اخبار داغ

لغو ادغام وزارتخانه‌ها، سازنده است یا هزینه ساز؟/موافقان و مخالفان تفکیک چه می‌گویند

لغو ادغام وزارتخانه‌ها، سازنده است یا هزینه ساز؟/موافقان و مخالفان تفکیک چه می‌گویند
لغو ادغام وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، ورزش و جوانان و صنعت،معدن و تجارت موضوعی است که به اعتقاد برخی کارشناسان، سیاستی غلط و به زعم برخی دیگر رویکردی سازنده و مؤثر به شمار می رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران، در سال 90، با تصمیم دستگاه‌های ذی‌ربط، طرح اقدام وزارتخانه‌های صنایع با بازرگانی، مسکن با راه و ادغام سازمان ملی جوانان با تربیت بدنی در قالب وزارت ورزش و جوانان در دستور کار قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
اگر چه از همان ابتدا از سوی برخی کارشناسان نقدها و ایراداتی متوجه این طرح شد، اما به هر ترتیب، این موضوع با جدیت پیگیری و در نهایت ادغامِ آن اجرایی شد.
,
 
,
در طول شش سال گذشته، با ظهور و بروز برخی نارسایی‌ها در کَمُ و کِیفِ فعالیت و بازدهی وزراتخانه‌های اشاره شده ، مجدداً مباحثی در ارتباط با تصمیم غلط اتخاذ شده در این خصوص مطرح و رسانه ای شد.
,
 
,
در این میان، ادغام وزارتخانه ها، همچنان موافقان و مخالفانی جدی را در پیش روی خود می بیند.
,
 
,
حسین منصوریان، محقق و پژوهشگر اقتصادی از موافقان ادغام انجام شده با اشاره به نقش حائز اهمیت سیستم مدیریتی در بازدهی و خروجیِ فعالیتِ  وزارتخانه‌های مذکور، اظهار داشت: نباید در ساختار وزارتخانه‌های اشاره شده، تغییری اِعمال شود و به واقع ظهور و بروز برخی از کاستی‌ها و نارسایی‌ها به نحوه مدیریت دستگاه‌های مذبور باز می گردد. 
,
 
,
وی افزود: یکی از اهداف اصلی ادغام وزارتخانه های مذکور به کوچک سازی و چابک سازی دولت معطوف می شد، موضوعی که در برنامه ششم توسعه و سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز به آن تأکید شده است.
,
 
,
منصوریان عنوان کرد: ادغام وزارتخانه‌های مذکور، در راستای اسناد بالا دستی نظام در دستور کار قرار گرفت و تفکیک مجدد دستگاه های مذبور، برخلاف اسناد بالا دستی کشور است.
,
 
,
محقق و پژوهشگر اقتصادی گفت: با وجود کسب برخی موفقیت‌ها و حصول توفیقاتی قابل تقدیر در سایه فعالیت وزراتخانه های ورزش و جوانان، صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی اما نارسایی ها و کمبودهایی جدی نیز در این عرصه وجود دارد که رفع و حل و فصل آن جز با تجدید نظر در مدیریت آن مُیَسَر نخواهد شد.
,
 
,
وی افزود: حتی در صورت اصرار دستگاه های تصمیم‌گیر بر لغو ادغام و تفکیک وزارتخانه ها، باید چشم انداز روشنی از اهداف پیش بینی شده در این خصوص ترسیم شود و از هر گونه اتخاذ تصمیمات عجولانه و شتاب زده پرهیز و اجتناب شود در غیر این‌صورت همچنان شاهد بروز مشکلاتی عدیده در سطح وزارتخانه ها و ادارات ذی‌ربط آن خواهیم بود.
,
 
,
 ادغام وزارتخانه ها در سال 90 اشتباه بود/تجدید نظر در تصمیمات گذشته ضروری است
,  ادغام وزارتخانه ها در سال 90 اشتباه بود/تجدید نظر در تصمیمات گذشته ضروری است,
 
,
امیر صداقتی، محقق و پژوهشگر اقتصادی با اشاره به لزوم بازبینی در تصمیمات غلط اتخاذ شده در گذشته، گفت: منطق و عقلانیت حکم می‌کند در صورت ورود و عبور از مسیری اشتباه و ناصحیح، مسیر و رویه غلط ادامه پیدا نکند و همین منطق ایجاب می‌کند، نسبت به لغو طرح ادغام، اقدام شود.
,
 
,
وی افزود: برخی از سردرگمی‌ها در حوزه فعالیتی وزارتخانه های مذکور احساس می شود که با تفکیک آنها از یکدیگر می توان نسبت به رفع آن موفق‌تر عمل نمود.
,
 
,
صداقتی عنوان کرد: به عنوان نمونه در عرصه بازرگانی و معدن، شاهد بروز برخی کاستی‌ها هستیم که به نظر بنده، بخشی از آن ناشی از سنگین‌تر شدن و تداخلُ تَجمیعِ وظایف و دستور کارهای تعریف و تعیین شده در وزارتخانه های مربوطه است که با امر تفکیک، علاوه بر جداسازی و رفع برخی از موازی کاری‌ها، جان و خون دوباره‌ای در رگ‌های بخش های مذکور تزریق خواهد شد.
,
 
,
محقق و پژوهشگر اقتصادی گفت: در عرصه ورزش و جوانان نیز به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران و حتی مسئولان ارشد وزارتخانه مذکور، حوزه جوانان مغفول مانده و با تفکیک این دو عرصه از یکدیگر می‌توان به نحو شایسته و مطلوب تری به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.
,
 
,
وی در خاتمه یادآور شد: امید آن می رود با همسویی و یکپارچگی دستگاه های تصمیم‌گیر در این خصوص (تفکیک وزارتخانه ها و لغو ادغام) با فوریت زمانی در دستور کار قرار گیرد تا به فضل الهی در آغاز فعالیت دولت دوازدهم شاهد انسجام و هدفمندی هر چه بیشتری در بخش راه سازی و مدیریت مرتبط با آن و همچنین ،جوانان و بازرگانی باشیم.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه