اخبار داغ

گزارش بازدید از کارخانه «ماهان بشیر»؛

واحدهای صنعتی برای توسعه نیاز به حمایت متولیان امر دارند/ تنها ۳۰ درصد واحدهای صنعتی مشغول فعالیت هستند

واحدهای صنعتی برای توسعه نیاز به حمایت متولیان امر دارند/ تنها ۳۰ درصد واحدهای صنعتی مشغول فعالیت هستند
مدیرعامل کارخانه "ماهان بشیر" با بیان اینکه برای توسعه این کارخانه نیاز به حمایت متولیان امر داریم ، گفت: این کارخانه اگر تا به حال سرپا مانده فقط به خاطر اسپانسر آن بوده است، اگر بازار خوب شود این مجموعه حاضر است در سه شیفت کاری فعالیت داشته و تعداد سه برابر نیرو را به کار مشغول نماید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  آرمان کرمان، تور بازدید از واحدهای صنعتی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت به مناسبت هفته صنعت برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرمان کرمان، ,

در ابتدای این تور از کارخانه شیر "ماهان بشیر که در شهرک صنعتی شماره 2 کرمان است بازدید به عمل آمد.

,

رضا کلانتری مدیرعامل این کارخانه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجموعه ای که بازدید کردید سالیان متوالی از سال 76 پروانه  آن صادر که بعد از یک الی دو سال فعالیت به علت برخی مشکلات اقتصادی تعیطیل شد.

,

وی گفت : ما این مجموعه را درسال 92 خریداری  و براساس برخی سیاست گذاری ها و  نیاز استان کرمان متوجه شدیم کارخانه های تولید لبنیات بسیار زیاد است آن چیزی که نیاز استان کرمان را احساس کردیم تولید پنیر پیتزا بود . متاسفانه به علت مصرف بالای  فست فودها ،بیشترین پنیر پیتزای استان از خراسان رضوی تهیه می شودبه همین علت اقدام به تولید این محصول کردیم با توحه به مشورتها و بازدید های زیادی که در بازارهای داخلی و خارجی انجام شد بالاخره تصمیم به این کار گرفته شد.

,

مدیرعامل کارخانه "ماهان بشیر" افزود: در بازار پنیر پیتزا پروسس و موزرلا دو پنیری است که از لحاظ کیفیت با هم تفاوت دارند آن چه مهم است استفاده از مواد اولیه ای که در این دو پنیر استفاده می شود.

,

وی ادامه داد: در ابتدا برخی از مشتریان پنیر پیتزای ما را پسند نمی کردند و می گفتند که بوی شیر می دهد زیرا آنها از پنیر خالصی که مستقیم از شیر صنعتی درست شده باشد استفاده نکرده بودند زیرا در محصولات ما به هیچ وجه از مواد نگه دارنده استفاده نمی شود گرچه این مورد ما را در بازارهای رقابت اقتصادی دچار مشکل نموده است و افتخار می کنیم که در این کارخانه فقط از شیر صنعتی استفاده می شود و حتی یکدهم مواد نگهدارنده ندارد،  بخشی از شیر مصرفی این  مجموعه از گاوداری خود شرکت و مابقی از بیرون خریداری می شود.

,

, ,

 

,

کلانتری عنوان کرد: متاسفانه امروز نمی توانیم از کلیه ظرفیت های این مجموعه استفاده نماییم زیرا امروز به دلیل نوسانات قیمت و اینکه رقبای ما در بازار در محصولاتشان از مواد نگهدارنده استفاده می کنند و مدت نگهداری محصولاتشان بسیار بالاست و چون ما از این مواد استفاده نمی کنیم در بازار رقابت عقب هستیم و کسی که این محصول را خریداری می کند می خواهد که یک ماه آن را نگه دارد و این در حالیست که  ماست تولیدی کارخانه ما اگر در یخچال نگهداری نشود سریع فاسد می شود.

,

, ,

, ,

وی کم شدن قدرت خرید مردم و عدم گردش مالی خوب به علت نبود باز نقدینگی را از عوامل موثر در مشکلات اقتصادی این واحد صنعتی برشمرد و اذعان داشت: ما فقط از طریق اسپانسرهایی که داریم توانستیم تا به حال خود را سرپا نگه داریم  و از این بابت افتخار می کنیم.

,

کلانتری افزود: تعداد 80 نفر به صورت مستقیم در این کارخانه مشغول به کار هستند ، در بخش های تولید، نگهداری بازرگانی و سیستم اداری.

,

وی بیان کرد: اگر بازار خوب شود این کارخانه می تواند در سه شیفت کاری فعالیت داشته باشد بنابراین  تعداد نیروها نیز به سه برابر افزایش خواهد یافت ولی متاسفانه در حال حاضر سیستم اداری چنین اجازه ای نمی دهد.

,

کلانتری اذعان داشت: امیدواریم امسال با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر شعار امسال "اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال" بتوانیم این مجموعه را توسعه دهیم و این میسر نمی شود مگر اینکه متولیان امر به مجموعه های تولیدی کمک کنند.

,

وی تصریح کرد: از صد درصد کارخانه هایی که در این شهرک موجود است فقط 10 درصد آن فعالیت دارند ما نمی خواهیم فرش قرمز زیر پای سرمایه گذار جدید پهن نماییم همین هایی که وجود دارند حفظشان نماییم، کافیست.

,

مدیرعامل کارخانه "ماهان بشیر" ابراز داشت: در جلسه شورای اداری که اخیرا برگزار شد، کلیه ادارات دولتی مکلف شدند محصولات مورد نیاز خود را از محصولات تولیدی استان خود خریداری نمایند.

,

وی همچنین از برخی ادارات و ارگان ها گلایه کرد و گفت: آموزشگاه شهیدباهنر باغین محصولات لبنی خود را  با برند کاله  از شهرستان نور در شمال کشور تهیه می نماید ، و این در حالیست که این محصولات  با کیفیت مطلوب تر در استان خودمان تولید می شود.

,

کلانتری افزود : متاسفانه چند روز پیش در اتاق بازرگانی تهران جلسه ای بود که با بیسکویت آلمانی از میهمانان پذیرایی کردند که در اینجا ما حرفی برای گفتن نداریم اگر ما به صنعتگران و تولیدگران داخلی خوشبینانه نگاه کنیم بهترین کیفیت را می توانیم داشته باشیم.

,

وی اذعان داشت: تولیدات این کارخانه بسته به سفارش مشتریان دارد ، روزانه تا 30 تن شیر قابلیت فراوری دارد .

,

کلانتری محصولاتی همچون انواع ماست، پنیر، پنیر پیتزا، شیر ، دوغ با طعم های متفاوت ، کشک و روغن حیوانی از محصولات فرآوری این مجموعه برشمرد.

,

وی به تهیه پنیر پیتزا در این کارخانه اشاره کرد و گفت: ابتدا شیری که وارد خانه می شود پرچاق آن گرفته می شود کلیه چربی آن برای پنیر پروسس جدا می شود و تبدیل به پینیر اولیه و سپس آن را به سردخانه زیر صفر انتقال داده می شود به مدت چند روز تا به PH دلخواه برسد برای کش رسانی و ذوب پنیر بدست آید سپس آن را به دیگ های پخت پروسس انتقال داده در دمای پاستور با اضافه کردن مواد پخت داده می شود و پس از پخت کامل جمع آوری می شود و داخل قالب های 5 و 10 کیلویی ریخته می شود به سردخانه زیر صفر منتقل می شود و اجازه می دهیم تا چند روز بماند و دمای آن به منفی زیر 18 درجه برسد سپس آن را رنده بسته بندی  و به بازار عرضه می شود.

,

مدیرعامل کارخانه "ماهان بشیر" به برندهای بهینه و یوشیتا اشاره کرد و  افزود: تولیدات این کارخانه به شهرستانهای شیراز، مشهد، مرو دشت ،کرج، زاهدان، اصفهان، یزد و خود استان کرمان عرضه می شود.

,

لازم به ذکر است که بخش تولید آب معدنی پارآب نیز در همین کارخانه انجام می شد.

,

, ,

, ,

گفتنی است، سپس خبرنگاران از کارخانه موکت ترمه و کارخانه سیمان ممتازان بازدید کردند که به طور جداگانه منتشر خواهد شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه