اخبار داغ

مدرس حوزه و دانشگاه عنوان کرد؛

لبه تیز تیغ دشمن به سمت دختران جوان/ دختران بر خود ببالند که مظهر خلاقیت خداوند هستند

لبه تیز تیغ دشمن به سمت دختران جوان/ دختران بر خود ببالند که مظهر خلاقیت خداوند هستند
سالک گفت: در این زمان لبه تیز تیغ دشمن به سمت جوانان به ویژه دختران جوان است و دشمن سعی دارد با عناوین و روش های مختلف این دختر را از حقیقت وجودی خود دور کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آرمان زنان؛ طاهره سالک امروز با تبریک به مناسبت فرا رسیدن میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان اظهار کرد: با توجه به اینکه ما سر سفره اهل بیت و قرآن بزرگ شدیم بد نیست نگاهی به ویژگی های یک جوان پرورش یافته در مکتب اهل بیت بیندازیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرمان زنان,

وی افزود: روایتی داریم از امیرالمومنین با این مضمون که قلب نوجوان مانند زمین آماده است که هر بذرى در آن افشانده شود، مى پذیرد؛ بنابراین جوان مسلمان که الگوی همه جوانان دنیا است و در کشوری اسلامی زندگی می کند باید به این موضوع توجه کند که با حفظ حیا و نجابت زیر سایه بندگی خدا می تواند به رتبه های عالیه برسد و راحت تحصیل کند.

,

این مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: دختر جوان جامعه ما باید الگویی برای همه جوانان عصر حاضر و عصرهای بعد باشد اما باید دید این موفقیت از چه راهی بدست می آید؛ باید ببینیم جوانان قبل، حین و بعد از انقلاب چه کردند که بستر را برای رشد جوانان فعلی و اینده فراهم ساختند.

,

وی ابراز کرد: اگر جوانان اهل مطالعه باشند متوجه خواهند شد که نسل های قبل از خودشان چگونه درس می خواندند و از خانه بیرون می آمدند؛ آن ها چگونه در برابر هجمه های دشمن ایستادند و زیر تانک ها رفتند و همین رشادت ها و تلاش های آنان موجب شد که چه پیشرفت هایی در این انقلاب داشته باشیم؛ همین جوانان بودند که گوش به فرمان خدا، رسول خدا، اهل بیت و علما حرکت کرده و این بستر را برای رشد و بالندگی جوانان امروز فراهم کردند.

,

سالک تاکید کرد: به طور کلی جوانان وجودهای ارزشمند و قیمتی هستند و امروز بیش از هر زمان جوانان ما ارزشمند و قیمتی شده اند اما باید این نکته را هم یادآور شد که در این زمان لبه تیز تیغ دشمن به سمت جوانان به ویژه دختران جوان است و دشمن سعی دارد با عناوین و روش های مختلف این دختر را از حقیقت وجودی خود دور کند.

,

وی با تاکید بر اینکه دشمن از هیچ تلاشی برای از بین بردن سرمایه جوانی جوانان ما فروگذار نکرده است، بیان کرد: دشمن می داند که دختران نسل ها را می پرورانند و اگر نسل های سالمی در جامعه پرورش پیدا کنند دشمن نمی تواند جای پا برای خود درست کند اما خوشبختانه دختران جوان امروزی اهل درک و فهم هستند و این موضوع را به خوبی می دانند.

,

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به کتاب بانو مجتهده همایونی با عنوان زن مظهر خلاقیت الله، گفت: دختران ما باید به خود ببالند که مظهر خلاقیت خداوند هستند و نیز باید بدانند که چه وظیفه سنگینی بر دوش دارند و با وظایف خود آشنا شوند.

,

وی تاکید کرد: جوانی به ظاهر و قیافه نیست بلکه جوانی به همه قوای ادراکی و احساسی و تحریکی انسان است، جوان است در قدرتی به سر می برد که همه چیز مانند حافظه، فهم و احساسات در حد اعلای خود است و این جوانی بهترین و محدودترین سرمایه هر فرد است.

,

سالک خاطر نشان کرد: با همه این ها لازم است تاکید شود که یک جوان خوش قید برای بقا تلاش می کند و دنیا را مکانی برای توشه گیری برای آخرت و سعادت خود می داند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه