اخبار داغ

آیت الله سید احمد خاتمی در جمع مردم بافت:

شهرستان بافت استعداد نخبه پروری دارد/ حضور در انتخابات واجب سیاسی است/ فرد اصلح اتوبوسی نیرو بیرون نمی کند

شهرستان بافت استعداد نخبه پروری دارد/ حضور در انتخابات واجب سیاسی است/ فرد اصلح اتوبوسی نیرو بیرون نمی کند
عضو خبرگان رهبری، ولایت مداری را ویژگی دیگر فرد اصلح دانست و گفت: ولایتمدار یعنی حرکت در خطی که ولایت تعیین می کند .هم قانون هم شرع می گوید همه ی مسئولین باید مطیع ولایت باشند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از اقطاع، آیت الله سید احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در جمع مردم ولایتمدار بافت، اظهار داشت:  وقتی می بینم در جایگاههای مهم کرمان، عزیزان مومن وولایی بافتی حضور دارند ،نشان می دهد که  این شهر استعداد نخبه پروری دارد، پزشکان و حقوق دانان برجسته ، مایه ی افتخار این دیارند.حوزه ی علمیه ی این شهر هم حوزه ی با نشاط است خداوند شما را در صراط دین ثابت قدم نگه دارد

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اقطاع, اقطاع,

سید احمد خاتمی با اشاره به مباحث مهدوی ادامه داد: اعتقاد به مهدویت یک اعتقادشیعی تنها نیست،  یک اعتقاد بین المللی اسلامی است تا جایی که حتی وهابیت که جزو گروه های تند روی اهل سنت محسوب می شود به صراحت این اعتقاد را باور دارند.(بن باز) مفتی سابق عربستان که نابینا بود در یک بیانیه ای به صراحت اعلام کرد که اعتقاد به مهدویت یک اعتقادشیعی تنها نیست یک اعتقاد اسلامی است.

,

وی ادامه داد: بیش از ۵۰۰ روایت از نبی اکرم(ص) در مورد حضرت هست ، غیبت صغر ی غیبت کبری  علایم ظهور مسائل بعد از ظهور بیش از ۲۵۰۰ روایت از امامان مربوط به آقا امام مهدی موعود است.مجلسی اگر بخواهیم نامش را مجلس بخوانیم این مجلس است در این مجلس امام جمعه روحانیون فرماندار مردم همه آمده اند.مجلس ابراز عشق به آقا مجلس ملی به معنای دقیق کلمه است.این مجلس عجین با جان وهستی ماست .خط وسلیقه خاص نمی شناسد همه پای این اعتقاد محکم ایستاده اند .

,

ایت الله سید احمد خاتمی،  شبهه افکنی ها در فضای مجازی،سایت ها ، شبکه های ماهواره ای  را دامی برای جوانان دانست و تاکید کرد: تمسک به دین، رسالت ما در عصر غیبت  است. در عرصه ی فردی مسلمان امام زمان پسند باشیم.امام عصر ناظر بر ماست، ما را می بیند .خط قرمز داشته باشیم خط قرمز دین باشد .خانم ها هر جا رفتند حجاب رابا خودشان داشته باشند.

,

وی ادامه داد: در عرصه خانوادگی، خانواده دین دار و به فکر دین خانواده باشیم. اگر  قرآن، دعای عهد، زیارت عاشورا  در خانه مطرح باشد این خانه درخشندگی برای آسمانیان دارد .

,

عضو مجلس خبرگان رهبری، خاطر نشان کرد: در عرصه سیاسی پایبند به دین باشیم سیاست ما با سیاست بی دین ها باید متفاوت باشد،  امیر المومنین(ع) در پاسخ به کسانسی که گفتند شما اهل سیاست نیستید فرمودند، ماسیاست مدارتر از دیگرانیم. دشمنان ما اهل کلک و حقه باز ی اند  اهل گناهند ما اهل گناه نیستیم.

,

وی، ۲۹ اردیبهشت را امتحان بزرگ ملت ایران دانست و تصریح کرد:همان گونه که در عرصه ی سلوک فردی به نماز و روزه بها می دهیم  به دین خانواده در عرصه خانوادگی بها می دهیم .هفته آینده به این واجب سیاسی مان بها بدهیم .حضور واجب سیاسی است قدرت یک نظام را مردمش تشکیل میدهند .نظامی که مردم رو از دست بدهد  آن نظام شانس دوام ندارد.

,

سید احمد خاتمی با اشاره به ازموزه های قران کریم بیان داشت: قرآن می گوید مومنان در جایی که حضورشان لازم است پیغمبر  و حجت شرعی را تنها نمی گذارند.

,

وی ادامه داد: خداوند دستور می دهد، امانات را به اهلش برگردانید .امانت فقط امانت مالی نیست الصلاه  امانت الصوم امانت السمع امانت البصر امانت.مسئولیت ها هم امانت است

,

امام جمعه موقت تهران، امامت و رهبری را از امانت هایی ادانست که در قران کریم دکر شده است دانست و گفت: به حمد الله  خبرگان رهبری در سال ۶۸ امانت دار ی خودشان را نشان دادند .مسئله ریاست جمهوری هم مسئله کمی نیست. همان اندازه که حضور مهم است ومصداق تمسک به دین است، انتخاب اصلح هم واجب است.

,

وی با  اشاره به ویژگیهای فرد اصلح تاکید کرد: فردی که انتخاب می کنیم باید از عمق جان دین باور باشد سراسر جانش دغدغه  ی دین باشد .من کاری به گذشته وحال ندارم، کار به آینده دارم، دولت کریمه ای که ما منتظرش هستیم، آن دولت، تمام انگیزه اش عزت اسلام ،مسلمانان وحزب الهی هاست. حزب الهی ها را افراطی وتند رو نمی خواند.حرف من نیست حرف رهبری آیت الله خامنه ای(مد ظله العالی) است.

,

نمایند مردم  استان کرمان در خبرگان رهبری، تصریح کرد: شرعا جایز نیست کسی که دغدغه دین ندارد به او رای دهیم. چرا که فرد اصلح اتوبوسی نیرو بیرون نمی کند .اتوبوسی نیرو وارد نمیکند بلکه به ملاکها نگاه می کند.

,

وی،  ولایت مداری  را ویژگی دیگر فرد اصلح دانست و گفت: ولایتمدار یعنی حرکت در خطی که ولایت تعیین می کند .هم قانون هم شرع می گوید همه ی مسئولین باید مطیع ولایت باشند. چرا که مشروعیت همه مسئولان به ولایت است .رای مردم را باید رهبری تنفیذ کند تا رییس جمهور منتخب، رییس جمهور شود .دستگاه قضایی که قضات در جای جای کشور حکم می کنند  مشروعیتشون به این است که  رهبری رییس قوه قضاییه را نصب کند.

,

آیت الله سید احمد خاتمی بیان داشت:  گزارش های تلویزیون جگر آدم روا کباب می کند .جوان لیسانس و فوق لیسانس و… مدرک دارد اما بیکاره است، بعضی گفتند ۳ میلیون و۵۰۰ بیکار بعضی گفتن ۲ میلیون و۵۰۰ بیکار  وجود دارد که این فاجعه است، اصلح کسی است که هم برنامه داشته باشد وبعد هم خسته نشود.نباید ساعت اداری ۸ صبح ۲ بعد از ظهر  باشد، رییس جمهور شبانه روزی است و بایدخستگی ناپذیر باشد.

,

وی، مناظرات مستقیم،  همکاران،دوستان و حامیان کاندیدا را از  روشهای تشخیص کاندیدای اصلح دانست و افزود: حضرت امام(ره) فرمودند، اگر روزی دیدید دشمن از شما تعریف کرد به خودتان مشکوک شوید بعضی می گویند شاید دشمن از این ملاک بخواهد سوء استفاده کند.راه حلش این است که کاندیدا  مکتوب بنویسد و بگوید من از حمایت این دشمن بیزارم .اگردیدید دشمنان از شما حمایت کردند  شما ابراز تبری کنید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه