اخبار داغ

روایت اختصاصی در گفتگو با شهید زنده ترور؛

وضعیت فلاکت بار عامل ترور شهید بهشتی در آلمان/ واردات ۷۰ درصد قاچاق از سوی یقه سفیدها مصداق نفوذ است

وضعیت فلاکت بار عامل ترور شهید بهشتی در آلمان/ واردات ۷۰ درصد قاچاق از سوی یقه سفیدها مصداق نفوذ است
آیت الله نجفی قمشه ای گفت: من همیشه گفته و خواهم گفت بترسید از نفوذ؛ نفوذ مسئله خطرناکی است و امروزه زیادتر شده است. امّا در پوششی کار می کنند که غرق در پول و مادیات هستند، در حال حاضر ۷۰ درصد قاچاق را یقه سفیدها وارد می کنند؛ همین مصداق نفوذ است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صدای سلامت؛تاریخ همیشه عبرتی است برای نسل های آینده به شرطی که  با بصیرت کافی به تاریخ نگاه کنیم، در قسمت اول گفتگو با حضرت آیت الله نجفی قمشه ای(از اینجا بخوانید)، از بازماندگان انفجار ساختمان حزب جمهوی اسلامی و از اعضای مرکزی دفتر این حزب با علل و چگونگی انفجار ساختمان آشنا شدیم. در ادامه این گفتگو با دقت بیشتری به حوادث دهه 60 و حوادث اخیر توجه می کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صدای سلامت,

*در جریان دو قطبی شدن جامعه در دهه ۶۰ از نفوذ یاد کردید، این مسئله چقدر در ماجرای ساختمان حزب مؤثر بود؟

, *در جریان دو قطبی شدن جامعه در دهه ۶۰ از نفوذ یاد کردید، این مسئله چقدر در ماجرای ساختمان حزب مؤثر بود؟,

بنی صدر که فرار کرد با رجوی هم دست شد و از راه نفوذ فردی به نام کلاهی به دفتر آقای بهشتی این حادثه را رقم زدند. کلاهی آنقدر در ذهن من نزدیک است که اگر امروز هم آن را ببینیم می شناسم. کلاهی بین خود ما بود.

,

کلاهی مسئول حراست دفتر مرکزی بود و کلیه کلیدها هم دستش بود. به علت همین مسئولیت، نیروهای کمیته دیگر کلاهی را بازرسی و تفتیش نمی کردند. من همیشه گفتم و خواهم گفت بترسید از نفوذ؛ نفوذ مسئله خطرناکی است و امروزه زیادتر شده است. امّا در پوششی کار می کنند که غرق در پول و مادیات هستند و پول به آن ها اجازه نمی دهد دست به کاری بزنند. در حال حاضر 70 درصد قاچاق را یقه سفیدها وارد می کنند. نفوذ چیست؟ همین مصداق نفوذ است.

,

* از سرنوشت کلاهی خبری دارید؟

, * از سرنوشت کلاهی خبری دارید؟,

آن طور که گزارش دارم الآن در آلمان زندگی می کند؛ به طرز فلاکت باری زندگی را می گذراند و معتاد است.

,

* وضعیت آیت الله منتظری در آن زمان چگونه بود؟

, * وضعیت آیت الله منتظری در آن زمان چگونه بود؟,

آن زمان ایشان یک مجتهد معمولی بود و هنوز با امام(ره) زاویه نگرفته بود. زاویه گرفتن ایشان بعد از شهادت محمد منتظری اتفاق افتاد. شهید محمد منتظری هم از دوستان نزدیک من بود که خاطرات زیادی با وی دارم. مهدی هاشمی و اطرافیان آن زاویه ایجاد کردند. من حدود 20 سال در قم خدمت آیت الله منتظری بودم و می دیدیم که خیلی انسان محتاطی بود امّا متأسفانه اطرافیان وی روی ایشان تأثیر گذاشتند.

,

* هر جا سخن از بنی صدر است حرفی هم از خیانت آن به میان می آید. امّا در ایام اخیر از جانب برخی ها شنیده می شود که بنی صدر خائن نبود. نظر شما راجع به این افراد چیست؟

, * هر جا سخن از بنی صدر است حرفی هم از خیانت آن به میان می آید. امّا در ایام اخیر از جانب برخی ها شنیده می شود که بنی صدر خائن نبود. نظر شما راجع به این افراد چیست؟,

من درباره این چند سال اخیر نمی توانم حرفی بزنم و دهانم بسته است. چون که بنده از عینکی نگاه می کنم و می بینم که باید روی افرادی انگشت گذاشت که متأسفانه پیرو رهنمودها و حرف های رهبری نیستند. در ظاهر این ها از فروع دو قطبی شدن است و به ضرر خودشان است.

,

 

,

* چند هفته گذشته شاهد دو حادثه تروریستی در مجلس شورای اسلامی و مرقد امام(ره) بودیم. رهبری تعبیر زیبایی کردند و فرمودند که نمونه کوچکی از حوادث دهه 60 بود. برخی در این ایّام می گفتند که چرا در دهه 60 این طور اعدام کردید و به شدّت به این مسائل حمله کردند. شما قربانی یکی از صدها حادثه تروریستی دهه 60 هستید. نظر شما در این باره چیست؟

, * چند هفته گذشته شاهد دو حادثه تروریستی در مجلس شورای اسلامی و مرقد امام(ره) بودیم. رهبری تعبیر زیبایی کردند و فرمودند که نمونه کوچکی از حوادث دهه 60 بود. برخی در این ایّام می گفتند که چرا در دهه 60 این طور اعدام کردید و به شدّت به این مسائل حمله کردند. شما قربانی یکی از صدها حادثه تروریستی دهه 60 هستید. نظر شما در این باره چیست؟,

این مطلب پر تحلیلی است. در برخی جاها دیده ام درباره حوادث مرقد امام راحل و مجلس شورای اسلامی حرف های زیادی زده شده امّا تشکری و یا حتّی نامی از سپاه به میان نیامد. امّا رهبری در این زمینه خیلی صحبت کرده که خلاصه اش تبریک به مردم و سپاه بود. امّا برخی افراد تبریکی نگفتند و با زاویه حرف می زدند. حساب این گونه افراد معلوم است.

,

* هفتم تیر و سایر حوادث خونین چقدر در حفظ و تثبیت روزافزون انقلاب اسلامی مؤثر است؟

, * هفتم تیر و سایر حوادث خونین چقدر در حفظ و تثبیت روزافزون انقلاب اسلامی مؤثر است؟,

به طور قطع تأثیر زیادی روی افزایش روحیه انقلابی مردم و حفظ و استحکام انقلاب دارند و دشمنان از این موضوع غافل هستند. اگر اقتدار نیروهای نظامی ما نبود خدا می داند خارجی ها به وسیله دست های خودنمای داخلی چه نقشه هایی که برای ما نداشتند. این اقتدار ایران است که جلوی دشمنان ایستاده است. آماری به من دادند که برخی از بودجه ها مانند تسلیحات و این ها کم می شد. این ها خوب نیست. من همیشه دلم می خواهد که یک بسیجی باشم. آن روز که در دانشکده روابط بین الملل بسیج دانشجویی تشکیل شد من سریع عضو شدم.

,

جمله معروفی در تاریخ اسلام داریم که به ما پیروزی خون بر شمشیر را می گوید. تأثیر مثبت حوادث خونین در انقلاب همین موضوع است. امام(ره) فرمودند بهشتی یک ملت بود. یعنی بهشتی و بهشتی ها ملت را سر پا نگه می دارند. رهبری فرمودند اگر پاسداران حرم نبودند الآن ما در شهرستان ها باید سنگر داشته باشیم و در داخل مرز مبارزه می کردند. ما نقشی بهتر از این نداریم. به پشتوانه خون بهشتی های تاریخ است که امام(ره) و رهبری فرمودند امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

,

البته شما از خونین بودن حوادث می گویید. اما من یک نظر شخصی خودم را می گویم. من باید بگویم هیچ واقعه ای و حادثه ای در طول زندگی ام شیرین تر از هفتم تیر نبود. زیر آوار که بودم و آیاتی از قرآن می خواندم لذت می بردم. لذت ترین شب زندگی ام بود.

,

* خاطره ای از شهید بهشتی و خاطره ای هم از رهبر معظم انقلاب برای ما بگویید:

, * خاطره ای از شهید بهشتی و خاطره ای هم از رهبر معظم انقلاب برای ما بگویید:,

بعد از اینکه ماجراهای ششم و هفتم تیر سال 60 تمام شد، قرار شد که برای سفیرها و کاردارهای جمهوری اسلامی ایران در تمامی کشورها ماهنامه تهیه کنیم. تعدادی از ماهنامه ها تهیه شد و روزی به خدمت حضرت آیت الله خامنه ای آمدم و موضوع را با ایشان در میان گذاشتم. ایشان خواستند ماهنامه ها را ببینند و من در جلسه بعدی آن ها را خدمت آقای خامنه ای بردم. ایشان همین طور که ورق می زدند و ماهنامه ها را می دیدند، به تشریح وقایع ششم تیر ماه رسیدند. ششم تیر ماه همان روزی بود که خود ایشان در حادثه تروریستی مجروح شدند. رو به من کردند و گفتند خیلی خاطره دارم از ششم تیر اما نوشته نشده و جایی هم ضبط نشده است. گفتم خاطره ای همین الأن بگویید.

,

جمله تکان دهنده ای به من گفتند که هنوز آن را به یاد دارم. گفتند تا بمب مقابل قلب من منفجر شد، سه بار چنان از هوش رفتم که قطع حیات کردم و خدا خواست که زنده بمانم.

,

روزی به همراه آقای ناطق نوری در اصفهان بودم و در عالی قاپو 320 شهید را تشییع کردیم که در تله های انفجاری صدام سوخته بودند. بعد از این تشییع به تهران رفتیم و خدمت آقای بهشتی(رضوان الله علیه) رسیدم. گفتم آمده ام اجازه بگیرم تا شهید بشوم چرا که دیگر طاقت ندارم و در اصفهان 320 شهید را تشییع کردیم و دیگر طاقت ندارم. آقای بهشتی فرمودند تو باید به مجلس بروی. جبهه جوانان و نوجوانان را دارد و نیازی به تو نیست. تو به مجلس برو تا لنگ نباشد. گفتم آقای بهشتی من آمده ام تا با شما خداحافظی کنم. گفتند پس بنشین تا کلامی با تو حرف بزنم. آقای بهشتی به من گفتند اگر تا آخر عمر کار سازنده کردی ولی نه تنها کار سازنده، بلکه کار سازنده ای که در راستای آن خون از جگرت برود، نامه شهادتی می نویسم که خدا اجر شهادت را تا زنده ای به تو بدهد.

,

* با در نظر داشتن مسائلی مانند نفوذ، یقه سفیدها، افرادی که خائن بودن بنی صدر را اشتباه می دانند و کلیه عباراتی که در این گفتگو به کار بردیم، تحلیل شما از وضعیت کنونی سیاسی کشور چیست؟

, * با در نظر داشتن مسائلی مانند نفوذ، یقه سفیدها، افرادی که خائن بودن بنی صدر را اشتباه می دانند و کلیه عباراتی که در این گفتگو به کار بردیم، تحلیل شما از وضعیت کنونی سیاسی کشور چیست؟,

افسوس که طبق وظیفه دهان من بسته است. همین خون شهدا دهان امثال بنده را بسته اند و پاسخ شما را به شعری بسنده می کنم.

,

افسوس که این مزرعه را آب گرفته        دهقان مصیبت زده را خواب گرفته

,

   مرغان بساتین را منقار بریدند            گاوان شکم خواره به گلزار چریدند

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه