اخبار داغ

حال و هوای رمضان در تویسرکان؛

رد پای کلام وحی در رمضان / روایت عشق سر سفره خدا+تصاویر

رد پای کلام وحی در رمضان / روایت عشق سر سفره خدا+تصاویر
ترویج فرهنگ قرآنی در ماه مبارک رمضان در محافل مختلف، زمینه های تلاوت آیات الهی به صورت مستمر در دیگر ماه ها را فراهم می سازد و کسانی که در این ماه خود را مأنوس تر با قرآن می یابند، بی تردید شیرینی و لذت تلاوت آیات وحی را در زندگی خود بیشتر احساس می کنند، چرا که این گونه بیش از پیش با نعمت های الهی آشنا می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رودآور؛ ماه مبارک رمضان که آغاز می شود مردم از روزها قبل خود را برای چنین روزهایی آماده کرده اند، اگر روزه ای قضا شده داشته باشند آن را تا قبل از آغاز ماه مبارک می گیرند، عده ای به غبارروبی مساجد می پردازند و عده ای دیگر یا وخد خیر هستند یا واسطه می شوند تا با کمک خیران سبد کالا تهیه کنند و به نیازمندان بدهند و اما برخی هم خود را برای تلاوت کلام وحی در این ماه آماده می سازنند و به روش های مختلف 30 جزء قرآن را به صورت ترتیل هم شده می یابند و با ذخیره کردن آن در گوشی های همراه خود سعی می کنند که هر لجظه یشان را با شنیدن و یا تلاوت قرآن مجید سپری کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودآور,

, ,

در این میان جزء خوانی قرآن در مساجد رنگ و بوی دیگری دارد و ساعات منتهی به اذان صبح، ظهر و یا مغرب بر جمعیتی که برای تلاوت قرآن کریم و پس از آن اقامه نماز به مسجد آمده اند، افزوده می شود.

,

جلسات تفسیر، ترتیل و قرائت قرآن می شود بهترین سرآغاز رمضان برای مسلمان در مساجد و منازلشان.

,

اینجا حال و هوای رمضان در کوچه بس کوچه های شهر پیچیده و با کلام وحینورافشان شده است.

,

دقایقی پا صبحت های روزه داران در این روز در نزدیکی های اذان ظهر می نشینیم.

,

, ,

یکی از این روزه داران از ثواب اعمال عبادی و دو چندان شدن آن در ماه مبارک رمضان می گوید و اینکه روزه گرفتن تقوای هر انسانی را افزایش می دهد و روایت عاشقی بر سر سفره خدا است.

,

او معتقد است پای سفره خدا نشستن برکت زندگی اش را هزار برابر کرده است و موفقیت های زندگی اش را مرهون آشنایی به معای قرآنی می داند و البته اظهار میکند که هنوز تا درک معانی اصلی قرآن مجید فاصله دارد و نیاز به تمرین بیشتر.

,

کم کم به جمعیت حاضر در مسجد اضافه می شود، حضور پیر و جوان و حتی پسربچه ها و دختربچه ها که همراه با مادران خود به مسجد آمده اند، نشان از اوج معنویت در ماه مبارک رمضان دارد.

,

, ,

کمی آن طرف تر مادری را می بینیم که برای دو فرزندش سجاده نماز پهن می کند و پسر کوچک خانواده چندسوره ای هرچند کوچک از قرآن مجید را هم خوب می خواند و اما دختر خانواده که در کلاس پنجم درس می خواند از دو سال روزه داری خود می گوید، آن جا که روزه داری بر لبانش تنها خشکی به جای نگذاشته و بیشتر لبخند و متانتش را افزایش داده است.

,

نگاهش به چشمان مادر دوخته شده است و با تسبیحی که به دست دارد، ذکر می گوید و گاهی دیگر قرآن را به دست گرفته و چند صفحه ای قرآن تلاوت می کند.

,

و  مادر عنوان می کند که حکایت کودکانی که همراه والدینشان با حضور در مساجد قد می کشند و بزرگ می شوند در نهایت حکایت دلدادگی به اسلام و ائمه اطهار(ع) می شود .

,

, ,

در آن سوی مسجد نیز بانوی محجبه ای را می بینیم که که قرآن را تازه به دست گرفته است، هنوز آن را باز نکرده از ثواب تلاوت قرآن در رمضان از او می پرسم و می گوید: رضایت خدا در انجام همین اعمال عبادی ما به دست می آید و تلاوت قرآن شهد شیرینی را در جان های ما پرورش می دهد تا بتوانیم بر نفس خود غلبه کنیم.

,

او حجاب و دیانت خود را از انس گرفتن با قرآن مجید و همراهی والدینش در این راه می داند، جایی که از کودکی با بزرگترهای خود به مسجد آمده و این روزها در جوانی به دنبال درک و معنای آیات الهی می گردد تا با آشنایی بیشتر با تفسیر قرآن بهتر راه سعادتش را بیابد و اما شب های قدر می شود بهترین شب های او در رمضان هر سال.

,

, ,

فاطمه یکی دیگر از روزه داران کم سن و سالی است که برای دومین سال متوالی می گیرد، او نیز همراه با مادر خود به مسجد آمده است، گرچه سنش کم است، اما فکرش بزرگ، می گوید: در رمضان نیم ساعتی زودتر به مسجد می آیم تا با قرائت دعا و تلاوت قرآن قبل از اقامه نماز آرامش بیشتری بگیرم.

,

در آن سو تر نیز دخترکی را می بینیم که چادر نمازش را تازه بر سر کرده، چادری که از 9 سالگی و زمان جشن تکلیف مادر به او هدیه داده است، می گوید که از روزها قبل از رمضان خود را برای این ماه مبارک آماده کرده است و زمانی که در مسجد قرآن می خواند سعی می کند در کنار یک بزرگتری بنشیند تا در روخوانی قرآن با مشکل مواجه نشود و این روزها هنوز با یادآوری خاطره روزی که برای نخستین بار روزه گرفته است، لبخند رضایت بر لبانش جاری می شود.

,

او معتقد است از زمان آشنایی با قرآن رفتار و کردارش روی حساب و کتاب آمده و بیش از پیش به والدین خود احترام می گذارد.

,

, ,

حالا دیگر گوشه به گوشه مسجد از جمعیت پر شده است و صدای مؤذن هم به گوش می رسد، «الله اکبر»،«الله اکبر»، «الله اکبر»، «الله اکبر»،«أَشْهَدُ أن لا إِلَه إِلاّ الله»، «أَشْهَدُ أن لا إِلَه إِلاّ الله»، «أَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ الله»، «أَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ الله»، صدای صلوات فضای مسجد را احاطه می  کند و  «أَشْهَدُ أنَّ عَلِیاً وَلی الله»، «أَشْهَدُ أنَّ عَلِیاً وَلی الله»، به اینجا که می رسد، اشک در چشمان بانویی در آن سوتر جاری می شو و باز صلواتی دیگر می فرستد و ...

,

به گزارش رودآور؛ ترویج فرهنگ قرآنی در ماه مبارک رمضان در محافل مختلف، زمینه های تلاوت آیات الهی به صورت مستمر در دیگر ماه ها را فراهم می سازد و کسانی که در این ماه خود را مأنوس تر با قرآن می یابند، بی تردید شیرینی و لذت تلاوت آیات وحی را در زندگی خود بیشتر احساس می کنند، چرا که این گونه بیش از پیش با نعمت های الهی آشنا می شوند.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه