اخبار داغ

مجتبی ذوالنور:

اصل مهم در انتخاب کابینه دوازدهم کارآمدی است/ وزرا نباید از صاحبان ثروت و رفاه باشند

اصل مهم در انتخاب کابینه دوازدهم کارآمدی است/ وزرا نباید از صاحبان ثروت و رفاه باشند
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کابینه قبل از اینکه سیاسی و گرایش های سیاسی در آن مطرح باشد باید کابیته مقتدر کاری باشد که هم و غم شان کار و تلاش باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار ؛ حجت الاسلام والمسلمین "مجتبی ذوالنور"، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص تغییرات کابینه و توجه به کارآمدی گفت: براساس گمانه زنی ها رئیس جمهور احتمالا بتواند تا روز 14مرداد که روز مراسم تحلیف است بتوانند لیست کابینه را آماده کنند تا اسامی کابینه را تقدیم مجلس کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار ,

وی اظهار کرد: آنچه که مشخص است اینکه کشور ما امروزه شرایط ویژه ای دارد تحولات منطقه، موضوع تروریسم در منطقه، تحریم های پیش از برجام و بعد از آن، شیطنت و خصومت های قدرت های بزرگ و در رأس انها امریکای جنایتکار، اتحاد امریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود یهود که در منطقه مسائل مهمی است.

,

این نماینده مجلس افزود: لذا در معرفی کابینه با توجه به شرایط پیرامونی جهانی و منطقه ای از یک طرف و از طرف دیگر مسائل داخلی و اقتصادی و شکستن رکود موجود که امروز موضوع مهم مردم است که تولید و اشتغال را با چالش مواجه و در نتیجه سختی را بر مردم تحمیل کرده است، نکات مهمی هستند که باید حتما در انتخاب وزرا و کابینه لحاظ شود.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: کابینه ای که انتخاب می شود در مرحله اول باید کابینه ای کاری باشد و قبل از اینکه کابینه سیاسی و گرایش های سیاسی در آنها مطرح باشد باید کابیته مقتدر کاری باشد که هم و غم شان کار و تلاش باشد.

,

ذوالنور بیان کرد: صلاحیت های ایمانی و دینی و اخلاقی است که باید داشته باشند اگر وزیری به اصول و اخلاق و ارزش ها پایبند نباشد نمی تواند خادم خوبی برای مردم و ملت باشد و می تواند دستگاه های نظارتی را دور بزند.

,

وی اضافه کرد: اگر وزیری خداناظری را قبول داشته باشد و شاهد بودن خدا را ایمان داشته باشد و به مرگ و قیامت ایمان قبلی داشته باشد از دنیا بعنوان دنیا نگاه و یاد کند و نه بعنوان طعمه و آخرت را به معنای واقعی بشناسد لذا می تواند درد مردم را درک کند و در غیر این صورت هر روز بین دستگاه های نظارتی و اجرایی باید چالش و کشمکش و درگیری باشد.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تأکید کرد: اگر در انتخاب کابینه خداناظری مدنظر باشد نه املاک نجومی و نه حقوق های نجومی از خروجی کابینه بیرون نخواهد امد بنابراین آنچه که باید رئیس جمهور مدنظر داشته باشند افرادی را انتخاب کنند که خداترس، دنیاگریز و آخرت گرایی باشند تا همه وجودشان را برای آبادانی دنیا و مردم صرف کنند.

,

این نماینده مجلس عنوان کرد: این مهم نقش بسزایی در وضعیت فلاکت بار کنونی و در حوزه های بیکاری و تولید در جامعه ایفا خواهد کرد و این جز با انتخاب کابینه ای خداترس، متقی و ولایتمدار با روحیات جهادی میسر نمی شود.

,

ذوالنور تصریح کرد: در کنار این خصوصیات کابینه موردنظر باید کابینه ای جوان باشد و افرادی باشند که صاحبان ثروت نباشند وزیری که امروز هزار میلیارد تومان دارای ثروت است اگر بخواهد ثروت خود را مدیریت کند به کار مردمی نمی تواند برسد و از طرفی باید به فکر افزایش و سود سرمایه باشد در نتیجه در این راستا ممکن است از رانت نفوذ و اختیارات خود در جهت منافع شخصی استفاده کند.

,

وی گفت: تنظیم سیاست های اقتصادی کشور و یا هر بخشی ممکن است براساس منافع شخصی صورت گیرد و نقش مردم و منافع ملی در آن دیده نشود؛ مدیران کشور باید کسانی باشند که دنبال مال اندوزی نباشند حتی کار اقتصادی مجاز و مشروع نباید در دستگاه آنها باشد و باید خود را وقف مردم کنند.

,

این نماینده مجلس تأکید کرد: رفاه و آسایش کابینه خوب و بانشاط و با روحیات جهادی کمتر از خود مردم خواهد شد و لازمه این مهم انتخاب درست در اعضای کابینه است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه