر این شاخصه هاست، افزود: اگر کارگزار و مسئول در جامعه اسلامی از این شرایط و شاخصه ها ، کم بهره یا بی بهره باشد، قطعاً نمی تواند به وظایف خود آن طور که باید و شاید عمل کند.

,

آیت الله مصباح یزدی همچنین با تاکید بر ضرورت تلاش در مسیر شناخت اصلح خاطرنشان کرد: امام راحل و عظیم الشان و مقام معظم رهبری حقیقتاً در بیانات نورانی خویش به خوبی به شاخصه ها و ویژگی های کاندیدای اصلح به خصوص در زمینه انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرده اند که توجه جدی به آن ها می تواند به ما در شناخت اصلح و برگزیدن و تبلیغ آن کمک بسیاری کند.

,

وی افزود: در آموزه های دینی ما اصلح کسی است که تقوای بیشتری دارد و در عین حال در امر مدیریت دارای حسن تدبیر و عاقبت اندیشی است.

,

رییس موسسه امام خمینی (ره) همچنین بیان داشت: اگر کسی که این شرایط را به طور کامل داشت باید او را انتخاب کنیم اما اگر وجود نداشت باید به فرد اقرب و نزدیک تر به او روی بیاوریم و او را معرفی نماییم.

,

مدیر موسسه امام خمینی (ره) گفت: توجه به بایستگی‌ها در امر انتخابات کافی نیست و باید سراغ شایستگی‌ها یا به عبارت بهتر فرد اصلح باشیم.

,


وی با اشاره فراهم شدن شرایط باز سیاسی و علمی در کشور افزود: انقلابی که حضرت امام خمینی(ره) بنیان گذاشت ثمرات فراوانی داشته است که امروز شاهد این موفقیت‌ها هستیم.

,
,

مدیر موسسه امام خمینی(ره) بابیان اینکه با گذشت قریب به چهار دهه هنوز در جامعه شاهد نارسایی‌ها در کشور هستیم، گفت: انتخاب کارگزاران در نظام اسلامی بر اساس شایستگی‌ها صورت بگیرد.

,

وی ادامه داد: اکثر حکومت‌ها در طول تاریخ حکومت‌های غیرمعقول و تحمیلی بودند و توده مردم در انتخاب حکومت‌ها تأثیر نداشتند و این وضعیت تقریباً در اکثر کشورها به همین منوال بوده است.

,

آیت‌الله مصباح یزدی بابیان اینکه حکومتی که بخواهد نیازهای جامعه را تأمین کند باید اقدامات عقلانی انجام دهد، تصریح کرد: فلسفه تشکیل حکومت هم از همین مسئله نشات می‌گیرد و این‌زمانی تحقق پیدا می‌کند که هماهنگی و انسجام در دولت وجود داشته باشد و هر کس صرفاً به فکر منافع خودش نباشد.

,

وی بابیان اهمیت ضرورت وجود کارگزاران در امر حکومت و اداره جامعه تصریح کرد: برای اینکه منافع و نیازهای همه مردم رفع شود لزوم تقسیم‌کار در جامعه امری ضروری است.

,

مدیر موسسه امام خمینی(ره) با اشاره به وظایف حکومت‌ها خاطرنشان کرد: تأمین امنیت جامعه و حفظ حریم افراد را دو وظیفه اساسی هر حکومتی قلمداد کرد.

,

وی با اشاره به خصوصیات لازم یک کارگزار و مسئول در حکومت تأکید کرد: علم، آگاهی و شناخت باید جز ویژگی‌های لاینفک یک کارگزار باشد.

,

آیت‌الله مصباح‌یزدی ادامه داد: توجه به منافع عمومی و گذر از منافع شخصی یکی دیگر از ویژگی‌های مهم کارگزار در جامعه است که باید کارگزار واجد آن باشد.

,

وی تعهد و صلاحیت اخلاقی را از دیگر خصوصیات لازم کارگزاران دانست و اظهار داشت: حسن تدبیر از مهم‌ترین ویژگی‌های کارگزاران است که می‌تواند با داشتن آن جامعه را به‌سوی تعالی پیش ببرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه