اخبار داغ

نویسنده سینما و تلویزیون:

سینمای اجتماعی جایی است که به مسئله عموم مردم بپردازد

سینمای اجتماعی جایی است که به مسئله عموم مردم بپردازد
سینمای اجتماعی جایی مهم است که به مسئله عموم مردم بپردازد و مردم کوچه و خیابان خود فیلم را ببینند وبا شخصیت قهرمان داستان فیلم همذات پنداری کنند. آن زمان ارتباط خوبی میان مردم و سینما برقرار خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از سیمرغ، علی‌اکبر قاضی‌نظام؛ متولد سال 1336 در تهران است. وی پس از پایان تحصیلات متوسطه به مدت چهار سال فعالیت تئاتری داشته و در سال1363 وارد دانشکده صدا وسیما شده و تحصیلاتش را در رشته ی فیلمنامه نویسی درسال 1367 به اتمام رسانده است. از سال1364 تا 1368 در بخش فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی عضویت داشته، پس از اتمام تحصیلاتش در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو شورای طرح و برنامه ی گروه کودک ونوجوان مشغول کار شده است. فعالیت های وی در سینما و تلویزیون و تئاتر با این شرح می باشد: نویسندگی وکارگردانی نمایشنامه های شکوه ایثار (1360)، چهار سو درانتظار (1361) برنده ی دیپلم افتخار در نخستین جشنواره ی سراسری تئاتر فجر)‌، صف (1362). نگارش فیلمنامه های: بهترین هدیه (1365) ـ مجموعه تلویزیونی مهمانی خدا (1367) فیلمنامه ی فیلم سینمایی نیاز،( 1367ـ برنده ی دیپلم افتخار به عنوان بهترین فیلمنامه در هفتمین جشنواره ی بین المللی فیلم‌های کودکان ونوجوانان اصفهان ـ برنده ی لوح بلورین بهترین فیلمنامه از سوی کانون فیلمنامه نویسان و بهترین فیلمنامه ازسوی منتقدین سینمایی) سریال تلویزیونی روزنه ای به سپیده (1368) ـ فیلمنامه فیلم سینمایی پایان کودکی (1373 ـ برنده ی لوح بلورین و دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه در پنجمین جشنواره ی فیلم دفاع مقدس ـ برنده ی دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه از سوی کانون فیلمنامه نویسان، و بهترین فیلمنامه نویسان از سوی منتقدین سینمایی).

 

, شبکه اطلاع رسانی دانا, سیمرغ, علی‌اکبر قاضی‌نظام؛ متولد سال 1336 در تهران است. وی پس از پایان تحصیلات متوسطه به مدت چهار سال فعالیت تئاتری داشته و در سال1363 وارد دانشکده صدا وسیما شده و تحصیلاتش را در رشته ی فیلمنامه نویسی درسال 1367 به اتمام رسانده است. از سال1364 تا 1368 در بخش فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی عضویت داشته، پس از اتمام تحصیلاتش در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو شورای طرح و برنامه ی گروه کودک ونوجوان مشغول کار شده است. فعالیت های وی در سینما و تلویزیون و تئاتر با این شرح می باشد: نویسندگی وکارگردانی نمایشنامه های شکوه ایثار (1360)، چهار سو درانتظار (1361) برنده ی دیپلم افتخار در نخستین جشنواره ی سراسری تئاتر فجر)‌، صف (1362). نگارش فیلمنامه های: بهترین هدیه (1365) ـ مجموعه تلویزیونی مهمانی خدا (1367) فیلمنامه ی فیلم سینمایی نیاز،( 1367ـ برنده ی دیپلم افتخار به عنوان بهترین فیلمنامه در هفتمین جشنواره ی بین المللی فیلم‌های کودکان ونوجوانان اصفهان ـ برنده ی لوح بلورین بهترین فیلمنامه از سوی کانون فیلمنامه نویسان و بهترین فیلمنامه ازسوی منتقدین سینمایی) سریال تلویزیونی روزنه ای به سپیده (1368) ـ فیلمنامه فیلم سینمایی پایان کودکی (1373 ـ برنده ی لوح بلورین و دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه در پنجمین جشنواره ی فیلم دفاع مقدس ـ برنده ی دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه از سوی کانون فیلمنامه نویسان، و بهترین فیلمنامه نویسان از سوی منتقدین سینمایی).,
,
,

و اما فیلم "5ستاره" با ژانر و پرداختی اجتماعی به نویسندگی علی اکبر قاضی نظام، این روزها بر پرده سینمای کشور در حال اکران است. به این بهانه با وی درمورد خاستگاه سینمای اجتماعی در شرایط کنونی گفتگویی انجام داده ایم که در ذیل می‌خوانید:
 

, و اما فیلم "5ستاره" با ژانر و پرداختی اجتماعی به نویسندگی علی اکبر قاضی نظام، این روزها بر پرده سینمای کشور در حال اکران است. به این بهانه با وی درمورد خاستگاه سینمای اجتماعی در شرایط کنونی گفتگویی انجام داده ایم که در ذیل می‌خوانید:,
,


-جناب آقای قاضی نظام، بسیاری از آثار اکران شده در سال های اخیر سینمای کشور با پرداخت به مسائل روز جامعه ساخته شده‌اند؛ از نگاه شما خاستگاه توجه به سینمای اجتماعی در کشور چیست؟

هر هنرمند متعهدی نسبت به جامعه خود و مسائل و مشکلات آن نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد پس بنابراین دست به خلق آثاری می زند که توجه عموم مردم و مسئولین امر را نسبت به آن مسائل و مشکلات جلب نماید تا از این راه آگاهی لازم را به همه ارائه کند و در ضمیر ناخودآگاه مخاطبین خود اثر گذارد؛ پس یکی از مقوله هایی که در سینمای ایران بسیار حساسیت برانگیز و بسیار محل مناقشه است توجه به سینمای اجتماعی است.


 

,
, -جناب آقای قاضی نظام، بسیاری از آثار اکران شده در سال های اخیر سینمای کشور با پرداخت به مسائل روز جامعه ساخته شده‌اند؛ از نگاه شما خاستگاه توجه به سین, -جناب آقای قاضی نظام، بسیاری از آثار اکران شده در سال های اخیر سینمای کشور با پرداخت به مسائل روز جامعه ساخته شده‌اند؛ از نگاه شما خاستگاه توجه به سین, مای اجتماعی در کشور چیست؟

هر هنرمند متعهدی نسبت به جامعه خود و مسائل و مشکلات آن نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد پس بنابراین دست به خلق آثاری می زند که توجه عموم مردم و مسئولین امر را نسبت به آن مسائل و مشکلات جلب نماید تا از این راه آگاهی لازم را به همه ارائه کند و در ضمیر ناخودآگاه مخاطبین خود اثر گذارد؛ پس یکی از مقوله هایی که در سینمای ایران بسیار حساسیت برانگیز و بسیار محل مناقشه است توجه به سینمای اجتماعی است.
, مای اجتماعی در کشور چیست؟,
,
,
,
,

-آیا سینمای اجتماعی طی چند سال اخیر توانسته است مورد توجه مخاطبان خود قرار گیرد.

عموم مردم می‌توانند متأثر از مسائل اجتماعی عنوان شده در سینما باشند و نیز حاکمیت هم همواره دغدغه های خود را دارد و در این میان گفتن مسائل و مشکلات اجتماعی از زاویه دید درست همواره می تواند راه گشای مردم و مسئولین امر باشد و بدین جهت سخت‌ترین بحث و چالش برانگیزترین نوع فیلمسازی ما در این مقوله است که کارگردان اثر باید به گونه ای فیلم خود را بسازد که بتواند حرف خود را زده و پروانه نمایش و اکران بگیرد. در این چند سال اخیر این نوع سینما با فراز و فرودهایی که بسته به دولت مردان بوده است توانسته مورد توجه مخاطبان خود قرار گیرد وچه بسا با استقبال بسیار خوبی از مردم رو به رو گردیده است و این اهمیت پرداختن به این موضوع را نشان می‌دهد.


 

, -آیا سینمای اجتماعی طی چند سال اخیر توانسته است مورد توجه مخاطبان خود قرار گیرد.

عموم مردم می‌توانند متأثر از مسائل اجتماعی عنوان شده در سینما باشند و نیز حاکمیت هم همواره دغدغه های خود را دارد و در این میان گفتن مسائل و مشکلات اجتماعی از زاویه دید درست همواره می تواند راه گشای مردم و مسئولین امر باشد و بدین جهت سخت‌ترین بحث و چالش برانگیزترین نوع فیلمسازی ما در این مقوله است که کارگردان اثر باید به گونه ای فیلم خود را بسازد که بتواند حرف خود را زده و پروانه نمایش و اکران بگیرد. در این چند سال اخیر این نوع سینما با فراز و فرودهایی که بسته به دولت مردان بوده است توانسته مورد توجه مخاطبان خود قرار گیرد وچه بسا با استقبال بسیار خوبی از مردم رو به رو گردیده است و این اهمیت پرداختن به این موضوع را نشان می‌دهد.
, -آیا سینمای اجتماعی طی چند سال اخیر توانسته است مورد توجه مخاطبان خود قرار گیرد.,
,
,
,
,

-خصوصیت بارز فیلمنامه اجتماعی و آثاری از ایندست مانند "5ستاره" چیست؟

سینمای اجتماعی جایی مهم است که به مسئله عموم مردم بپردازد و مردم کوچه و خیابان خود فیلم را ببینند وبا شخصیت قهرمان داستان فیلم همذات پنداری کنند. آن زمان ارتباط خوبی میان مردم و سینما برقرار خواهد شد.


 

, -خصوصیت بارز فیلمنامه اجتماعی و آثاری از ایندست مانند "5ستاره" چیست؟

سینمای اجتماعی جایی مهم است که به مسئله عموم مردم بپردازد و مردم کوچه و خیابان خود فیلم را ببینند وبا شخصیت قهرمان داستان فیلم همذات پنداری کنند. آن زمان ارتباط خوبی میان مردم و سینما برقرار خواهد شد.
, -خصوصیت بارز فیلمنامه اجتماعی و آثاری از ایندست مانند "5ستاره" چیست؟,
,
,
,
,

-آیا فیلمنامه‌های اجتماعی در وهله نخست برای قشر خاصی از مخاطبان نگارش می‌شوند و در راستای جلب رضایت مخاطبان خاص خود گام برمی‌دارند؟

اکثر فیلمنامه نویسان اجتماعی اصلا به دنبال نگارش برای قشر خاص نیستند چراکه آن نوع فیلمنامه جایگاه دیگری را می طلبد پس بنابراین فیلمنامه نویسان دوست دارند عموم مردم، مخاطبان فیلمنامه آنها باشند و ارتباط خوبی با آنها برقرار کند و آنها نیز فیلم را دوست داشته باشند حتی اگر فیلم تلخ و گزنده باشد و پایان آن به خوبی و شادمانی که همه دوست دارند پایان نپذیرد. قطعا هر فیلمنامه نویس با تجربه ای در فیلمنامه‌های خود لایه های دوم و سومی قرار می دهد که اگر کارگردان به آنها نیز توجه کند، مخاطبین خاص هم از آن لذت می برند و مفاهیم فیلمنامه به درستی منتقل خواهد شد.


 

, -آیا فیلمنامه‌های اجتماعی در وهله نخست برای قشر خاصی از مخاطبان نگارش می‌شوند و در راستای جلب رضایت مخاطبان خاص خود گام برمی‌دارند؟

اکثر فیلمنامه نویسان اجتماعی اصلا به دنبال نگارش برای قشر خاص نیستند چراکه آن نوع فیلمنامه جایگاه دیگری را می طلبد پس بنابراین فیلمنامه نویسان دوست دارند عموم مردم، مخاطبان فیلمنامه آنها باشند و ارتباط خوبی با آنها برقرار کند و آنها نیز فیلم را دوست داشته باشند حتی اگر فیلم تلخ و گزنده باشد و پایان آن به خوبی و شادمانی که همه دوست دارند پایان نپذیرد. قطعا هر فیلمنامه نویس با تجربه ای در فیلمنامه‌های خود لایه های دوم و سومی قرار می دهد که اگر کارگردان به آنها نیز توجه کند، مخاطبین خاص هم از آن لذت می برند و مفاهیم فیلمنامه به درستی منتقل خواهد شد.
, -آیا فیلمنامه‌های اجتماعی در وهله نخست برای قشر خاصی از مخاطبان نگارش می‌شوند و در راستای جلب رضایت مخاطبان خاص خود گام برمی‌دارند؟,
,
,
,
,

-پس تأثیرگذاری آثار اجتماعی بر آحاد جامعه باید پس از ساخت اثری مطلوب حس شود؟

بله، مهم تأثیر فیلمنامه بر روی مخاطب است که اگر به درستی فیلمنامه به کارگردان اثر تفهیم شود و خوب کارگردانی گردد تأثیر آن تا سال های سال در ذهن مخاطب خواهد ماند و گرنه که باید بسیار متأسف می‌شویم از اینکه یک فیلمنامه خوب و اثرگذار به کارگردانی واگذار گردد که به لایه های زیرین آن توجهی نکند و متأسفانه دستخوش هر تغییر بدون منطق روایی داستان و خلق صحنه ها و دیالوگ های زیبا که قراموش نشدنی خواهد بود می شود و چیزی از آن در یاد و خاطره کسی باقی نمی ماند و هیچ اثری بر روی مخاطب نخواهد داشت و به زودی از ذهن مخاطب پاک می شود.


 

, -پس تأثیرگذاری آثار اجتماعی بر آحاد جامعه باید پس از ساخت اثری مطلوب حس شود؟

بله، مهم تأثیر فیلمنامه بر روی مخاطب است که اگر به درستی فیلمنامه به کارگردان اثر تفهیم شود و خوب کارگردانی گردد تأثیر آن تا سال های سال در ذهن مخاطب خواهد ماند و گرنه که باید بسیار متأسف می‌شویم از اینکه یک فیلمنامه خوب و اثرگذار به کارگردانی واگذار گردد که به لایه های زیرین آن توجهی نکند و متأسفانه دستخوش هر تغییر بدون منطق روایی داستان و خلق صحنه ها و دیالوگ های زیبا که قراموش نشدنی خواهد بود می شود و چیزی از آن در یاد و خاطره کسی باقی نمی ماند و هیچ اثری بر روی مخاطب نخواهد داشت و به زودی از ذهن مخاطب پاک می شود.
, -پس تأثیرگذاری آثار اجتماعی بر آحاد جامعه باید پس از ساخت اثری مطلوب حس شود؟,
,
,
,
,

چه بسیارند فیلمنامه هایی که من و شما دیده ایم ولی هیچ نقطه روشن و مثبتی از آن اثر در ذهن ما نیست چه بسا که به مسائل اجتماعی مهم جامعه نیز پرداخته شده باشد اینقدر سطح آن در کارگردانی نازل می شود که چیزی از آن باقی نمی ماند. یک فیلمنامه خوب باید ضمن سرگرم کردن مخاطب بتواند اندیشه فیلمنامه نویس را به مخاطب منتقل کند و مخاطبین خاص هم از آن لذت برند.
 

 

, چه بسیارند فیلمنامه هایی که من و شما دیده ایم ولی هیچ نقطه روشن و مثبتی از آن اثر در ذهن ما نیست چه بسا که به مسائل اجتماعی مهم جامعه نیز پرداخته شده باشد اینقدر سطح آن در کارگردانی نازل می شود که چیزی از آن باقی نمی ماند., یک فیلمنامه خوب باید ضمن سرگرم کردن مخاطب بتواند اندیشه فیلمنامه نویس را به مخاطب منتقل کند و مخاطبین خاص هم از آن لذت برند.
 
,
,
,

-ملاک و معیار اصلی یک فیلمنامه نویس در جامعه فعلی و با توجه به مجموعه ای معضلات و مشکلات برای نوشتن فیلمنامه چیست و کدام گروه های سنی بیشتر به عنوان جامعه هدف در شخصیت سازی‌ها مطرحند؟

ملاک و معیار اصلی یک فیلمنامه نویس در ژانر اجتماعی قطعاً بیان معضلات و مشکلات اجتماعی و قوانین یکسویه و نادرست است که حتی از دید بعضی از جامعه شناسان و روانشناسان و قانون گذاران اجتماعی مغفول مانده است اما از دید هنرمند که یکی از دغدغه های اوست مورد توجه قرار می گیرد و به خلق یک اثر منجر می شود. پس وظیفه یک هنرمند آگاه و متعهد و دلسوز نسبت به جامعه اش این است که با عنوان کردن آن در فیلم خود به درست و با اشاره به لایه های زیرین آن موضوع اجتماعی آن را در جامعه مطرح سازد و ذهن مخاطبین و مسئولین را درگیر آن موضوع نماید تا شاید به این طریق بتواند نقش خود را در جامعه ایفا نماید. فعلا که بیشترین گروه سنی جوانانند که با انبوهی از مسائل و مشکلات روبه رو هستند و بیان آنها می تواند در سلامتی جامعه کمک نماید. از اینرو با شناخت اساسی از آن معضلات و مشکلات اجتماعی و تحقیق در آن موضوع که پایه فیلمنامه نویسی درست و اصولی و منطقی می باشند باعث خواهد شد فیلمنامه ای خلق شود تا مخاطب با شخصیت قهرمان داستان همذات پنداری نماید و آن موضوع در ضمیر ناخودآگاه او اثر گذارد. بی تردید نوشتن فیلمنامه دقیق و درست و منطقی که بتواند سطح سلیقه مخاطبین را ارتقاء بخشد، کارگردان هم بتواند آن موضوع را با همه ابعاد آن به خوبی لمس کند، نسبت به آن شناخت پیدا کرده، با فیلمنامه ارتباط خوبی برقرار کند و او هم نیز به ارتقا سطح سلیقه مخاطب ضمن جذب مخاطب بیندیشد می تواند کار را به اثری درخشان تبدیل کند و گرنه موضوع و اندیشه فیلمنامه‌نویس ابتر خواهد ماند و کار سطحی و نازل و فارغ از اندیشه اولیه فیلمنامه نویس خواهد شد.


 

, -ملاک و معیار اصلی یک فیلمنامه نویس در جامعه فعلی و با توجه به مجموعه ای معضلات و مشکلات برای نوشتن فیلمنامه چیست و کدام گروه های سنی بیشتر به عنوان جامعه هدف در شخصیت سازی‌ها مطرحند؟

ملاک و معیار اصلی یک فیلمنامه نویس در ژانر اجتماعی قطعاً بیان معضلات و مشکلات اجتماعی و قوانین یکسویه و نادرست است که حتی از دید بعضی از جامعه شناسان و روانشناسان و قانون گذاران اجتماعی مغفول مانده است اما از دید هنرمند که یکی از دغدغه های اوست مورد توجه قرار می گیرد و به خلق یک اثر منجر می شود. پس وظیفه یک هنرمند آگاه و متعهد و دلسوز نسبت به جامعه اش این است که با عنوان کردن آن در فیلم خود به درست و با اشاره به لایه های زیرین آن موضوع اجتماعی آن را در جامعه مطرح سازد و ذهن مخاطبین و مسئولین را درگیر آن موضوع نماید تا شاید به این طریق بتواند نقش خود را در جامعه ایفا نماید. فعلا که بیشترین گروه سنی جوانانند که با انبوهی از مسائل و مشکلات روبه رو هستند و بیان آنها می تواند در سلامتی جامعه کمک نماید. از اینرو با شناخت اساسی از آن معضلات و مشکلات اجتماعی و تحقیق در آن موضوع که پایه فیلمنامه نویسی درست و اصولی و منطقی می باشند باعث خواهد شد فیلمنامه ای خلق شود تا مخاطب با شخصیت قهرمان داستان همذات پنداری نماید و آن موضوع در ضمیر ناخودآگاه او اثر گذارد. بی تردید نوشتن فیلمنامه دقیق و درست و منطقی که بتواند سطح سلیقه مخاطبین را ارتقاء بخشد، کارگردان هم بتواند آن موضوع را با همه ابعاد آن به خوبی لمس کند، نسبت به آن شناخت پیدا کرده، با فیلمنامه ارتباط خوبی برقرار کند و او هم نیز به ارتقا سطح سلیقه مخاطب ضمن جذب مخاطب بیندیشد می تواند کار را به اثری درخشان تبدیل کند و گرنه موضوع و اندیشه فیلمنامه‌نویس ابتر خواهد ماند و کار سطحی و نازل و فارغ از اندیشه اولیه فیلمنامه نویس خواهد شد.
, -ملاک و معیار اصلی یک فیلمنامه نویس در جامعه فعلی و با توجه به مجموعه ای معضلات و مشکلات برای نوشتن فیلمنامه چیست و کدام گروه های سنی بیشتر به عنوان جامعه هدف در شخصیت سازی‌ها مطرحند؟,
,
,
,
,

-با توجه به توصیفات جنابعالی از فیلم قابل قبول در ژانر اجتماعی، آیا فیلمنامه‌های نوشته شده طی سال های اخیر توانسته به توفیقاتی دست یابد؟

یکی از اصول اولیه فیلمنامه خوب تحقیق است هر چقدر موضوع مورد نظر نویسنده تحقیق و کارشناسی گردد و با صاحب نظران مسائل اجتماعی در مورد آنها بحث شود و همه جوانب موضوع را در نظر بگیرند، قطعاً مقدمات اولیه برای نگارش یک فیلمنامه خوب و اثرگذار فراهم شده است. لیکن باید دید از چه زاویه ای می خواهیم به این مسئله بیندیشیم و آن را چگونه مطرح کنیم تا مخاطبین بیشتری را درگیر این مسئله اجتماعی کنیم. اگر موضوعی باشد که مخاطب جامعه با آن درگیر و مسئله روز جامعه باشد و قواعد اصول فیلمنامه نویسی را به صورت تخصصی رعایت کرده باشیم قطعا فیلم تأثیرگذار بوده است.


 

, -با توجه به توصیفات جنابعالی از فیلم قابل قبول در ژانر اجتماعی، آیا فیلمنامه‌های نوشته شده طی سال های اخیر توانسته به توفیقاتی دست یابد؟

یکی از اصول اولیه فیلمنامه خوب تحقیق است هر چقدر موضوع مورد نظر نویسنده تحقیق و کارشناسی گردد و با صاحب نظران مسائل اجتماعی در مورد آنها بحث شود و همه جوانب موضوع را در نظر بگیرند، قطعاً مقدمات اولیه برای نگارش یک فیلمنامه خوب و اثرگذار فراهم شده است. لیکن باید دید از چه زاویه ای می خواهیم به این مسئله بیندیشیم و آن را چگونه مطرح کنیم تا مخاطبین بیشتری را درگیر این مسئله اجتماعی کنیم. اگر موضوعی باشد که مخاطب جامعه با آن درگیر و مسئله روز جامعه باشد و قواعد اصول فیلمنامه نویسی را به صورت تخصصی رعایت کرده باشیم قطعا فیلم تأثیرگذار بوده است.
, -با توجه به توصیفات جنابعالی از فیلم قابل قبول در ژانر اجتماعی، آیا فیلمنامه‌های نوشته شده طی سال های اخیر توانسته به توفیقاتی دست یابد؟,
,
,
,
,

-و کلام پایانی شما درباره فیلمنامه نویسی در فضای سینمای اجتماعی...

باید خودسانسوری نکنیم و زود قضاوت نکنیم که جلوی بیان فلان مسئله را خواهند گرفت و دوستانی که فیلمنامه ها را می خوانند و پروانه ساخت صادر می کنند کمی سعه صدر بیشتری به خرج دهند، دقیق فیلمنامه را بخوانند، آن را مورد ارزیابی و کارشناسی قرار دهند، با نویسنده ارتباط مناسب و خوبی برقرار نمایند، فیلمنامه نویس را دشمن جامعه ندانند و او را به عنوان یک مصالح اجتماعی در نظر گیرند فیلمنامه های اجتماعی تأثیرخود را بر جامعه خواهد گذاشت و به شرط آنکه در زمان بروز آن مسائل ساخته شود.


 

, -و کلام پایانی شما درباره فیلمنامه نویسی در فضای سینمای اجتماعی...

باید خودسانسوری نکنیم و زود قضاوت نکنیم که جلوی بیان فلان مسئله را خواهند گرفت و دوستانی که فیلمنامه ها را می خوانند و پروانه ساخت صادر می کنند کمی سعه صدر بیشتری به خرج دهند، دقیق فیلمنامه را بخوانند، آن را مورد ارزیابی و کارشناسی قرار دهند، با نویسنده ارتباط مناسب و خوبی برقرار نمایند، فیلمنامه نویس را دشمن جامعه ندانند و او را به عنوان یک مصالح اجتماعی در نظر گیرند فیلمنامه های اجتماعی تأثیرخود را بر جامعه خواهد گذاشت و به شرط آنکه در زمان بروز آن مسائل ساخته شود.
, -و کلام پایانی شما درباره فیلمنامه نویسی در فضای سینمای اجتماعی...,
,
,
,
,

حتی این امر اثر خود را بر مسئولین که گاهی اوقات قوانینی دارند که انطباق درستی از شناخت جامعه و مردم ندارند خواهد گذاشت، به اصلاح آن قوانین در جامعه منجر خواهد شد و تأثیر عملی آن را جامعه مشاهده خواهد کرد.

 

, حتی این امر اثر خود را بر مسئولین که گاهی اوقات قوانینی دارند که انطباق درستی از شناخت جامعه و مردم ندارند خواهد گذاشت، به اصلاح آن قوانین در جامعه منجر خواهد شد و تأثیر عملی آن را جامعه مشاهده خواهد کرد.,
,
,

ضمن یادآوری این نکته اساسی که وظیفه فیلمنامه‌نویس وفیلمساز بیان کردن مسائل و مشکلات آن است و نه ارائه راه حل برای آنها.

, ضمن یادآوری این نکته اساسی که وظیفه فیلمنامه‌نویس وفیلمساز بیان کردن مسائل و مشکلات آن است و نه ارائه راه حل برای آنها.,

 

,

انتهای پیام/خ

, انتهای پیام/خ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه