اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

سخنان مبهم رئیس جمهور در کنار نظرات صریح مشاوران ارشد نگران کننده است

سخنان مبهم رئیس جمهور در کنار نظرات صریح مشاوران ارشد نگران کننده است
تحلیلگر سیاسی گفت: امیدواریم رئیس جمهور خیلی روشن و صریح صحبت کنند و جایی برای ابهام باقی نگذارند، چرا که وقتی این صحبت‌ها را در کنار حرف‌های ارشد ایشان می‌گذاریم، نگران کننده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشان اول؛ کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی در گفت و گویی پیرامون اظهارات رئیس جمهور، در همایش بین‌المللی «مقابله با گرد و غبار» مبنی بر اینکه به جای قوی‌ترین کشور منطقه شدن، باید در پی قوی‌تر شدن منطقه خود باشیم، اظهار کرد: امیدواریم رئیس جمهور خیلی روشن و صریح صحبت کنند و جایی برای ابهام باقی نگذارند، چرا که وقتی این صحبت‌ها را در کنار حرف‌های مشاوران ایشان می‌گذاریم، نگران کننده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشان اول,

علیرضا رضازاده با اشاره به نقطه نظرات مشاوران ارشد رئیس جمهور گفت: با در نظر گرفتن حرف‌های مشاور رئیس جمهور در دانشگاه علامه که مطرح می‌کند نگاه چشم‌انداز 1404 را قبول ندارد و مشاور ارشد دیگر وی در رابطه با سیستم امنیت منطقه‌ای (Regional Security System)، نگرانی‌ها دو چندان می‌شود.

,

به گفته وی، سیستم امنیتی منطقه ای وقتی معنا دارد که همه کشورها قائل به این هم گرایی و دارای اهداف مشترک دفاعی باشند؛ نه اینکه به دنبال ماجراجویی و مسابقه تسلیحاتی و عامل جنگ نیابتی قدرتهای سلطه گر در منطقه باشند.

,

رضازاده اضافه کرد: گواه این مطلب وجود تنش جدی بین قطر و عربستان است و اصلا در چنین شرایطی بالارفتن قدرت دفاعی، اصحبت

,

این تحلیلگر سیاسی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر اگر هدف این صحبت های رئیس جمهور، کاهش تنش در منطقه و تقویت همکاری های چند جانبه است، تقابل قدرت منطقه ای و منطقه برتر اشتباه محاسباتی است، چرا که منافاتی بین قدرت برتر بودن و منطقه برتر شدن -در صورت امکان- وجود ندارد؛ کاری که همه قدرت های جهانی در عین عضویت در ائتلاف‌های منطقه ای مثل ناتو انجام می دهند.

,

وی افزود: اگر بخواهیم نگاه خوش بینانه‌ای داشته باشیم و صحبت‌های رئیس جمهور را در این اجلاس به طور مستقل در نظر بگیریم، منظور ایشان باید کشورهایی باشد که قراردادهای 110 میلیارد دلاری برای خرید سلاح با آمریکا امضا می‌کنند.

,

دانش آموخته علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی(ره) تهران با ابراز نگرانی از ابهامات سخنان رئیس جمهور عنوان کرد: وقتی کسی که یک سری اطلاعات سیاسی دارد، این صحبت را با برخی اظهارات قبلی افرادی چون آقای حسام الدین آشنا جمع می‌کند، چنین نگرانی‌ای به وجود می‌آید که مبادا منظور از این حرف‌ها، خود جمهوری اسلامی باشد.

,

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با نگاه چشم‌انداز باید در همه زمینه‌ها به قدرت اول منطقه تبدیل شویم، البته قدرت نظامی جمهوری اسلامی مبتنی بر توان داخلی است و به دنبال ماجراجویی نیست که قراردادهای چند صد میلیارد دلاری ببندد و از طرفی برای دفاع است و شاهد حرف ما همین اتفاقات اخیر است و استفاده بجایی که از موشک‌هایمان برای دفاع از حریم خود کردیم.

,

به گفته رضازاده، مسائل امنیتی و سیاست خارجی در جمهوری اسلامی باید طبق نظرات فرمانده کل قوا، رهبر معظم انقلاب باشد و امیدواریم رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای امنیت ملی، آن را در نظر داشته باشد.

,

 

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه