اخبار داغ

توسط هنرمندان دماوندی صورت گرفت

ساخت درب نفیس ورودی مسجد جدیدالاحداث خاتم الأوصیاء تهران + تصاویر

ساخت درب نفیس ورودی مسجد جدیدالاحداث خاتم الأوصیاء تهران + تصاویر
رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دماوند از ساخت درب نفیس ورودی برای مسجد جدیدالاحداث خاتم الأوصیاء در منطقه نظام آباد تهران توسط هنرمندان دماوندی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهرام شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود، از ساخت درب نفیس ورودی برای مسجد جدیدالاحداث خاتم‌الاوصیا(عج) در منطقه نظام آباد تهران توسط هنرمندان دماوندی خبر داد و اظهار کرد: طراحی این در برای ورودی مسجد خاتم‌الاوصیا(عج) واقع در خیابان رجبی در منطقه نظام آباد، توسط استاد عیسی احمدی، هنرمند دماوندی انجام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تارود,

وی افزود: همچنین طراحی خطوط روی درب توسط استاد نوروزی و اجرا، برش و منبت‌کاری توسط استاد حسین احمدزاده صورت گرفته است که به زودی در این مسجد نصب می‌گردد.

,

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: این درب از چوب گردو و چنار تهیه شده است و با دقت و هنر دست هنرمندان دماوندی، به صورت بسیار ظریف طراحی شده است.

,

شریفی تأکید کرد: ساخت این درب، به مدت ۵ ماه به طول انجامیده است و اینک در نهایت دقت به سرانجام رسیده است.

,

وی تصریح کرد: بعضی از نوشته‌ها بر روی درب، به صورت یک تکه و بدون انقطاع از دل چوب تراشیده شده‌اند و کلاف‌کشی، گره‌چینی و منبت‌کاری بر روی آن، از آثار فوق بی‌نظیر هنرمندان شهرستان دماوندی می‌باشد.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه