اخبار داغ

نفوذ دلالان آگهی به ادارات و چشم پوشی مسئولان نظارتی اردبیل

نفوذ دلالان آگهی به ادارات و چشم پوشی مسئولان نظارتی اردبیل
سبلانه: دلالان و واسطه گران آگهی های مطبوعاتی در شرایطی تعدادی از ادارات دولتی معلوم الحال را تحت نفوذ خود قرار داده اند که متاسفانه هیچکدام از دستگاههای نظارتی مسئول در این باره اقدامی نمی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، به نقل از سبلانه، مطابق مصوبه هیئت وزیران تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلفند انتشار آگهی‌های خود را صرفاً از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بدون ذکر نام نشریه، اقدام کنند؛ وزارت مذکور نیز با در نظر گرفتن اهداف دستگاه‌ها و عدالت در حمایت از رسانه‌ها، آگهی‌های دولتی را توزیع می‌‌کند، این وظیفه در استان ها در صلاحیت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است تا آگهی ها را میان نشریات محلی و در صورت نیاز سراسری توزیع کند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا،, سبلانه,

این قانون سالهاست به رغم پیگیری های رسانه های محلی و وعده های مسئولان در رده های مختلف و از جمله استانداران،نه تنها تاکنون اجرایی نشده بلکه متاسفانه وارد فاز جدید شده است به طوری که اغلب ادارات و سازمان های دولتی و نهادهای عمومی معلوم الحال در استان اردبیل در سایه بی توجهی نهادهای نظارتی پا را فراتر گذاشته و به دلالان و واسطه گران آگهی های مطبوعاتی میدان داده اند تا قانون لگدمال شود.

,

این ادارات و سازمانها که اسناد تخلفات متعدد آنان در رعایت نکردن مصوبه دولت موجود است به رغم تاکیدات متعدد و پیگیری های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، آگهی های مطبوعاتی را مستقیم و از طریق دلالان آگهی در نشریات خاص و با قیمت توافقی چاپ می کنند.

,

هر چند ممکن است در پیگیری نهادهای نظارتی، ادعای این ادارات رعایت صرفه و صلاح سازمانی برای اخذ مثلاً تا 80 درصد تخفیف تعرفه چاپ آگهی باشد اما باید گفت که این ادعا کاملاً پاک کردن صورت مسئله است؛ در این روابط پنهانی و غیرمسئولانه و تعیین تعرفه توافقی نه تنها احتمال بروز فسادهای گوناگون است بلکه موجب گستاخی بیش از حد دلالان شده و با ریشه دواندن در سیستم های اداری موجبات اتفاقات دیگری را فراهم می کنند.

,

 

,

بررسی غیر محسوس نشان می دهد که در پیگیری و مراجعه تعدادی از نشریات برای گرفتن آگهی از این ادارات، پاسخ تکراری این بوده که آگهی ها صرفاً از کانال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی میان نشریات توزیع می شود ادعایی که به هیچ عنوان مورد قبول مسئولان و کارکنان ذیربط در معاونت مطبوعاتی ارشاد استان نیست.

,

طبق گفته یکی از مسئولا ن ارشاد استان اردبیل به طور مثال تعرفه یک آگهی در صورتی که عادلانه و بدون واسطه گری و دلالی از طریق ارشاد میان نشریات توزیع شود 500 هزار تومان باشد، در پشت پرده توافق روابط عمومی و دلال آگهی این مبلغ به 100 هزار تومان و حتی 50 هزار تومان تقلیل می یابد و اینجاست که نشریات از حمایت های حداقلی نیز بی نصیب می مانند و دلالان فربه تر می شوند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه