اخبار داغ

پرنده زیبای رو به انقراض درکهگیلویه و بویراحمد+(عکس و فیلم)

پرنده زیبای رو به انقراض درکهگیلویه و بویراحمد+(عکس و فیلم)
کبک، مرغی معروف و پرنده‌ای مشهور در سرزمین برف و آفتاب «کهگیلویه و بویراحمد»است امروزه با شکار بی رویه شکارچیان نسل این پرنده زیبا در این منطقه رو به انقراض گذاشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازپایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،کبک پرنده‌ای زیبا، آرام و وحشی است که در بسیاری از دشت‌ها، دامنه هاو کوهپایه های استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد پراکنده‌است،پرنده‌ای از دسته ماکیان‌ها است که متاسفانه امروزه به جهت استفاده از گوشتش، آن را شکار کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب,

, , ,

استان کهگیلویه و بویراحمدیکی از استان‌های کبک خیز کشور است که شکار کبک در آن بسیار رایج و متداول است ،کبک از جمله پرندگان بومی و زیبای طبیعت کهگیلویه و بویراحمد بوده که طی سالهای اخیر بر اثر شکار بی رویه، خشکسالی و از بین رفتن پوشش گیاهی به تعداد کم دیده شده بطوریکه بر اساس اظهارات کارشناسان محیط زیست این گونه در معرض خطر انقراض نسل قرار دارد و ممکن است در چند سال  آینده در برخی مناطق این سرزمین بصورت انگشت شمار مشاهده شود.

,

, , ,

در سال های پیشین کبک در سرزمین برف وآفتاب بیشتر از زمان حال وجود داشت و بیشتر مشاهده می شد؛ ولی امروزه با شکار بی رویه شکارچیان نسل این پرنده زیبا در این منطقه رو به انقراض گداشته است و هرچه قدر مامورین محیط زیست در حفظ و نگه داری محیطی زیبا همراه با پرندگانی همچون کبک تلاش می کند، متاسفانه اشخاصی در تخریب محیط زیست دخیل می باشند و تلاش می کنند محیط زیست این منطقه را از بین ببرند.

,

, , ,

بسیاری از خانواده‌ های این سرزمین کبک را می‌ شناسند و اکثر روستاییان میزبان این پرنده زیبا در مزارع خود بوده اند، یکی از راهکارهای افزایش جمعیت گونه کمیاب کبک، برقراری امنیت در مناطق حفاظت شده و جلوگیری از شکار این پرنده نادر است که باید توجه داشت محیط زیست نه به عنوان میراثی از گذشتگان بلکه امانتی از آیندگان در دستان ماست.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه