اخبار داغ

پس از گذشت چندین سال؛

بزرگترین شهرک اقماری زنجان در محاصره مشکلات/گره کور مشکلات شهرک پونک با وعده باز نمی شود

بزرگترین شهرک اقماری زنجان در محاصره مشکلات/گره کور مشکلات شهرک پونک با وعده باز نمی شود
شهرک پونک به عنوان یکی از بزرگترین شهرک های اقماری شهر زنجان محسوب می شود که پس از گذشت چندین سال از ساخت و ساز آن هنوز هم با مشکلات عدیده ای مواجه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا،از میدان بسیج زنجان به سمت سایت کارگاهی زنجان شهرکی احداث شده است که طی سال های گذشته همواره معماری، مبلمان شهری و وضعیت بهداشت و نداشتن امکانات لازم برای زندگی از معضلات آن محسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

از همان ورودی شهرک پونک مشکلات این شهرک به قدری واضح است که نیازی به تکاپو و گشتن برای مشکلات نیست،زمین های بایر ورودی شهرک از همان ابتدا مشکلات را عیان کرده است.

,

پس از عبور از این معضل ساختمان های سربه فلک کشیده فرهنگیان پونک با رنگ آمیزی نامناسب بدجوری در ذوق افراد می زند، از رنگ های زرد و آجری این مجتمع مسکونی که بگذری،عدم اتمام پروژه موجب شده تا اطراف آن پر از زباله و نخاله های ساختمانی باشد البته کانال آبی که در کنار این آپارتمان های جاری است بوی تعفن را در هوا پخش می کند و زشتی این آپارتمان ها را چندین برابر می کند.

,

در گذر از فاصله دانشگاه روزبه تا بیمارستان بهمن، مشکل عمده ای وجود ندارد گرچه ساکنین این مناطق نیز گلایه هایی برای خود دارند.

,

, ,

شهرک پونک به دلیل معضل آپارتمان سازی که بعضا مورد تایید کارشناسان نیست،دارای مشکلاتی از جمله نبود امکانات، زندگی در فضای نا مطلوب و نبود امکانات بهداشتی و فضای سبز همواره مورد نقد کارشناسان قرار گرفته است.

,

اگر چه مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان زنجان احداث شهرک کوی پونک را در 42 هکتار بر اساس استانداردهای مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری عنوان کرده بود، اما هنوز هم کارشناسان این نظر را تایید نکرده اند.

,

وی معتقد بود با اتمام کار ساخت و ساز آپارتمان ها و جمع آوری مصالح ساختمانی و تمام شدن تردد خودروهای سنگین برای این موضوع، معابر مشکلات عمده این شهرک حل می شود اما هنوز هم این مشکلات به قوت خود باقی مانده است.

,

برنامه ریزی های لازم برای ساخت مدرسه، مسجد و فضای سبز نیز جواب قطعی نداده و همچنان اهالی این منطقه با این معضلات درگیر هستند.

,

, ,

وجود تل های خاکی در بیشتر مناطق این شهرک موجب شده تا مردم به جای استفاده از هوای مطبوع بیشتر با خاک مواجه شوند.

,

یکی از اهالی این شهرک در گفت و گو با خبرنگار موج رسا اظهار داشت: متاسفانه علیرغم قول هایی که در خصوص ایجاد فضای سبز،مدرسه و اتمام پروژه های ناتمام در این شهرک داده شده است، هنوز هم مشکلات به قوت خود باقی است.

,

میرمحمدی با بیان اینکه فضاهای سبز این شهرک بسیار محدود است،خاطرنشان کرد: برای استفاده از فضای سبز باید از پارک های سایر مناطق استفاده شود.

,

وی با اشاره به اینکه هیچ گونه امکانات تفریحی و ورزشی در این شهرک وجود ندارد،بیان داشت: فرزندان ما حتی نمی توانند از فضاهای سبز محدودی که ایجاد شده است استفاده کنند چرا که به قدری تله های خاکی وجود دارد که امکان صدمه دیدن فرزندانمان وجود دارد.

,

این شهروند زنجانی با بیان اینکه حتی برخی از مجتمع های این شهرک محوطه سازی خوبی ندارد تا کودکان در این محوطه ها بازی کنند، افزود: شهرداری هیچ توجهی به مشکلات این شهرک ندارد.

,

, ,

یکی از شهروندان ساکن پونک نیز نبود امکانات لازم و دوری نانوایی و مراکز خرید را از مشکلات این شهرک عنوان کرد و گفت: به دلیل نبود امکانات باید مشکلات را تحمل کنیم.

,

صدری با اشاره به اینکه خرید از مراکز خرید این شهرک نیز برای ما گران تمام می شود،افزود: گوجه فرنگی دو هزار تومانی را باید اینجا سه هزار تومان خرید کنیم در حالی که بیشتر اهالی این شهرک از طبقه پایین جامعه هستند که در آمد خوبی ندارند.

,

وی گفت: بارها به شهرداری برای حل مشکلات مراجعه کرده ایم اما پاسخی دریافت نکرده ایم.

,

این شهروند با بیان اینکه در فصل تابستان هیچ گونه مراکز تفریحی برای گذران اوقات فراغت فرزندان در این شهرک وجود ندارد،بیان داشت:متاسفانه با کمترین امکانات بیشترین مشکلات را تحمل می کنیم.

,

, ,

وی ایاب و ذهاب را یکی دیگر از مشکلات این شهرک عنوان کرد و گفت:امیدواریم مسئولان به فکر شهرک هایی همچون این شهرک باشند که مردم به سختی زندگی می کنند.

,

"جواد رحمتی" معاون عمرانی استاندار زنجان نیز پیش از این با انتقاد از نبود امکانات لازم در این شهرک، گفته بود: با توجه به حجم ساخت و سازها شاهد رعایت سرانه های خدماتی در این شهرک نیستیم.
وی با بیان اینکه برای انبوه سازی در این منطقه اقدام به حذف برخی فضاهای خدماتی شده است، افزود: در شرایط فعلی نیازمند تقویت برخی از کاربری های عمومی در این منطقه هستیم و باید پیگیری های لازم برای آن صورت گیرد.
این مسئول با بیان اینکه در این منطقه باید برای گسترش فضاهای آموزشی اقدام کرد، افزود: دستگاه های متولی باید پیگیری های لازم را برای اخذ مجوز و موارد مورد نیاز دیگر انجام دهند.
وی عدم رعایت برخی استانداردهای شهرسازی در این منطقه را یادآور شد و تاکید کرد: شرایط فعلی موجب تحمیل هزینه های چندبرابری برای دستگاه های اجرایی و مرتبط با موضوع شده است و این شرایط خارج از توان فعلی دستگاه های متولی است.
رحمتی همچنین وضعیت دسترسی و خدمات عمومی را در سایت های مسکن مهر مورد تاکید قرار داد و گفت: باید برای مشکلات ساکنان مسکن مهر اهتمام جدی وجود داشته باشد.

,
, .,
, .,
, .,
, .,

گفتنی‌ است: شهرک گلشهر کاظمیه زنجان، بعنوان یکی از بزرگ ‌ترین شهرک‌ های اقماری زنجان محسوب می شود که در سال‌ های اخیر به دلیل عدم اخذ تدابیر لازم برای ایجاد فضا‌ها و مراکز آموزشی، بهداشتی درمانی، فضاهای رفاهی تفریحی و تجاری مردم با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه