اخبار داغ

رییس شبکه دامپزشکی درگز:

تب مالت در کمین است/ ضرورت توجه بیشتر به بیماری تب مالت

تب مالت در کمین است/ ضرورت توجه بیشتر به بیماری تب مالت
رییس شبکه دامپزشکی درگز گفت: بیماری تب مالت برای انسان عوارض زیادی دارد که سقط جنین برای زنان، عقیم شدن دائمی مردان و تولد کودکان معلول، جزئی از عوارض آن محسوب می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اردشیر اردشیری در خصوص بیماری تب مالت به خبرنگار درگزخبر گفت: بیماری تب مالت یک بیماری مشترک بین دام و انسان است که در هر فصلی ممکن است فرد به آن مبتلا شود و نباید مورد غفلت قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اردشیر اردشیری در خصوص بیماری تب مالت به خبرنگار , درگزخبر , گفت: بیماری تب مالت یک بیماری مشترک بین دام و انسان است که در هر فصلی ممکن است فرد به آن مبتلا شود و نباید مورد غفلت قرار گیرد.,

وی افزود: این بیماری برای خود دام خطری ندارد و به راحتی شناسایی نمی‌شود؛ اما برای انسان یک بیماری نسبتا خطرناک محسوب می‌شود.

,

رییس شبکه دامپزشکی درگز در خصوص نحوه انتقال این بیماری به انسان گفت: مصرف شیر و لبنیات آلوده، تماس با دام آلوده و ترشحات آن و تنفس در محیط نگهداری دام آلوده همه از عواملی هستند که موجب این بیماری نسبتا خطرناک می‌شود.

,

وی ادامه داد: در صورت مبتلا شدن به این بیماری درمان 20 روزه‌ای و نسبت سختی برای آن وجود دارد.

,

اردشیری با بیان عوارض این بیماری خاطرنشان کرد: این بیماری برای انسان عوارض زیادی دارد که سقط جنین برای زنان، عقیم شدن دائمی برای مردان و تولد کودکان معلول تنها جزئی از عوارض آن محسوب می‌شود.

,

وی افزود: درد مفاصل، تب و لرز و تعریق نیز جزیی از عوارضی دیگری هستند که فرد مبتلا ممکن است به آنها مبتلا شود.

,

رییس شبکه دامپزشکی درگز با بیان اینکه بهترین راه مقابله با این بیماری پیشگیری است؛ اذعان داشت: گذاشتن گوشت تازه به مدت 24 ساعت در یخچال برای کشتن میکروب بروسلوز، استفاده از ماسک برای دامدارن در محل نگهداری دام و تهیه لبنیات از محل‌های مطمین برای مصرف کنندگان بخشی از راهکارهای پیشگیری از این بیماری است.

,

وی ادامه داد: در صورت آلوده شدن به این بیماری، اگر به سرعت تشخیص داده شود و از دستورات پزشکان پیروی شود؛ این بیماری در فرد به خوبی درمان می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه