اخبار داغ

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی مطرح کرد

استان مرکزی؛ رتبه چهارم کشور به لحاظ توسعه یافتگی

استان مرکزی؛ رتبه چهارم کشور به لحاظ توسعه یافتگی
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: بر اساس آخرین ارزیابی های انجام شده استان مرکزی با دارا بودن بیش از ۲۹۰۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ، رتبه چهارم توسعه یافتگی صنعتی کشور را داراست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا حاجی‌پور رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در گفتگو با پیام دلیجان؛ با اشاره به تولیدات شاخص استان گفت: محصولات پتروشیمی، ماشین‌آلات و تجهیزات کارخانه‌ای و نیروگاهی، ماشین آلات سنگین، انواع واگن و لوکوموتیو، شیشه، آلومینیوم و عایق رطوبتی از جمله ۲۰ نوع کالای منتخب کشوری تولیدی در استان مرکزی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیام دلیجان,

وی جایگاه استان مرکزی را در نوع و روند تولید محصولات صنعتی چهارم کشوری برشمرد و گفت: بر اساس مطالعات انجام شده ۸۸ درصد واحدهای صنعتی این استان را بنگاه‌های کوچک با تعداد کارگر یک تا ۵۰ نفر، ۶.۷ درصد را بنگاه‌های متوسط و پنج دهم درصد را صنایع بزرگ با تعداد کارگر بالای ۱۰۰ نفر تشکیل می‌دهد.

,

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به اینکه در دو ماهه نخست امسال برای ۳۵ واحد تولیدی، پروانه بهره‌برداری صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۴۶۶ میلیارد ریال صادر شده است، افزود: حدود ۹۹۱ نفر در این واحدهای تولیدی مشغول به فعالیت هستند. 

,

حاجی‌پور بیان کرد: سال گذشته تعداد ۲۲۳ پروانه بهره‌برداری صنعتی با اشتغال ۲۹۵۶ نفر در استان مرکزی صادر شده و بالغ بر ۹ هزار و ۱۰۶ میلیارریال در حوزه صنایع استان مرکزی سرمایه‌گذاری شده است.

,

استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور مطرح است و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه