اخبار داغ

جنگل‌های روستای تولگَهی بویراحمد در آتش سوخت/ امکاناتی برای اطفای حریق نیست

جنگل‌های روستای تولگَهی بویراحمد در آتش سوخت/ امکاناتی برای اطفای حریق نیست
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد از اتش سوزی در جنگل های منطقه تولگهی از توابع شهرستان بویراحمد خبرداد و گفت:امکاناتی برای اطفای حریق نیست
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس عزت‌الله بهشتی با اشاره به اینکه این آتش سوزی از ساعتی پیش آغاز شده است اظهار کرد: انتظار می‌رود در صورت امکان اقشار مختلف مردم برای خاموش کردن آتش و جلوگیری از روند آتش سوزی با کارکنان منابع طبیعی همکاری کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی با ابراز گلایه از کمبود امکانات برای مهار آتش سوزی جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد افزود: جنگل‌های استان به دلیل کمبود امکانات اطفای حریق و بالگرد در آتش می‌سوزند.

,

بهشتی فر با بیان اینکه علت آتش سوزی و میزان خسارت هنوز مشخص نشده ادامه داد: مطابق ماده 47 قانون حفاظت‌ از جنگل‌ها و مراتع هر شخصی در جنگل آتش‌سوزی ایجاد کند به حبس  از 3 تا 10 سال محکوم می‌شود.

,

روستای تولگهی در 17 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

,

از روزهای گذشته تاکنون آتش سوزی در مراتع و جنگل های استان کهگیلویه و بویراحمد و در شهرستان های باشت، کهگیلویه، چرام و بویراحمد خسارات زیادی را به بار آورده و به دلیل سخت گذر بودن مناطق، وزش باد و کمبود امکانات مقابله با آن کار اطفای حریق را با دشواری مواجه کرده است.

,

کهگیلویه و بویراحمد دارای بیش از یک میلیون و 300 هزار هکتار جنگل و مرتع و 74 نیروی قرقبان است.

,

به گفته مسئولان برای صیانت از این میزان جنگل حداقل 300 نیروی امدادگر لازم است.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه