اخبار داغ

رئیس دادگستری شهرستان ساوه مطرح کرد

کمبود قاضی مهم‌ترین مشکل دستگاه قضا در ساوه

کمبود قاضی مهم‌ترین مشکل دستگاه قضا در ساوه
رئیس دادگستری ساوه گفت: با توجه به چارت اداری بایستی در دادگاه ۱۷ قاضی داشته باشیم در حالیکه تنها ۹ قاضی داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نارخبر، مسئولین دادگستری شهرستان ساوه به مناسبت هفته قوه قضائیه در نشست خبری با  خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نارخبر،,

هادی ملکی  رئیس دادگستری ساوه گفت: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها در این شهرستان، ۲۰ تا ۴۰ روز است که نسبت به میانگین کشوری خوب است.

,

وی افزود: در هر شعبه دادسرای کیفری حدود ۲۰۰ فقره پرونده رسیدگی می‌شود که بسیار سنگین است، مراجعان نیز توقع رسیدگی سریع را دارند که این سرعت ممکن است در دقت بررسی پرونده تاثیر منفی بگذارد.

,

ملکی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در شعب دادگستری بیان کرد: با توجه به چارت اداری بایستی در دادگاه ۱۷ قاضی داشته باشیم در حالیکه تنها ۹ قاضی داریم. و با توجه به کمبود در دادسرا جمعا ۱۵ نیروی قضایی مجموعه کم دارد.

,

وی ادامه داد: در بخش نیروهای اداری هم ۶۰ درصد نیرو داریم که هر شعبه فقط با دو نیرو کار می کند و برای سال ۹۶-۹۷ به دنبال جذب نیرو از طریق آزمون هستیم.

,

نشست خبری رییس دادگستری ساوه

, نشست خبری رییس دادگستری ساوه,

رئیس دادگستری ساوه با اشاره به الکترونیکی شدن ابلاغیه‌ها اظهار کرد: این فرایند موجب تسریع در رسیدگی می شود و با ایجاد بانک اطلاعاتی در مراجعه دوم، مشخصات خواهان یا خوانده نیاز به ثبت مجدد ندارد.

,

وی افزود: سال گذشته باوجود اینکه در سایر شهرستان ها، ثبت الکترونیکی هزینه داشت در ساوه رایگان کرده بودیم که امسال بخاطر شلوغی و نیاز به حضور نیروی انسانی مبلغ ۱۰ هزار تومان دریافت می شود.

,

ملکی درخصوص مباحث حقوق کارگری تصریح کرد: کارگران دو شرکت در سال گذشته به مراجع مختلف شکایت بردند و از شورای حل اختلاف کار هم رأی گرفتند.

,

وی ادامه داد: سعی کردیم با تشکیل جلسه بین کارفرما و نماینده کارگران مصالحه کنیم ولی کارفرما جهت تقسیط بدهی ها به بهانه عدم دریافت وام همکاری نکرد. که در یک مورد پولی را که از جایی طلبکار بود توقیف کردیم و به کارگران دادیم، البته تمام تلاش ما این است که توقیف اموال نشود ولی کارگران شرایط سختی داشتند و کارفرما همکاری نکرد.

,

رئیس دادگستری ساوه گفت: براساس اعلام دادگستری استان مرکزی، "مجید علیپور" دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوه به عنوان قاضی نمونه استان مرکزی در هفته قوه قضائیه انتخاب شد.

,

هادی ملکی با اشاره به اینکه در بین قضات دستگاه قضایی ساوه دادستان این شهرستان به عنوان قاضی نمونه استان انتخاب شد، افزود: طرح انتخاب قضات نمونه با نظر قوه قضائیه و دادگستری کل استان انجام می‌شود. 

,

انتهای پیام/

,

,

, , ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه