اخبار داغ

ارتش سوریه به مرز با عراق رسید

ارتش سوریه به مرز با عراق رسید
تهدیدات، خط قرمزها و حملات هوایی آمریکا هرگز نتوانست خللی در مسیر پیشروی نیروهای ارتش سوریه و متحدانش به سوی مرز با عراق ایجاد کند و آنها دستاورد مهمی را رقم زدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در شرایطی که منطقه خاورمیانه با بروز بحران میان قطر و کشورهای عربی  وارد شرایط حادتری شده است اما نیروهای ارتش سوریه  و متحدان آن در بحبوحه همین شرایط به مرزهای عراق رسیدند تا همه خطوط قرمزی که آمریکایی ها قرار داده بودند و همه خط و نشان های واشنگتن نتواند مانع آنها برای تحقق این هدف شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

روزنامه الاخبار با اشاره به این دستاورد نوشت: «رسیدن نیروهای ارتش سوریه و متحدانش به مرز با عراق دستاوردی مهم ظرف ۶ سال گذشته محسوب می شود و گواه تحولات بزرگ در سطح منطقه استرسیدن نیروهای ارتش سوریه و متحدانش به مرز با عراق دستاوردی مهم ظرف ۶ سال گذشته محسوب می شود و گواه تحولات بزرگ در سطح منطقه است.

, رسیدن نیروهای ارتش سوریه و متحدانش به مرز با عراق دستاوردی مهم ظرف ۶ سال گذشته محسوب می شود و گواه تحولات بزرگ در سطح منطقه است,

این رسانه می افزاید: سوریه و متحدانش تصمیم به باز کردن کریدوری دهها کیلومتری برای رسیدن به مرز عراق گرفته بودند. سه یورش هوایی آمریکا که حامل پیام های خطوط قرمزی بود نتوانست مانع از اجرای طرح شود و پس از هر حمله نیروها مجددا در همان مکان مورد حمله قرار گرفته به پیشروی ادامه دادند.

,

الاخبار بیان کرد: محور عملیات از اطراف چاه العاصی در جنوب فرودگاه تی فور در شرق تدمر به سوی شرق تا منطقه ام الصلابه و چاههای سجری بود و سپس ارتش به سوی جنوبی شرقی و مرز با عراق حرکت کرد. هم اکنون توپ در زمین واشنگتن است که و گزینه های مختلفی را پیش رو دارد که یا به امر واقع تن دهد یا در منطقه التنف بماند. احتمال هدف قرار دادن نیروهای سوری در مرز نیز وجود دارد اما این بار هر حمله ای مشابه حملات قبلی بی ارزش خواهد بود زیرا تاثیری بر معادلات میدانی ندارد و گزینه حمله بزرگ نیز مشابه اعلام جنگ خواهد بود که امور را به سویی پیش می برد که تبعات آن برای واشنگتن مشخص نیست».

,

 

,

, ,

این در حالی است که فرماندهی کل  نیروهای مسلح سوریه با صدور بیانیه ای تسلط ارتش این کشور و متحدانش بر مساحت گسترده ای در البادیه سوریه و  رسیدن به مرز با عراق را مورد تایید قرار داد و آن را تحولی استراتژیک در جنگ ضد تروریسم توصیف و سوریه و همپیمانانش را تنها مبارزه کنندگان جدی با داعش و تروریسم توصیف کرد.

,

در بیانیه فرماندهی کل نیروهای مسلح سوریه آمده است: ارتش سوریه با همکاری متحدانش در مرحله اول از عملیات نظامی در البادیه سوریه موفق به رسیدن به مرز عراق در شمال شرق التنف شدند. رسیدن به مرزهای عراق پس از تسلط بر مواضع و مناطق استراتژیک در عمق البادیه در مساحت ۲۰ هزار کیلومتر مربع از زمان شروع عملیات در جنوب و شرق شهر تدمر پس از غلبه بر صدها  تروریست داعشی، محقق شدرسیدن به مرزهای عراق پس از تسلط بر مواضع و مناطق استراتژیک در عمق البادیه در مساحت ۲۰ هزار کیلومتر مربع از زمان شروع عملیات در جنوب و شرق شهر تدمر پس از غلبه بر صدها  تروریست داعشی، محقق شد.

, رسیدن به مرزهای عراق پس از تسلط بر مواضع و مناطق استراتژیک در عمق البادیه در مساحت ۲۰ هزار کیلومتر مربع از زمان شروع عملیات در جنوب و شرق شهر تدمر پس از غلبه بر صدها  تروریست داعشی، محقق شد,

در این بیانیه اعلام شده است: این دستاورد تحولی استراتژیک در جنگ علیه تروریسم و سکوی وسعت بخشیدن به عملیات نظامی در البادیه و در امتداد مرزها با عراق برادر محسوب می شود و عرصه را بر بازمانده های داعش در منطقه تنگ تر می کند و خطوط امداد رسانی داعش را در محورهای مختلف قطع می کند و توان ارتش سوریه و متحدان آن و عزمشان در نابودی تروریسم را نشان می دهد  و اینکه ارتش سوریه و متحدان آن تنها مبارزه کنندگان جدی با داعش هستند.

,

فرماندهی نیروهای مسلح سوریه درباره مخاطرات حملات مکرر آنچه ائتلاف بین المللی نامیده می شود و تلاش های آن برای ممانعت از پیشروی ارتش سوریه و متحدانش در جنگ علیه تروریسم هشدار داد و بر عزم راسخ برای جنگ ضد داعش و جبهه النصره و گروههای مرتبط با این تروریستها و بازگشت امنیت و ثبات به همه اراضی سوریه تاکید کرد.

,

 

,

, ,

علی مقصود تحلیلگر سیاسی و کارشناس نظامی در گفتگویی با العهد در این باره گفت: «واشنگتن با تحرکات خود به دنبال حمایت از گروههای تروریستی مورد حمایت خود برای جایگزین کردن آنها به جای داعش است.

,

وی افزود: آمریکا به دنبال جای پا و منطقه نفوذ در مناطقی که داعش در آن حضور داشته است اعم از الرقه یا دیرالزور و البادیه سوریه تا مرزهای اردن سوریه از طریق تجهیز و تسلیح گروههای مورد حمایت خود است اما آنچه هم اکنون جریان دارد خلاف طرح های آمریکاست و ارتش سوریه و متحدانش عملیات بازدارنده ای را برای نابودی این سناریوی آمریکا شروع کرده اندآمریکا به دنبال جای پا و منطقه نفوذ در مناطقی که داعش در آن حضور داشته است اعم از الرقه یا دیرالزور و البادیه سوریه تا مرزهای اردن سوریه از طریق تجهیز و تسلیح گروههای مورد حمایت خود است اما آنچه هم اکنون جریان دارد خلاف طرح های آمریکاست و ارتش سوریه و متحدانش عملیات بازدارنده ای را برای نابودی این سناریوی آمریکا شروع کرده اند.

, آمریکا به دنبال جای پا و منطقه نفوذ در مناطقی که داعش در آن حضور داشته است اعم از الرقه یا دیرالزور و البادیه سوریه تا مرزهای اردن سوریه از طریق تجهیز و تسلیح گروههای مورد حمایت خود است اما آنچه هم اکنون جریان دارد خلاف طرح های آمریکاست و ارتش سوریه و متحدانش عملیات بازدارنده ای را برای نابودی این سناریوی آمریکا شروع کرده اند,

علی مقصود اظهار داشت: آمریکا نمی تواند که به هیچ کدام از اهداف خود برسد و با حملات به ارتش سوریه گمان می کند که می تواند مانع ارتش سوریه شود اما با پیشروی های ارتش سوریه و متحدانش همه طرحهایش ناکام مانده است. ارتش سوریه مصمم به رسیدن به التنف است.

,

وی افزود: اقدامات آمریکا غیرقانونی و نقض حاکمیت سوریه است. حملات آمریکا در واقع هیبت آمریکا را زیر سئوال می برد زیرا پس از این حملات ارتش سوریه به پیشروی های خود ادامه می دهد.

,

این تحلیلگر در ادامه گفت: شرق سوریه به میدان نزاع منطقه ای تبدیل شده است. مناطق شرق سوریه عبارت از صحرایی گسترده است که تاکنون ارتش سوریه و متحدانش بر ۱۴ هزار کیلومتر مربع از سه محور مسلط شده اند از حومه شرقی حلب تا مناطق مرکزی سوریه در حومه حمص و حماه  و محور جنوبی از السویداء. موضوعی که به آمریکا اجازه توسعه عملیات نظامی نمی دهد.

,

علی مقصود درباره نقش اردن گفت: اردن از رویایی عقب نشینی کرده است. سیاستمداران اردنی پس از تلاش های شکست خورده برای گرفتن امتیاز از دولت سوریه پا پس کشیده اند. اردنی ها خواستار وادار سوریه به بیرون کردن نیروهای حزب الله از جنوب سوریه بودند. خواسته ای که اسرائیلی بود. پیروزی ارتش سوریه و حزب الله در جنوب سوریه به مفهوم پیروزی محور منطقه ای از ایران تا بغداد و دمشق و بیروت است که نظام منطقه ای بین المللی جدیدی را ایجاد خواهد کرد».

,

به هر حال با توجه به مذاکرات آستانه ۵ این دستاورد ارتش سوریه و متحدانش قابل توجه است.

,

 

,

, ,

دستاورد و پیروزی ارتش سوریه و متحدانش  در رسیدن به مرز عراق اولا؛ راه را در برابر نیروهای مورد حمایت آمریکا از جنوب سوریه به سوی شرق سوریه به ویژه دیرالزور می بندد.

,

ثانیا؛ داعش بیش از قبل به پایان راه نزدیک می شود به ویژه که تکفیری ها هم اکنون میان کردهای مورد حمایت آمریکا در شمال و غرب و ارتش سوریه و متحدانش در جنوب و جنوب غرب و ارتش و حشد شعبی عراق در سمت عراق گرفتار شده است. ورود ارتش سوریه همزمان با جنگ الرقه تاثیر منفی بر روحیه داعشی ها دارد و احتمال می رود که داعشی ها دچار انشقاق شوند و تسلیم طرفها در سوریه و عراق شوند زیرا راه آنها بسته شده است. این گام ارتش سوریه برای اردن هم باید خوشحال کننده باشد زیرا نگران این بود که داعش پس از سوریه به سمت اردن برود که با شرایط کنونی داعش میان ارتش سوریه و حشد شعبی عراق گرفتار شده است.

,

ثالثا؛ خطوط قرمز آمریکا بی اهمیت شده است و ارتش سوریه و متحدانش با هماهنگی با حشد شعبی اجازه ورود آمریکا و اذناب آن را به این مناطق نمی دهند.

,

اما نکته ای که قابل تامل است تحرکات احتمالی ضد ارتش سوریه است که باید با اعزام نیروهای بیشتر به منطقه از وقوع آن جلوگیری شود. باید اقدامات مناسب برای تثبیت مواضع انجام شود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه