اخبار داغ

شهرک ولیعصر(عج)فرزند طرد شده قاینات

شهرک ولیعصر(عج)فرزند طرد شده قاینات
شهرک ولیعصر قاین با قدمت ۳۶ ساله وبه عنوان اولین شهرک شهرستان در انتظار توجه بیشترمسئولان وچشم انتظار امکانات است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازنسیم قائن ، از زیرگذر جاده آسیایی که عبور می کنی پس از رد شدن از سکوهای پرتاب ویا به قول اهالی محل، ساندویچ های مادر بزرگ پیچ که اسم رسمی آن سرعت گیر است نمایی از خانه های قدیمی وگنبدی که در کنار آن خانه هایی با معماری جدید ساخته شده است چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم قائن,

البته ناگفته نماند که میدان بسیار کوچک شهرک که  میتوان لقب کوچک ترین میدان شهر را نیز به آن داد نیز بر جلوه های خاص این شهرک افزوده است.

,

اینجا شهرک ولیعصر ، شهرکی با قدمت 36ساله وبا جمعیتی حدود15هزار نفرکه هنوز نتوانسته است رضایت شهروندان خود را در ارائه خدمات کسب کند.

,

اولین وقدیمی ترین شهرک شهرستان که در اطراف آن ،محله های جامعه یاوری وابومنصور نیز واقع شده اند  وگستره خدمات شهری را نیز افزایش داده است.

,

در گشت وگذار از خیابان های این شهرک که به نام شهدای والامقام وشاعران نامگذاری شده است عبور می کنی وضعیت بد آسفالت در برخی از کوچه پس کوچه های آن به عینه دیده می شود.

,

, ,

 

,

اگر چه در خیابان ابومنصور نیز مسجدی واقع شده است اما مسجد قبا مشهور ترین مسجد این شهرک است وگنبد طلایی آن در دل تنها پارک شهرک از لابه لای درختان سربه فلک کشیده است.

,

 

,

, ,

در گذر از کوچه پس کوچه های شهرک به سراغ اهالی محل میرویم وپای درد دل چند ساعته اهالی کوی ولیعصر می نشینیم.

,

خالقی یکی از قدیمی ترین اهالی این شهرک  است ودل پردردی از کمبود امکانات دراین شهرک دارد.

,

اومی گوید شهرک ولیعصر با جمعیتی بالغ بر15هزار نفر امکاناتش از روستاهای مجاور نیز کمتر است.

,

جوانان این محل نه تنها از داشتن یک سالن ورزشی محروم هستند بلکه کمترین امکانات رفاهی را هم ندارند وتمام داشته های آنان پارک قباست .

,

تنها کتابخانه این شهرک نیز در حسینیه واقع شده است که اصلا جای مناسبی برای کتابخانه نیست ومسئولین  فقط قول داده اند که کتابخانه ساخته خواهد شد اما هنوز بعد چند سال ،تنها کتابخانه شهرک مکان مناسب ندارد.

,

, ,

خالقی با گلایه از مسئولین گفت:اگرچه در کل کشور معمولا با پیشرفت یک محل مواجه هستیم اما شهرک ولیعصر روز به روز  رو به پسرفت است.

,

ناحیه شهرداری ،آتش نشانی،معاونت شهرداری از داشته های شهرک بود که همه منحل شد .

,

این شهرک حتی یک باجه بانکی ندارد وتنها داشته بانکی این شهرک فقط یک  عابر بانک است که در حاشیه پارک واقع شده است.

,

 

,

, ,

بعد 36سال وبا پیگیری های فراوان ازسال گذشته شاهد آسفالت خیابانهای اصلی شهرک وچند کوچه بوده ایم ودیگر هیچ.

,

این بازنشسته فرهنگی می گوید  در فصل زمستان  وهنگام بارش باران سیلاب در خیابانهای شهرک ولیعصر راه می افتد و حتی زیرگذر راه ارتباطی شهرک به مرکز شهر قطع می شود و تردد از مسیر ابومنصور به سختی صورت میگیرد.

,

تقی زاده یکی از اهالی خیابان سعدی 18که حدود 10سال است در این محل ساکن است از خاکی بودن کوچه های محل گلایه داشت وگفت:مدتها ست که شهرداری قول داده است که این کوچه را آسفالت کند ولی هنوز خبری نیست.

,

خانم چدانی  که ساکن خیابان اصناف وجامعه یاوری است می گوید محله ما کمترین امکانات راندارد وحتی اتوبوس واحد وتاکسی هم دراین مسیر تردد نمی کند.

,

, ,

وی ازنداشتن فضای سبز،پارک  ومسجد دراین محل گلایه مند بود وگفت: مسیر مدرسه تا شهرک اصناف بسیار طولانی است وبسیاری از ساکنین محل هزینه سرویس دهی راندارند وبا وجود سگ های ولگرد در محل به خصوص در ایام زمستان همیشه دلهره به سلامت رسیدن فرزندانمان به مدرسه راداریم.

,

خانم پردل که در نزدیکی پارک قبا سکونت  دارد در مصاحبه با خبرنگارما گفت:وسایل بازی در این پارک خیلی کم است و فرزندانمان امکانات مناسبی برای بازی و سرگرمی ندارند.

,

وی از عدم برگزاری کلاس های اوقات فراغت برای دانش آموزان این شهرک  گلایه کرد وگفت:با وجود داشتن قشر جوان ونوجوان در این شهرک پرجمعیت متاسفانه کلاس های اوقات فراغت دراین شهرک نداریم.

,

 

,

در گذر از کوچه های شهرک ولیعصر  پاکبان شهرداری در حال نظافت  است و این مامور شهرداری نیز از برخی ساکنین محل گلایه داشت که با وجود تذکر مسئولین به ساکنین برای جمع آوری نخاله های ساختمانی،اما هیچ گونه اقدامی نمی شود.

,

, ,

 

,

ابومنصور محله ای با درخواست های فراوان ومتعدد

,

اهالی این محل اکثرا از وضعیت کوچه هاناراضی هستند،نداشتن فضای مناسب برای کودکان،نداشتن فضای سبز ،کمبود فضای آموزشی و... به طوری که بارها برای حل مشکلات به مسئولین مربوطه مراجعه داشته اند وهنوزکسی به طور کامل پاسخگو نبوده است.

,

, ,

ضابطه یکی از اهالی محل که کمتر از 3ماه است دراین محل ساکن شده است می گوید :دراین مدت کوتاه بارها برای حل مشکلات به مسئولین شهر مراجعه داشته ایم ولی هنوز اقدام خاصی برای حل مشکلات نشده است.

,

قاسمی که 15سال است در این محل ساکن است می گوید از مسئولین می خواهیم سری به محله های ما هم بزنند وببینند که چه وضعیتی داریم.

,

 

,

, ,

او می گوید خانه های ما در این محل پروانه هم دارد ولی خدمات زیادی ندیده ایم.

,

 

,

سگهای ولگرد امان مارا بریده اند

,

بانوان شهرک ابومنصورنیز از وجود سگ های ولگرد گلایه داشتند ومی گویند سگهای ولگرد امان مارا بریده اند ونه خودمان ونه فرزندانمان جرات نداریم سرشب از منزل خارج شویم.

,

به سراغ تنها نانوایی خیابان ابومنصور می رویم شاطر نانوا گفت: بارها به شهرداری مراجعه کردیم تا کوچه نانوایی را آسفالت کند تا حداقل گرد و خاک به داخل نانوایی نیاید ولی همچنان بی جواب مانده ایم. او همچنین ستون وسط کوچه نانوایی را به ما نشان داد و گفت: وجود این ستون در وسط خیایان خیلی خطرناک است.

,

 

,

, ,

تردد وسایل نقیله هم به سختی صورت می گیردو و چند بار خودروها به این ستون برخورد کرده اند ولی بارها به اداره برق اطلاع داده ایم اما از جابجایی آن خبری نیست.

,

 

,

مجتبی نوروزی شهردار قاین در پاسخ به خبرنگار ما گفت: عقب ماندگی شهرک ولی عصر(عج) به سالهای قبل برمیگردد وجبران آن بااعتبارات موجود بااین  سرعت امکان پذیر نیست ولی دراین دوسال نهایت سعیم رابرای اجرای برخی از پروژه ها ازجمله آسفالت که به تناسب  سال های گذشته ،

,

از ابتدای سال ۹۵ تاکنون در حوزه عمرانی شهرک ولی عصر قاین آسفالت ۳۰ هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال انجام شده است که در سال ۹۶ هم ادامه خواهد داشت

,

 

,

بهسازی قسمتی ازپارک قبا وایجاد زمین ورزشی ساحلی  وبهسازی بلوار شاهدباروشنایی وسنگ فرش وهمچنین ساماندهی فضای سبز بلوار کاوه از جمله اقداماتی بوده است که  درطی 2سال گذشته در شهرک ولیعصر صورت گرفته است.

,

 

,

, ,

وی گفت: برا رفع راه اتباطی مابین شهرک ولی عصر با جاده آسیایی و مرکز شهر اجرای تقاطع همسطح  میدان شهید کاوه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان شروع شده است و با اجرای آن عبور و مرور با سهولت بیشتری صورت خواهد گرفت.

,

نوروزی در پاسخ به گلایه کمبود اتوبوس واحد بیان داشت: متاسفانه در شهر قاین سازمان مینی بوس رانی داریم نه اتوبوس رانی و خوشبختانه در سالهای گذشته ۸ دستگاه اتوبوس واحد خریداری شده که  کار خدمت راسانی و جابجایی مردم را انجام میدهیم  ودر شهرک ولی عصر هم ۲ دستگاه اتوبوس در حال حاضر فعالیت دارد وبا توجه به  جمعیت ومساحت شهری امکان افزایش اتوبوس واحد برای این شهرک در حال حاضر وجود ندارد.

,

وی همچنین در زمینه فعالیتهای فرهنگی شهرداری قاین اظهار داشت: در مراسمات مذهبی همچون ولادت امام رضا(ع) و ولادت حضرت معصومه (ع) جشنهای خوبی با همکاری حوزه بسیج بنت االهدی مسجد قبا و حسینیه امام رضا(ع) برگزار شده است.

,

شهردار قاین در خصوص کمبود فضای سبز و وسایل بازی کودکان گفت: در خیابان ابومنصور ۴ هزارمترمربع جهت فضای سبز در نظرگرفته شده است جدول گذاری تا حدودی انجام شده  و در اصناف هم ۵ هزار متر مربع جهت فضای سبز وپارک خریداری شده است وپیگیر تامین اعتبار جهت احداث پارگ نیز هستیم.

,

نوروزی گفت: بهسازی معابر انتهای بلوار شهید کاوه نیز در دستور کار شهرداری قراردارد.

,

شهردار قاین در خصوص تعطیلی ناحیه شهرداری ومعاونت آن وآتش نشانی نیز گفت:انتقال موارد در دوره قبل انجام گرفته ودر ابتدای انتصابم سازمان حمل ونقل را به شهرک ولیعصر نیز انتقال داده ایم.

,

وی در خصوص سگ های ولگرد نیز گفت: متاسفانه تعداد سگها در سطح شهر زیاد است ولی شهرداری روزانه مدام اقدام به جمع آوری سگهای ولگرد می کند.

,

, ,

آصف رضایی مدیر آموزش و پرورش شهرستان قاین هم در پاسخ به گلایه های مردمی مبنی بر کمبود فضای آموزشی در شهرک ولی عصر گفت: در حال حاضر ۷ مورد فضای آموزشی در این شهرک  در مقاطع مختلف وجود دارد و فضای آموشی که در حال حاضر با عنوان دانشکده فنی در کنار خیابان اصناف واقع شده است با حکم هیئات حل اختلاف استان به آموزش و پرورش واگذار شده ولی دانشکده نسبت به اجرای حکم هیچگونه اقدامی نکرده است در صورت واگذاری آن به آموزش و پرورش بخش اعظمی از مشکل کمبود فضای آموزشی در شهرک ولی عصر حل خواهد شد.

,

در پایان باید گفت: مشکلات این شهرک آنچنان فراوان است که در یک گزارش شاید نشود بیان کرد و برای بیان این همه مشکل گزارشهای متعددی لازم است.

,

گزارش از:جعفر حسنی/نصرت مسلمان زاده

,

 

,
,
,
,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه