اخبار داغ

معاون هماهنگی توزیع توانیر مطرح کرد

کاهش 30 درصدی خاموشی تحمیل شده نسبت به سال 91/ تلفات انرژی در ایران 3 درصد بیش از میانگین جهانی است

کاهش 30 درصدی خاموشی تحمیل شده نسبت به سال 91/ تلفات انرژی در ایران 3 درصد بیش از میانگین جهانی است
معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: در سال گذشته 11 درصد تلفات انرژی داشتیم در حالی که نرم جهانی آن 8 درصد و در برخی از کشورهای پیشرفته 4 یا 4.5 درصد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا; محمودرضا حقی‌فام امروز در آئین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه تولید، انتقال و توزیع اظهار کرد: تمام اثرات چرخه برق را توزیع به نمایش می‌گذارد و به بیانی دیگر شرکت‌های توزیع ویترین صنعت برق هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه در 10 یا 12 سال گذشته شرکت‌های توزیع برق ضعیف‌ترین بخش صنعت برق بودند، افزود: اکنون پیشرفت‌های قابل توجهی را در حوزه شرکت‌های توزیع داشته‌ایم به طوری که به عنوان بخش نوآورانه خدمات خوبی را ارائه می‌دهند.

,

معاون هماهنگی  توزیع توانیر با تاکید بر لزوم افزایش مقاومت شبکه توزیع در مقابل پدیده‌های طبیعی خاطرنشان کرد: سال گذشته در مناطق مختلف کشور با گرد و غبار، برف و سیل روبرو بودیم و به همین خاطر باید مقاومت شبکه‌های توزیع افزایش یابد.

,

وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده در خوزستان گفت: ما در خوزستان مشکل تولید نداشتیم بلکه برای شرایط گرد و غبار آمادگی وجود نداشت و به همین خاطر دچار مشکل شدیم.

,

حقی‌فام کاهش تلفات انرژی و کاهش انرژی توزیع نشده را دو شاخص عملکردی دانست که در دنیا نیز مطرح است، عنوان کرد: در سال گذشته 11 درصد تلفات داشتیم در حالی که نرم جهانی آن 8 درصد و در برخی از کشورهای پیشرفته 4 یا 4.5 درصد است.

,

وی بیان کرد: کاهش یک درصدی تلفات بدون در نظر گرفتن هزینه‌های انرژی 250 میلیارد تومان از خسارت‌های وارد شده می‌کاهد و اگر ما با کاهش سه درصدی به نرم جهانی برسیم 750 میلیارد تومان بدون در نظر گرفتن هزینه‌های از خسارتها کاسته‌ایم.

,

معاون هماهنگی  توزیع توانیر با اشاره به بحث کاهش انرژی توزیع نشده اظهار داشت: از سال 91 تا 95 وضعیت ما 30 درصد بهتر شده یعنی میزان خاموشی تحمیل شده 30 درصد کمتر شده است.

,

وی با بیان اینکه ما میزان خاموشی را در کشور به طور متوسط 900 دقیقه اعمال می‌کنیم، گفت: این میزان در برخی از کشورهای صنعتی 21 دقیقه و در برخی از کشورها به 7 دقیقه رسیده است.

,

حقی‌فام توسعه دولت الکترونیک را از جمله هدف‌های تعیین شده عنوان کرد و افزود: ما در این زمینه سهولت، دقت و سرعت را مدنظر داریم که شرکت‌های توزیع برق در توسعه دولت الکترونیک خوب عمل کرده‌اند.

,

وی با اشاره به تبدیل زنجان به قطب برق و آی تی کشور ابراز کرد: انتظار ما این است که شرکت توزیع برق استان زنجان نیز در این زمینه پیشرو باشد.

,

معاون هماهنگی  توزیع توانیر با اشاره به راه‌اندازی سامانه فخیم و سامانه رصد تصریح کرد: ما یک هدف گذاری بزرگ داریم و آن اینکه متقاضیان در نوبت را به صفر برسانیم چرا که مفهومی ندارد متقاضیان برای دریافت برق در نوبت قرار گیرند.

,

وی بیان کرد: وضعیت استان زنجان در خصوص متقاضیان در نوبت بهتر بوده و چهار روز است اما انتظار ما برای کل کشور دریافت در همان روز است.

,

حقی‌فان با اشاره به اینکه ما با مشکل وصول مطالبات روبرو هستیم، خاطرنشان کرد: مطالبات ما رقم قابل توجهی است یعنی یک سوم یا یک چهارم درآمد ما مطالبه‌ای است که از مشترکین داریم.

,

وی با بیان اینکه اگر این مطالبات وصول نشود ما دچار مشکل خواهیم شد، گفت: طبیعی است که ما برای توسعه نیاز به اعتبار داشته باشیم و دراین راستا نیاز است مطالبات ما وصول شود و از استانداری‌ها می‌خواهیم ما را در این زمینه یاری کنند.

,

معاون هماهنگی  توزیع توانیر با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه دیسپاچینگ ابراز کرد: بعد از برجام با شرکت‌های بزرگ که در گذشته به ما خدمات ارائه نمی‌کردند وارد قرارداد شدیم.

,

وی با اشاره به لزوم وارد شدن بخش خصوصی به بحث خرید و فروش برق بر افزایش بهره وری نیروی انسانی نیز تاکید کرد.

,

حقی‌فام با بیان اینکه 2.5 درصد فروش برق در روشنایی معابر هدر می‌رود، اظهار کرد: روشنایی معابر در کشور ما بیش از حد معمول است و بایداز تکنولوژی جدید در این خصوص استفاده شود.

,

وی با ابراز اینکه ما به دنبال جذب فاینانس های داخلی و خارجی هستیم، خاطرنشان کرد: استانداری‌ها نیز باید در این زمینه ورود کرده و ما را همراهی کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه