اخبار داغ

با حضور معاون علمی فناوری رئیس جمهور ؛

آزمایشگاه جامع پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران افتتاح شد

آزمایشگاه جامع پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران افتتاح شد
مراسم افتتاح آزمایشگاه جامع پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور معاون علمی فناوری رئیس جمهور و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از سپیدپوش آیین افتتاحیه آزمایشگاه جامع پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران لحظاتی پیش با حضور سورنا ستاری معاون علمی فناوری رئیس جمهور، علی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و جمعی از نخبگان حوزه بهداشت و درمان در محل ساختمان آزمایشگاه جامع این دانشگاه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپیدپوش,

دکتر محمدرضا آی، رئیس آزمایشگاه جامع پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس بهداشت و درمان شبکه خبری تهران نیوز با معرفی کردن این مرکز به‌عنوان نخستین آزمایشگاه پیش بالینی کشور اظهار داشت: تمام روش‌های درمانی و دارویی قبل از تست شدن روی انسان، نیاز به انجام بر روی نمونه‌های حیوانی دارد که این آزمایشگاه به همین منظور ساخته و تجهیز شده است.

,

تبیین اهمین راه‌اندازی آزمایشگاه جامع پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران وی در ارتباط با اهمیت این مرکز تحقیقاتی گفت: با توجه به تفاوت اندازه نمونه‌های حیوانی با انسانی، تجهیزات و آزمایشات این مرکز از دقت بسیار بالایی نسبت به تجهیزات و تست‌های مشابه که برای انسان استفاده می‌شوند، برخوردارند و به همین دلیل بعضاً تعدادی از دستگاه‌های مرکز از قیمت بالاتری هم برخوردار هستند.

,

رئیس آزمایشگاه ملی نقشه‌‌برداری مغز در خصوص اعتبار آزمایشگاه جامع پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد: این آزمایشگاه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری به بهره‌برداری رسیده است به‌طوری که فضا و آماده‌سازی فضا آزمایشگاه توسط دانشگاه و تهیه تجهیزات با اعتبار ۳۵ میلیارد ریالی توسط معاونت علمی فناوری ریایت جمهوری انجام شد.

,

وی افزود: این آزمایشگاه برای ارائه فضا، امکانات و تجهیزات لازم به محققین تمام کشور آمادگی خود را اعلام می‌کند و شرایطی را فراهم آورده است که تمام دانشگاه‌ها و نهادهای داخلی بتوانند از این مرکز در جهت پیشرفت و بهبود شرایط درمانی استفاده کنند.

,

تمام تجهیزات آزمایشگاه جامع پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران ساخت داخل کشور است این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه افزود: تمام تجهیزات این آزمایشگاه تولید داخل است و اگر از نمونه های مشابه خارجی استفاده می‌کردیم باید ۳ برابر اعتبار فعلی را برای تجهیزات هزینه می‌کردیم و از طرفی داخلی بودن تجهیزات، این امکان را فراهم کرده است که بتوانیم برای ارائه خدمات مشاوره و تجهیزات به مراکز و نهادهای داخلی و خارجی اعلام آمادگی کنیم.

,

محمدرضا آی در پایان صحبت‌های خود با اعلام این‌که این آزمایشگاه جز علوم Hi-tech محسوب می‌شود، تصریح کرد: هدف این آزمایشگاه تشویق محققان به انجام کارهای پژوهشی است و این مرکز به دستگاه‌های پیشرفته با دقت بالا از جمله SPECT ، PET ، CT ، MRI تصویربرداری نوری، سونوگرافی برای ایجاد فضای تحقیقاتی مناسب به همکاران از سراسر کشور مجهز شده است.

,

انتهای متن/*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه