اخبار داغ

با حضور مسئولان استانی و کشوری؛

سی و پنجمین دوره مسابقات قرآنی دانش آموزان در اردبیل افتتاح شد

سی و پنجمین دوره مسابقات قرآنی دانش آموزان در اردبیل افتتاح شد
مراسم افتتاحیه سی و پنجمین ‏دوره مسابقات قرآن و عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور با حضور مسئولان استانی و کشوری در اردبیل برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، مراسم افتتاحییه سی و پنجمین ‏دوره مسابقات قرآن و عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور با حضور مسئولان استانی و کشوری در اردبیل کلید برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

در افتتاحیه این مراسم محمدرضا مسیب زاده، مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، ضمن تشکر از عوامل اجرایی این دوره از مسابقات در اردبیل، اظهار کرد: این مسابقات در پنج زمینه تفسیر، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشا نماز برگزار مى شود که نزدیک به 7 میلیون دانش آموز در مراحل آموزشگاهی، استانی، منطقه ای و کشوری شرکت کرده بودند.

,

وی  افزود : هدف اصلی مسابقات قرآن، عترت و نماز ایجاد انس و ارتقا سطح علمی دانش آموزان است و بحث رقابت فقط انگیزه ای برای افزایش تمایل به شرکت در این مسابقات است.

,

مسیب زاده با بیان اینکه مسابقات بهانه ای برای آشنایی هرچه بیشتر اقوام کشور با یکدیگر است، گفت: اردبیل به عنوان یک منطقه برتر مذهبی، گردشگری و علمی در کشور مطرح است و سعی براین خواهد بود که شرکت کنندگان در این مسابقه بهترین استفاده را از امکانات استان ببرند.

,

همچنین خدابخش استاندار اردبیل نیز با اشاره به سابقه تاریخی اردبیل در زمینه های اسلامی-قرآنی، از شخصیت های برجسنه تاریخ استان همچون مقدس اردبیلی و موذن زاده های اردبیلی نام برد و بیان کرد: اردبیل همیشه با فرهنگ قرآن و نماز همراه بوده و به قدری به اهل بیت علیه السلام ارادت دارد که به شهر حسینیت شهرت دارد.

,

در ادامه احمد ناصری مدیر کل آموزش و پرورش استان ضمن خیر مقدم به مهمانان، اظهار کرد: اردبیل ظرفیت بالایی برای برگزاری چنین مسابقاتی چه از لحاظ بحث مدیریتی و چه از لحاظ فضا و امکانات دارد و امید داریم شاهد اقداماتی موثر در این زمینه باشیم.

,

لازم به ذکر است مسابقات قرآن، عترت و نماز از 20 الی 28 تیر ماه برگزار با رقابت 990 نفر دانش اموز پسر و دختر برگزار می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه