اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی تبیین کرد؛

۴ ملاک انتخاب فرد اصلح از دیدگاه حضرت علی(ع)

۴ ملاک انتخاب فرد اصلح از دیدگاه حضرت علی(ع)
کارشناس مسائل سیاسی گفت: امام علی(ع) در نامه 62 نهج البلاغه به مالک فرمودند "یک عده حاکم بودند که شایسته حکومت نیستند"، حضرت در این نامه خصوصیاتی را برای یک فرد اصلح بیان کردند که می تواند ملاک ما برای انتخابات باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای سرخه، علی اکبرعلیزاده کارشناس مسائل سیاسی در نشست بصیرتی در جمع بسیجیان در پایگاه حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: خداوند سرنوشت هیچ ملتی را تغییر نمی دهد؛ مگر اینکه خودشان سرنوشت خویش را تغییر دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند” تا دولت اسلامی برسرکار نیاید مشکل شما حل نخواهد و این به این معنا نیست که دولت های قبلی اسلامی نبوده اند؛ انتخابات را گذاشته اند تا ما بتوانیم عرض اندام کنیم و این دولت اسلامی را مردم باید تعیین کنند"؛ "سازوکار امام راحل این بود که مردم باید دولت را انتخاب کنند؛ رأی دست خودماست."

,

این کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: اصلح کیست؟ امام علی(ع) در نامه 62 نهج البلاغه به مالک فرمودند یک عده حاکم بودند که شایسته حکومت نیستند، وی در این نامه خصوصیاتی را برای یک فرد اصلح بیان کردند که می تواند ملاک ما برای انتخابات باشد؛ اول اینکه هرکدام از این کاندیداها نسبت به بیت المال چگونه رفتار کرده اند، دیگر اینکه رابطه شان با عامه مردم چگونه است و در این خصوص امام خمینی(ره) فرمودند" اگر به من خدمت گذار بگویند بهتر است تا رهبر"،مقام عظمای ولایت فرمودند "شأن ما در نظام نوکری مردم است".

,

کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: سومین خصوصیت برای انتخاب یک فرد اصلح این است که رابطه و نحوه برخورد آنها با مؤمنان و حزب اللهیان چگونه است، اگر فرد سابقه روشنی در این زمینه ندارد، ما را به مقصد نخواهد رساند و آخرین خصوصیت این که چه احزابی از آنان حمایت می کنند و دوستان و هم جبهه های آنها چه کسانی هستند.

,

وی تصریح کرد: بعد از انتخاب اصلح تکلیف ما این است که اصلح را بر کرسی حاکمیت بنشانیم و برای رسیدن به این هدف اولین تکلیف دعاست که از عمق جان از خداوند بخواهیم ما را از گرفتاریها نجات دهد؛ مسئولیت دیگر ما این است که وقتی بین خودتان و خدا اصلح را انتخاب کردید ابتدا تکلیف دارید در جمع خانوادگی بحث کنید و اصلح را معرفی کنید.

,

این کارشناس بیان داشت: رهبر معظم انقلاب فرموده اند" در بحث انتخابات مراقب باشید بین خانواده ها اختلاف نشود؛ تکلیف را باید ادا کرد و نتیجه برای خداست".

,

علیزاده گفت: اگر اصلح را شناسایی کردیم و به درگاه خداوند دعا کردیم و تبلیغ کردیم؛ خداوند نصرتش را بر ما خواهد فرستاد و مشکلات جامعه اسلامی حل می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه