اخبار داغ

گزارشی از معضل اجتماعی در بندرعباس؛

ساماندهی دستفروشان؛ قانونی که هیچ گاه اجرایی نمی شود

ساماندهی دستفروشان؛ قانونی که هیچ گاه اجرایی نمی شود
ساماندهی دستفروشان قانونی است که نه تنها هیچ گاه اجرایی نمی شود بلکه مقابله با دستفروشان و حذف آنها بدون در نظر گرفتن شغل یا مکان مناسبی برای کسب روزی حلال بی عدالتی محض است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  هرمز؛زنان سرپرست خانوار افرادی هستند که به علت فوت، مفقودی، محکوم به زندان، مجهول المکان،  طلاق و یا به اصطلاح از کار افتادگی همسرانشان تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار می گیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمز, ؛,

اشتغال و یافتن شعل مناسب زنان سرپرست خانوار  به جز جدایی ناپذیر و لاینفک زندگی آنها تبدیل شده است چون اکثر آنها پس از مرگ همسرشان یا طلاق، نان آور خانواده محسوب می‌شوند.

,

با توجه به اینکه بهبود وضعیت زنان سرپرست خانوار در برنامه ششم توسعه مورد توجه واقع شده  و دولت  نباید این زنان را نادیده بگیرند اما تاکنون هیچ گونه اقدام مشهودی در این خصوص صورت نگرفته و زنان سرپرست خاتوار همچنان با مشکلات خود دست و پنجه نرم می کنند.

,

مشاهد زندگی و معیشت اینگونه افراد برای هر بیننده ای بسیار دردآور است زیرا این قشر از جامعه از ابتدایی ترین حقوق شهروندی و  درآمدهای کلانی که از منایع مالی کشور عاید استان ها می شود، محروم هستند.

, مشاهد زندگی و معیشت اینگونه افراد برای هر بیننده ای بسیار دردآور است زیرا این قشر از جامعه از ابتدایی ترین حقوق شهروندی و  درآمدهای کلانی که از منایع مالی کشور عاید استان ها می شود، محروم هستند.,

 

,

, ,

 

,

با حضور در میان دستفروشان بازار روز بندرعباس درصدد بودیم که مشکلات آنها را از زبان خودشان جویا شویم اکثر زنان دستفروش سرپرست خانوار می باشند و به دلیل وضعیت نابسامان اشتغال کنونی برای تامین درآمد خانواده خود که معمولا جوانان در جستجوی شغل و یا دانشجو هستند مجبور به انتخاب این شغل شده اند.

,

زمانی که وارد بازار روز بندرعباس می شویم وسایل اکثر زنان دستفروش جای همیشگی پهن است که برای فروش اجناس خود در سرما و گرما بویژه در زیر آفتاب سوزان و  طاقت فرسای تابستان جنوب کشور در جدال هستند زیرا این گونه افراد بعنوان نان آور خانواده خود برای تامین مایحتاج روزانه و نیز فراهم نمودن حداقل امکانات تحصیلی فرزندانشان خود را مقید و مسئول می دانند.

,

تحمل گرمای طاقت فرسای جنوب برای دریافت درآمد ناچیز نشان دهنده مسئولیت پذیری این قشر از جامعه است و به جرات می توان گفت قطعا این قشر شایسته اقدامی به جا و مناسب با انگیزه بهتر شدن وضعیت معیشتی و رفاهی با کمک دولتمردان و بالاخص سازمان هایی همچون شهرداری است.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

مقابله با دستفروشان بدون مکان مناسب کسب روزی بی عدالتی است

, مقابله با دستفروشان بدون مکان مناسب کسب روزی بی عدالتی است,

مقابله با این دستفروشان و حذف آنها بدون در نظر گرفتن شغل یا مکان کسب جایگزین برای آنها خارج از عدالت است و شایسته جمهوری اسلامی ایران که رسیدگی به مستضعفان و عدالت از آرمان های بزرگ آن بوده، نیست.

,

یکی از دستفروشان بندرعباسی در گفتگو با خبرنگار هرمز؛ با اشاره به سختی ها و مشکلات دستفروشی گفت: معمولا دستفروشان سرپرست خانوار و مستضعف با وجود شلوغی بازار با سختی ها و زحمات بسیارمی توانند وسایل خود را به فروش برسانند و درآمد ناچیزی بدست بیاورند.

, هرمز,

 

,

وی بااشاره به اقدامات شهرداری برای جابه جایی دستفروشان افزود: اگر اقدامی برای جابجایی مکان فعالیت ما صورت می گیرد قطعا مکان جایگزین باید به همان میزان در مسیر توجه و تجمع عموم مردم برای خرید باشد تا این درآمد حداقلی مان حفظ شود و انگیزه ای برای نقل مکان و تضمینی برای عدم بازگشت باشد.

,

, ,

ساماندهی دستفروشان؛ قانونی که هیچ گاه اجرایی نمی شود!

, ساماندهی دستفروشان؛ قانونی که هیچ گاه اجرایی نمی شود!,

یکی دیگر از دستفروشان بندرعباسی تاکید کرد: شهرداری برای ساماندهی دستفروشان اقدام به جمع آوری اسامی نموده اما متاسفانه تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفته و حتی در ساعات اولیه صبح مانع از فعالیت ما می شود.

,

 

,

یکی از مشتریان اجناس زنان دستفروش با اشاره به تصمیم شهرداری مبنی بر جابجایی این قشر از کسبه در جامعه تصریح کرد: با توجه به اینکه در مکان فعلی مواد غذایی اعم از میوه، سبزی، ماهی و… عرضه می شود بنابراین اگر تصمیم بر حضور دستفروشان در همین مکان فعلی صورت بگیرد باید امکانات و خدمات حداقلی برای آنها فراهم شود.

,

 

,

وی افزود: بایستی در این مکان سایبان و جمع آوری زباله بصورت مداوم  انجام شود تا وضعیت نابسامان فعلی که بسیار غیر بهداشتی و محل تجمع حشرات و حیوانات موزی است بهبود پیدا کند چون ادامه ی این روند سلامت مواد غذایی مورد استفاده مردم و در نهایت سلامت  شهروندان را به خطر می اندازد.

,

 

,

با توجه به وعده های دولتمردان در حمایت از جایگاه بانوان بصورت ویژه از آنها انتظار می رود که برای حمایت از این بانوان زحمتکش که نیاز به اقدام فوری دارند بی تفاوت نباشند و قطعا رسیدگی به مشکلات اساسی این قشر که از اولویت های زندگی هر شخص برای ادامه ی زندگی می باشد بسیار ضروری تر از آزادی حضور بانوان در ورزشگاه ها است که متاسفانه شاهد تاکید و فعالیت های ویژه مسئولین امور زنان کشور در راستای رسیدن به آن هستیم.

,

 

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه