اخبار داغ

استاد حوزه علیمه قم:

قیام 15 خرداد 42 روحیه آزادی و اسلامی خواهی مردم بود/امام خمینی (ره)از زمان مشروطیت روحیه انقلابی خود را شروع کرد

قیام 15 خرداد 42 روحیه آزادی و اسلامی خواهی مردم بود/امام خمینی (ره)از زمان مشروطیت روحیه انقلابی خود را شروع کرد
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه قیام 15 خرداد 42 سرآغاز قیام مهدوی بود، گفت:امام خمینی (ره)از زمان مشروطیت روحیه انقلابی خود را شروع کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل ازبویرخبر،حجت الاسلام قیومی امروز ظهر امروز در جمع نماز گزاران یاسوجی به حماسه و قیام خونین 15خرداد 42اشاره کرد و گفت: همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب دیروز در مراسم ارتحال امام راحل فرمودند این قیام سرآغاز قیام مهدوی بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زبویرخبر, ز, بویرخبر, بویرخبر, ،,

وی به روحیه مبارزه و استکبار ستیزی امام راحل اشاره کرد و افزود: امام خمینی (ره)از زمان مشروطیت روحیه انقلابی خود را شروع کرد.

,

استاد حوزه علیمه قم با بیان اینکه امام خمینی (ره) در سن ۱۸سالگی کوتای رضا خان میر پنج را تجربه کرده و از نقشه های شوم پهلوی برای این مملکت خبر دار شده بود، گفت:سخنان آتشین امام در برابر قوانین خود باخته رضا شاه پهلوی باعث شد که امام آن سخنرانی آتشین را  انجام دهد و بعد از دستگیری ایشان توسط نیروهای مزدور شاه قیام خونین مردم ورامین و قم باعث به راه انداختن آن قیام خونین شد.

,

حجت الاسلام قیومی با بیان اینکه قیام خونین ۱۵خرداد ۴۲ قیام خون بود، بیان کرد: بعد از تبعید امام راحل و بعد از یکسال امام از این حادثه باخبر شدند که سخنان ایشان در سال 43علیه قانون کاپیتالاسیون باعث شد که مزدوران شاه دوباره امام راحل را به ترکیه، عراق و نجف تبعید کنند.

,

وی یکی از خاصیت های قیام 15 خرداد را هیئتی بودن  آن دانست و افزود:خاصیت این قیام آن بود که پانزده خرداد قیام کاملا هیئتی بود، از اسلام نشات گرفت نه  اینکه برگرفته از تفکرات لیبرالیسمی غرب باشد.

,

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه قیام15 خرداد  42شروع انقلاب اسلامی بود، بیان کرد:یکی از دلایلی که امام راحل همیشه فرموده اند که این قیام باید زنده بماند تفکرات اسلامی و هیئتی بودن این قیام است که برگرفته از روحیه آزادی و اسلامی خواهی مردم بود.

,

وی چهار اصل بوجود آمدن یک انقلاب را نارضایتی مردمی بودن انقلاب، داشتن رهبری آگاه و روحیه منسجم مردم دانست و گفت: امام خمینی(ره) برای آزادی این مردم از دست شیطان و نشاندن بدر بزرگ اسلام در جامعه با این مردم انقلابی را بوجود آورده که امروز سرآمد همه انقلابهای جهان است که شروع این انقلاب از قیام 15خرداد نشأت گرفته است.

,

حجت الاسلام قیومی با بیان اینکه هرکجا مردم و نظام با هم متحد شدند توانستند تاریخ را عوض کنند، بیان کرد: نمونه این سخن برگرداندن تاریخ ایران از شاهنشاهی به شمسی بود که نشان از عزت و قدرت مردم در برابر طور گویی مستعمران بود.

,

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه غرش صدای آزادی خواهی ملت در سال 57 با حضور تمامی اقشار به سر شاه و هم دستانش شنیده شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران انقلابی از جنس نور بود، انقلابی که در آن جوانان برای دفاع از رهبر بزرگ خود حتی حاضر می شدند سینه چاک در برابر گلوله و مسلسل بایستند.

,

انتهای پیام/ر

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه