اخبار داغ

والیبال قهرمانی جوانان جهان - چک

آرژانتین بازهم برابر ایران به زانو درآمد

آرژانتین بازهم برابر ایران به زانو درآمد
تیم ملی والیبال جوانان ایران در هفتمین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی جهان برابر آرژانتین پیروز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تیم ملی والیبال جوانان ایران در نهمین روز رقابت های قهرمانی جهان از ساعت 15 برابر آرژانتین قرار گرفت. این مسابقه با نتیجه 3 بر 2 و با امتیازهای 25 بر 23 ، 15 بر 25 ، 18 بر 25 ، 25 بر 22 و 15 بر 10  به سود ایران خاتمه پیدا کرد. با این نتیجه تیم ایران فردا برای کسب عنوان پنجمی باید با برنده دیدار چین و کانادا روبرو شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

شاگردان بهروز عطایی در این مسابقه با لباس های قرمز رنگ برابر سفیدپوشان آرژانتین قرار گرفتند. عطایی برای شروع این بازی جواد کریمی، رسول آقچه لی، اسماعیل مسافر، امیرحسین اسفندیار، طیب عینی، علی اصغر مجرد و اسماعیل طالبی را روانه میدان کرد.

,

** ست اول

,

بازی نسبتاً پایاپایی آغاز شد. هر دو تیم نمی خواستند بازنده میدان باشند. در امتیاز 8 بر 6 به سود آرژانتین تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. تیم ایران پس از این وقت استراحت به خوبی به بازی برگشت. شاگردان عطایی توانستند نتیجه بازی را 14 بر 11 به سود خود کنند تا سرمربی آرژانتین درخواست وقت استراحت کند.

,

آرژانتینی ها به کمک اشتباهات جوانان ایران اختلاف را کم کردند و در نهایت تیم ها در امتیاز 16 بر 15 به سود ایران به وقت استراحت فنی دوم رفتند. در امتیاز 22 بر 19 که حاصل جنگندگی جوانان ایران بود بازهم سرمربی آرژانتین درخواست وقت استراحت کرد. ست اول با نتیجه 25 بر 23 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

,

** ست دوم

,

ست دوم را آرژانتینی ها بهتر شروع کردند و توانستند با نتیجه 5 بر 2 از ایران پیش بیافتند. در این امتیاز بهروز عطایی درخواست وقت استراحت کرد تا وقفه ای در جریان بازی ایجاد کرده و نکاتی را به شاگردانش گوشزد کند. برتری آرژانتینی ها ادامه داشت تا اینکه در امتیاز 8 بر 4 به سود آنها هر دو تیم به وقت استراحت فنی اول رفتند.

,

اشتباهات در تیم ایران خیلی زیاد شد و دارو پایین هم چندین بار خطای برخورد با تور بازیکنان ایران را گرفت تا نتیجه آن ثبت نتیجه 14 بر 8 به سود آرژانتین باشد. عطایی در این امتیاز شاگردانش را جمع کرد و نکاتی را به آنها گفت. در امتیاز 16 بر 9 هم تیم ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. این ست با نتیجه 25 بر 15 به سود آرژانتینی ها خاتمه پیدا کرد.

,

** ست سوم

,

برتری در این ست با تیم ایران بود. با وجود اینکه تغییری در ترکیب اولیه ایران ایجاد نشد، اما شاگردان بهروز عطایی توانستند با نتیجه 4 بر صفر از حریف پیش بیافتند تا گروسی، سرمربی آرژانتین درخواست وقت استراحت کند. در ادامه هم در امتیاز 8 بر 3 به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند.

,

آرژانتینی ها پس از این وقت استراحت شرایط بهتری پیدا کردند و توانستند بازی را در امتیاز 8 به تساوی بکشانند و در ادامه هم 11 بر 10 از ایران پیش بیافتند. شاگردان عطایی به بازی برگشتند و تیم ها در امتیاز 16 بر 14 به سود ایران به وقت استراحت فنی دوم رفتند.

,

آرژانتینی ها سیستم خود را حفظ کردند و توانستند با نتیجه 18 بر 16 از ایران پیش بیافتند تا عطایی یک بار دیگر درخواست وقت استراحت کند. تغییرات در ترکیب ایران هم تاثیر چندانی نداشت و نتیجه بازی به 0 بر 16 تغییر کرد. سرویس های هدفدار و توپ گیری های بی نقص در زمین آرژانتین کار را برای ایران سخت کرد تا اینکه نتیجه بازی 21 بر 16 شد. دریافت های ضعیف در زمین ایران و سرویس های هدفدار از سوی آرژانتینی ها نتیجه این ست را 25 بر 18 به سود آنها کرد.

,

** ست چهارم

,

برای شروع ست چهارم علی یوسف پور جایگزین طیب عینی شد و اسماعیل مسافر جای خود را به شایان شاهسوند داد. تیم ایران با وجود اینکه این ست شرایط بهتری داشت و نسبتاً بهتر از حریف بازی می کرد، اما بازهم عقب افتاد. در امتیاز 8 بر 7 به سود آرژانتین تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند.

,

استراحت فنی دوم زمانی اعلام شد که نتیجه بازی 16 بر 14 به سود آرژانتین بود. شاگردان عطایی در این ست عملکرد خوبی داشتند، اما در چند صحنه شانس با آنها یار نبود و موجب شد تا ایران از حریف عقب باشد. جوانان ایران در امتیاز 17 بازی را به تساوی کشاندند و گروسی درخواست وقت استراحت کرد.

,

توپ گیری های کم نقص در زمین آرژانتین و جنگندگی آنها برای کسب هر امتیاز نتیجه بازی را 19 بر 17 به سود آنها کرد تا عطایی درخواست وقت استراحت کند. شاگردان عطایی در امتیاز 20 بر 19 از حریف پیش افتادند تا این بار گروسی شاگردانش را فرابخواند. آرژانتینی ها این ست حساس را در امتیاز 22 به تساوی کشاندند. این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 22 به سود شاگردان بهروز عطایی به پایان رسید تا کار برای ایران بازهم به ست سرنوشت ساز پنجم کشیده شود.

,

** ست پنجم

,

برای شروع ست پنجم علی یوسف پور، شایان شاهسوند و پوریا یلی در ترکیب ایران قرار گرفتند. ایران در ست حساس پنجم شروع بسیار خوبی داشت و توانست با نتیجه 5 بر 2 از حریف پیش بیافتد. در این امتیاز گروسی درخواست وقت استراحت کرد. علی یوسف پور و پوریا یلی از تعویض های طلایی عطایی برای ست پنجم بودند. در امتیاز 8 بر 3 تیم ها جای خود را در زمین عوض کردند.

,

در امتیاز 9 بر 3 به سود ایران گروسی درخواست وقت استراحت کرد تا نکاتی را به شاگردانش گوشزد و شاید بتوانند به بازی برگردند. آرژانتینی ها اختلاف را کم کردند و نتیجه بازی 12 بر 8 به سود ایران شد تا عطایی درخواست وقت استراحت کند. این ست در نهایت با نتیجه 15 بر 10 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

,

نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان زیر 21 سال جهان با حضور 16 تیم برتر از دوم تا یازدهم تیرماه به میزبانی جمهوری چک و در شهرهای «چسکه بوجویتسه» و «برنو» برگزار می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه